Care sunt produsele mai ieftine online decât în magazine

By | November 24, 2017

Am fost ieri la o întâlnire organizată de ARMO, împreună cu reprezentanții mai multor magazine online din România: eMAG, evoMAG, F64, Elefant și FashionUp! Știți voi, genul de întâlnire în care purtăm cu toții robe negre, facem incantații și uneltim împotriva clientului de rând, care știe el că de fapt nu este nicio reducere de Black Friday.

Scopul întâlnirii era să discutăm despre starea eCommerce-ului din România, cumva și prin prisma marelui eveniment ce a trecut. Iată patru idei cu care am rămas și la final, un mit:

1) Suntem pe ultimul loc din Europa la comerțul online.

Dacă privești partea goală a paharului, e nasol. Suntem pe ultimul loc din cauza digitizării slabe la nivel de țară și servicii publice. Am mai scris despre indicele DESI, care măsoară acest lucru. Dacă privești partea plină a paharului, e de bine. Pentru că asta înseamnă că este loc de creștere.

2) De Black Friday, unul din trei români au cumpărat cu rate pe card

Afirmația se referă la cardurile cu rate fixe, fără dobândă, deci nu trebuie să dramatizăm. Se întâmplă acest lucru pentru că în acea dimineață, e mai comod să plătești rapid decât să stai să aduni banii din toate colțurile casei. Ca urmare, valoarea coșului mediu este mai mare la cei care comandă astfel.

3) În vârful de tranzacționare, 82% dintre clienți au folosit plata printr-un singur click

Se pare că lumea a înțeles că nu se întâmplă nimic rău dacă îți salvezi cardul online pentru plăți ulterioare. Și eu am făcut acest lucru la magazinele online de unde comand frecvent. Oricum, detaliile bancare nu sunt stocate pe site-urile magazinelor online. Periodic mă mai întreabă câte cineva cum de am reușit să cumpăr printre primii cine-știe-ce produse vedetă de Black Friday. Uite așa! 🙂

4) 38% dintre produsele vândute offline sunt mai scumpe decât cele vândute online

Studiul a fost efectuat de Retail Data Monitoring în mediul urban, pe un eșantion de 1.733 de produse din categoriile: electrocasnice mici și mari, electronice, IT și telefoane, disponibile în lanțurile de retail cu prezență online și offline. A rezultat că 38% dintre produsele vândute de magazinele clasice sunt în medie cu 51 lei mai scumpe. Procentual, diferența medie de preț ar fi 6% și se pare că cea mai mare diferență ar fi la fiarele de călcat. Iată mai multe cifre:

Personal nu sunt un fan al acestui studiu. E greu să tragi linie și să compari. Fiecare dintre cele două medii are avantaje și dezavantaje care înclină balanța într-o parte sau alta. Mai bine ne-am concetra pe îmbunătățirea punctului 1).

5) Coletul ajunge mai repede dacă plătești ramburs? Nu.

Când s-a pus acest mit pe masă, reprezentanții magazinelor online au fost mai degrabă amuzați. Cea mai bună explicație mi se pare lui Alin Stanciu, CEO FashionUp!, care a spus că eficiența logistică e mult mai importantă decât metoda de plată. Cu alte cuvine, e mult mai important să scoți produsele din depozit în ordinea în care acestea ajung cât mai repede la clienți, iar în acest proces nu ai timp să te uiți la metoda de plată aleasă.

În final, las acest slide aici:

Domnu’ Guvern, facem și noi ceva cu economia digitală? Că în China a ajuns pe la vreo 30% din PIB.

3 comentarii la: “Care sunt produsele mai ieftine online decât în magazine

  1. Vlaicu Cristian-Giovani

    Cu asta ai fot “obraznic: 🙂 :Periodic mă mai întreabă câte cineva cum de am reușit să cumpăr printre primii cine-știe-ce produse vedetă de Black Friday.

    Reply
    1. Revo Post author

      Nu, stai liniștit, nu era o aluzie. De vreo 3-4 Black Friday-uri mă întreabă lumea la fel 😛

  2. Giovani

    Nu ma refeream la nici o aluzie, si eu am card in cont le ei, dar, din pacate, nu m-a ajutat prea mult 🙂 Da e mai bine ca asa am ramas cu banii la locul lor pentru alte lucruri/evenimente – poate, mai importante 🙂

    Reply

Ce părere ai?