Ne gândim să cumpărăm o maşină. Şi cel mai probabil va fi un VW Golf

By | September 6, 2017

Prin aprilie am vândut Bora (1.9 TDI), iar acum îi căutăm un înlocuitor. Vrem o maşină mică/medie de oraş, pentru că de ieşirile pe teren accidentat se ocupă Dusterul. Şi cu toate că am încercat să ne orientăm către orice altceva în afară de Golf, cumva tot la el ajungem. Nu am nimic cu VW Golf, doar că eu o consider o maşină comună, pe care aş alege-o din raţiuni practice, nu din cauză că mă atrage cum arată.

Ce vrem neapărat de la maşină?

Eu nu vreau să fie nouă, pentru că o maşină nouă nu merită condiţiile de trafic din Bucureşti. Nu aş suporta gândul că o las în parcarea unui supermarket şi că vine un cetăţean şi-şi deschide portiera peste portiera mea. Nu sunt pregătit din punct de vedere psihic pentru aşa ceva.

Am vrea să fie mică (hatchback – 4 uşi) sau cel mult un sedan, sunt dispus să fac o excepţie pentru modelele care arată cu adevărat bine. Să nu fie mai veche de 2010, să aibă cutie automată şi motor de cel puţin 120 cp. Am pornit pe ideea unui diesel însă ulterior am realizat că toate argumentele sunt în favoarea unui motor pe benzină. În 90% din cazuri, voi face drumuri de 10 minute cu ea, de acasă şi până la muncă. Bugetul este 10.000 de €.

Opţional …

Mi-ar plăcea să nu fie cu scaune de piele, să aibă oglinzi cu dezaburire şi recunosc că mă atrag maşinile cu navigaţie, bluetooth şi un sistem audio bun. Restul sunt mofturi fără de care putem trăi: cornering lights, DLR, geamuri privacy, încălzire auxiliară.

Către ce m-am orientat

Volkswagen Golf VI, 1.4 TSI, 160 CP, DSG. Singura problemă este că nu prea sunt multe exemplare pe la noi prin ţară. Mi se pare fabulos acest motor: 160 de CP şi 240 Nm cuplu, care începe de undeva la 1500 rpm. Prin comparaţie, Bora avea acelaşi cuplu cu un motor diesel de 1900 cmc. Sunt curios dacă ştiţi ceva mai multe decât mine despre această variantă: este fiabil motorul, are anumite probleme comune, ar trebui să fiu atent la ceva anume?

DSG cu disc umed sau uscat?

Am înţeles că există două tipuri de cutii DSG şi că cele cu disc umed ar fi mai rafinate şi mai fiabile. Totuşi, de nicăieri nu am reuşit să aflu cum îmi pot da seama cu care din ele este echipată o maşină. Am văzut că VW foloseşte două tipuri de leviere pentru schimbarea de viteză (foto mai jos). Oare acest lucru are vreo legătură?

Ce variante am mai luat în calcul

Audi A3 – 1.4 TFSI – nu înţeleg de ce nu există decât motorul cu 125 CP, nu şi cu 160 CP;
Honda Civic – 1.8 iVTEC – 140 CP – exterior superb, interior oribil, motor mare, cuplu mic;
Mazda 3 – 1.8 – 140 CP – motorul este cam mare;
Mitsubishi Lancer – 1.8 – 140 CP – motor mare, puţine opţiuni, puţin peste buget;
Volvo C30 – nu au automate pe benzină;
Subaru Impreza – peste buget mult;
BMW 316/318 – peste buget;
Toyota Auris – peste buget;
Seat Leon – nu sunt echipate decât cu motoarele TSI de 1.8;
BMW Seria 1 – nu-mi place modelul din 2010, iar de cel din 2011 depăşeşte bugetul;
Opel Astra – nu mă atrage.

După cum spuneam VW Golf oferă un raport optim între pret, dotări, consum şi performanţe ale motorului. După ce am descoperit varianta de 1.4 cu 160 CP mi-a fost greu să mă uit la altă maşină cu performanţe mai slabe ale motorului. Acum tot ce trebuie să fac este să găsesc un astfel de model, care să aibă un istoric de service şi un vânzător de încredere.

Dacă ţi-a plăcut articolul şi vrei să afli mai multe, apasă aici.

  ceasuri election

21 comentarii la: “Ne gândim să cumpărăm o maşină. Şi cel mai probabil va fi un VW Golf

  1. Big T

    Dupa o masina in aproximativ aceeasi parametrii ma uit si eu. Automata ar fi de preferat insa nu e un ‘must’, tinand cont ca si pretul urca cu pana la 1000e pentru automata.

    Eu problema pe care o am cu Golf, este ca e prea comuna. Am toate sansele sa incerc sa ma urc in alta daca o las in parcare in mall.

    Am inceput sa ma gandesc mai nou la Pasat, chiar daca e la fel de comuna, insa are alta … ‘prestanta’ 🙂 .

    O varianta pe care o mai iau in considerare este Citroen C4. Au foarte multe dotari, pretul este mai mic. Calitatea interioarelor e o idee sub Golf. Pacat ca pe benzina gasesti mai mult motorul de 1.6 VTI de 120CP. Mai au motorul 1.6 THP de 155 CP, 240 Nm/1400 rpm. In varianta de echipare Exclusive ar fi o optiunea extrem de interesanta.

    Reply
    1. Revo Post author

      Motorul ăla 1.6 de 155 CP chiar sună bine. Şi nici maşina nu arată rău. But it’s french :(

  2. Cristi U

    In primul rand: e o decizie buna sa intrebi pe blog. Daca mai vrei lamuriri despre politica sau fotbal, tot aici e locul :)

    – pe langa puterea motorului, sa te uiti si la performantele 0-100 si 80-120. Cel putin Opel, Hyundai, Kia performantele sunt relativ slabe. Din aria mea da cautari, Seat, VW si Mazda isi folosesc cel mai bine puterea.
    – motorul de 1.8 TSI nu te atrage? consumul e un criteriu important?
    – de incalzire auxiliara nu ai nevoie pe benzina in categoria asta
    – navigatia e inutila (o sa vrei live traffic), bluetooth-ul trebuie sa aiba A2DP. Sa stii ca exista asa ceva: https://goo.gl/s2ktc3 (la jumatate de pret daca vrei chinezarie)
    – cutii automate: fereste-te de CVT. Cele cu convertizor de cuplu sunt mai placute in oras, dar cred ca iti adauga ceva la consum. Despre versiunile de DSG nu stiu prea multe.

    Eu am un Seria 1 (2011) care e o masina excelenta daca nu trebuie sa mearga in Romania. Dupa un an si jumatate cu ea iti recomand sa stai departe de suspensie sport sau adaptiva (vezi cat costa un amortizor), jante mai mari de 16″ sau bodykit-uri cu care sa agati borduri. La drumuri lungi supravietuiesti si fara ele daca ai destui cai putere.

    Un SUV compact e peste buget? Tot benzina.

    Reply
  3. Viserion

    Eu as merge pe clasicul 1.8tsi. Zilele astea am fost într-un Leon cu motorul asta și trage foarte bine, 4 persoane în mașina + bagaje nu avea nici un stres. Iar consumul mediu a fost 8 ceea ce e foarte decent.

    Reply
  4. UWE

    Salut, ca fost angajat în ecosistemul VAG, pot să-ți spun asa: în nici un caz 1.4 TSI pe lanț, cauta ceva după 2013/14 cind sa revenit la curea. Evita DSG 7 cu ambreiaj uscat, fiabilitate redusa, costuri mari de reparație. DSG 6 cu ambreiaj umed e ok.

    Daca ai cont pe vwforum poți întra sa vezi ce înseamnă 1.4 TSI pe lanț, indiferent de putere, recomand cel pe curea, sa maturizat, consumuri f bune mai ales dacă prinzi un ACT.

    Înainte sa pierzi timp și bani cu verificarea fizica a unei mașini, poate te împrietenești cu cineva de la reprezentanta, în baza seriei de caroserie poți afla istoricul mașinii, evenimente, modul în care a fost servisata…

    Bafta

    Reply
    1. Revo Post author

      Merci! Am auzit din mai multe surse despre problema cu lanţul de la 1.4 TSI, deci cel mai probabil renunţ la ideea de a cumpăra motorizarea asta.

  5. Ciprian

    Spor la cautari, dar analizati daca chiar aveti nevoie de second car :)
    – oricum iarna o sa iei Dusterul (decembrie – ianuarie – februarie, minim 3 luni din 12)
    – nu stiu cum va impacati voi cu 2 schimburi de cauciucuri, 2 RCA, 2 masini de dus la spalatorie, dar in 3 luni de zile pana am vandut masina veche a fost destul de stresant.
    – avand in vedere scumpirea carburantilor why to pay more money to the gouverment :)

    Daca tot da cu plus, pentru oras cu siguranta benzina, toate masinile noi pe motorina au celebrul DPF, care la drumuri de 10 minute in oras se infunda in 1000 de km si rezultatul nu este unul tocmai placut.
    Spor la cautari, e mai complicat sa gasesti masini din Romania, in general cine isi cumpara masina noua in Ro, tine de ea ceva timp :)

    Reply
  6. mario

    Honda Civic 1.8.
    Motorul e mare(te intereseaza pentru impozit sau doar ideea de 1.4 vs 1.8?), puturos pana la 2.000 rpm (de care trece destul de rapid). Limitarea e la 7.500.

    Totusi e un motor aspirat, deci trebuie mers ceva mai turat daca vrei sa fie mai fasnet. De la 3.500 intra VTEC si trage liniar si bine pana la 7.500.
    Dupa ce intra VTEC se trezeste, masina fiind cu totul alta.
    De asemenea cutia e etajata foarte bine. (manuala). Cutia automata e cam proasta.

    Incearca sa faci un test drive cu una pentru ca e genul de masina care pe hartie pare mediocra, dar se schimba parerea dupa o tura cu ea (eu ma pot oferi, dar a mea e generatia 8, an 2011).
    Presimt ca tu vorbesti de generatia 9, caci generatia 8 are un interior frumos. Oricum, au acelasi motor si cutie, generatia 9 = facelift.

    Consumul e decent spre foarte bun. Mers legal sau putin peste : 6.5 – 7. Consum in Bucuresti: 8.5 – 10 (10 cand prinzi DOAR orele dre varf).
    Scazi din calcul si piesele de la articulatiile fata, chestii de electrica (bobine, bujii).

    Reply
    1. Revo Post author

      Nu mi se părea neapărat mare motorul, dar pe hârtie 1.4 TSI de la VW avea şi mai mulţi cai, şi mai mulţi nm şi consum mai mic. Acum că am aflat că nu ar fi atât de fiabil, situaţia se schimbă.

    1. Revo Post author

      Ştii că nu zici rău? E singura maşină de la Opel care mă atrage :)

    2. Alex Dumitru

      Sunt cam in aceeasi situatie cu tine. Am SUV si as vrea ceva sedan/coupe. Dupa mai multe tentative de a-mi lua un seria 4 sau 6, acum ma gandesc la un Opel Ampera. E mult mai ieftina, economica si perfecta de oras. E si o senzatie diferita, fiind full electric.

      Problema e ca nu prea imi place interiorul la Ampera si nici 150CP nu ma incanta foarte tare.Sunt extrem de indecis :)

    3. nea_caisă

      Caii putere aici sunt irelevanți. Nici măcar nu sunt reali. Generatorul livrează maxim 50kW (adică ~70cp de aia poate maxim 160km/h). Daaar …. la demaraj are peste 350Nm adică echivalent cu un motor pe beniznă de peste 200cp. Minus cele 1600kg rezultă 0-100 in 9 secunde.

    4. Ciprian

      Ti-as recomanda un opel doar daca ai istoricul complet si real, si sti ce urmeaza.
      Persoanal, dupa 3 opeluri diferite (corsa b 98, astra g 2000, corsa c 2006), nu ti-as recomanda Opel, mai ales electric. Inteleg pasiunea, si mie mi-a placut masina, dar e cam tarziu sa te apuci de practica, dupa ce ai terminat facultatea.
      Mai stiu 2 persoane care au avut opel. Un Astra I nou cu probleme pe artea electrica/senzori, o Insignia Break sh cu probleme pe partea electrica (inchidere usi, stricat buton portbagaj etc.).
      Imi pare bine pentru posesorii de opel care nu au avut probleme, dar personal marca opel merita sa o cumperi si sa o vinzi imediat ce s-a terminat garantia.

  7. Andrei M

    Dupa ceva* cautari (review-uri digerate, negocieri, test drive-uri, comparatii de pret etc) am ajuns la o varianta de mijloc, zic eu, cu un raport bun calitate/pret/fiabilitate. Ba chiar asa zice ca bate usor spre zona premium, odata cu modelul 7.5 sau “2018”.

    Conduc de ~1 luna un Golf 1.4 TSI, 125cp. Antifonare, confort, calitate si tehnologie foarte buna – cel putin display-ul capacitiv + Apple Carplay sunt de efect.

    4.4 cel mai mic consum mixt
    6-8 Bucuresti

    Succes mai departe. Acel *ceva a insemnat o buna perioada de timp pentru mine :D.

    Reply
    1. Andrei M

      Iti multumesc.

      Eu am vrut masina noua. Sunt mai comod de fel si nu m-au interesat compromisurile aparute odata cu o masina veche.

      Chiar si asa, cred in continuare ca Golful tine ridicata stacheta din segmentul hatch de multe generatii, fie ca vorbim de unul din 1970 sau din 2017.

      P.S. pentru cealalta discutie, am mers pentru fata catre Edox La Passion, bratara, ce arata fenomenal.

      Vorbim

  8. C

    Recomandarea mea este sa te uiti si la coreene – Kia/Hyundai – au aceeasi motorizare dar prima e mai sport/tanara, a doua se vrea mai executive.
    Stau foarte bine la capitolul siguranta iar Kia are garantie 7 ani bara in bara transmisibila. Asta inseamna ca poti gasi SH dupa 3-4 ani si ai garantie inca pe atat in care se schimba inclusiv bieletele iar preturile pentru consumabile sunt destul de accesibile fata de japoneze de exemplu din cate am vazut.
    Stiu ca timpul e limitat dar uita-te pe oferta inclusiv pe forum ca sa-ti faci idee de costurile de achizitie.
    Si desigur daca poti, incearca sa dai o tura; multi sunt surprinsi de cum trage motorul (in bine).

    Reply
  9. Dann

    Am fost in cautare de un golf dar am abandonat speriat de problemele la motoarele de 1.2 si 1.4 …
    Zicea cineva mai sus ca doar cele pe lant au probleme. Nu stiam asta.
    Dacă este cineva mai documentat referitor la care motoare sunt cu probleme rog sa detaliez.
    Am văzut că marea majoritatea fondurilor ce se gasesc la vânzare sunt cele cu motor 1.2 tsi 105 cai. Cele de 1.4 sau 1.6 sunt foarte rare

    Reply

Ce părere ai?