Top 10 cele mai citite articole din 2023 pe revoblog, trafic și alte statistici

By | January 8, 2024

În noiembrie 2023 s-au făcut 11 ani de când scriu pe acest blog.

O să încep prin a spune că nu credeam că o să mai egalez vreodată cifrele din 2022, în condițiile în care în 2022 un singur articol a generat 65.000 vizualizări.

Nu doar că le-am egalat, le-am și întrecut, iar anul 2023 se pare că a fost cel mai bun an din istoria revoblogului. Așadar, vă mulțumesc că ați citit blogul și în 2023! Să știți că orice comentariu pe blog mă bucură și orice like sau share pe Facebook face bine la algoritm și este de mare ajutor.

Ce mi s-a părut interesant este faptul că anul acesta cele mai vizualizate articole nu sunt cele “evergreen” scrise cu ani în urmă, ci chiar cele scrise în acest an. Anul acesta pare că toate articolele au avut în medie mai multe vizualizări decât anii trecuți. Dacă ar fi să iau un top 10 al celor mai citite articole (indiferent când au fost scrise), doar 3 articole sunt din cele “evergreen” scrise în anii trecuți. În rest, toate sunt scrise în 2023. În fine, iată-l.

Top 10 articole din 2023 pe revoblog.ro:

1. UE decide ca smartphone-urile noi să aibă obligatoriu baterii interschimbabile. Dar oare este o idee bună? – 17.000 vizualizări

A fost genul de știre pe care toată lumea o citește de plăcere, așa că acesta a fost cel mai citit articol al meu din 2023.

2. Hyundai Tucson Facelift 2024 rezolvă cea mai mare problemă a modelului precedent: adaugă butoane! – 15.500 vizualizări

Pare că românii au o slăbiciune pentru această mașină. Urmăream și eu facelift-ul, că eram curios ce vor schimba, având în vedere că mașina arăta deja futurist. Așa că am scris printre primii despre facelift.

3. Cea mai bună ofertă la un televizor de la eMAG de Black Friday? TV LG OLED de 139 cm – 14.775 vizualizări

Am scris acest articol atunci când am văzut primele oferte de Black Friday de la eMAG. Culmea este însă că de Black Friday a mai fost o ofertă cel puțin la fel de bună, dacă nu cumva mai bună. Era vorba despre Samsung S90C la 4.000 lei. Grea alegere între cele două. Era mai degrabă o chestie de preferințe.

4. Trei produse din gama Deluxe de la Lidl pe care le-aș cumpăra oricând – 13.890 vizualizări

Chiar sunt trei produse pe care le cumpăr de fiecare dată când le găsesc la promoția Deluxe. Probabil că aș fi putut să fac un astfel de articol pe lună, cu la fel de mult succes, însă ulterior nu mai m-am simțit motivat.

5. Ai de schimbat lei în euro sau de făcut plata în euro? Iată care este banca cu cel mai bun curs valutar – 13.400 vizualizări

Am avut de schimbat o sumă mare de bani și după ce am căutat cea mai bună soluție pentru a-i schimba și transfera, am scris concluziile mele.

6. Păreri la un an după ce am trecut pe WiFi 6 – cu router ca la DIGI – 11.500 vizualizări

Un articol scris nu foarte “inginerește”, dar care a avut priză la public. Probabil că dacă-l făceam cu limbaj mai tehnic și mai geeky nu mai era așa de citit.

7. Adio HBO Max! Iată ce promite noua aplicație care îl va înlocui – 8.500 vizualizări

Și eu, ca mulți alții, am fost șocat de dispariția HBO GO peste noapte și apoi de rebranduirea HBO Max în … Max.

8. Recomandare pentru un TV bun din 2023 cu MiniLED. Are deja un preț excelent, însă urmăriți-l de Black Friday – 7.700 vizualizări

Acest TV a fost mult timp la o ofertă excelentă chiar înainte de Black Friday. De fapt, chiar și acum are același preț bun. Dacă vreți MiniLED, nu veți găsi o ofertă mai bună de atât.

9. Hyundai Tucson Facelift 2024 – video în premieră cu interiorul și exteriorul (și schimbătorul din spatele volanului) – 6.000 vizualizări

Ce v-am spus? Românii au o slăbiciune pentru această mașină. Mă uitam random pe YouTube și am văzut un video cu interiorul făcut de un Coreean la nici măcar o oră de la prezentarea oficială a mașinii, așa că l-am pus pe blog și am punctat ce este important.

10. Samsung a lansat seria Galaxy A. Care este diferența dintre Samsung A54 și Samsung A53 de anul trecut? – 6.000 vizualizări

De fiecare dată mi se pare important un articol care să explice pe scurt diferențele între modelul de anul acesta și modelul de anul trecut. La Samsung știu bine linia de produse, așa că pot să fac un astfel de articol fără foarte mult efort.

Dacă ar fi să fac un top 10 pe cele două categorii în care simt că am scris cel mai mult, ar arăta așa.

Top 10 articole despre tehnologie

Top 10 articole auto

  1. Hyundai Tucson Facelift 2024 rezolvă cea mai mare problemă a modelului precedent: adaugă butoane!
  2. Hyundai Tucson Facelift 2024 – video în premieră cu interiorul și exteriorul (și schimbătorul din spatele volanului)
  3. Păreri după un test drive cu Nissan Qashqai ePower – mașina cu motor electric pe benzină – am fost la un pas să cumpărăm acest model în 2023
  4. Dacia vinde un Jogger echipat pentru camping. Iată ce dotări are și cât costă Jogger Camper
  5. Mazda se încăpățânează să nu renunțe la motorul rotativ și vrea să lanseze un urmaș pentru RX8
  6. Tesla Model 3 facelift s-a lansat. Poate fi comandată și din România, cu livrare din octombrie
  7. Foto cu noua Toyota CH-R 2024. Păreri?
  8. Prezentarea oficială Dacia Duster 2024 a avut loc. Iată cum arată Duster 3 (FOTO + VIDEO)
  9. Ați cumpăra un Plug-in Hybrid la bloc? (Dacă ar fi la același preț cu un hybrid)

Hyundai, Nissan, Dacia, Mazda, Tesla și Toyota.

Top articole food & restaurante

Am scris foarte puțin despre mâncăruri bune, restaurante și travel în 2023. Iar unul dintre planurile pentru 2024 este să revitalizez această secțiune a blogului.

  1. Trei produse din gama Deluxe de la Lidl pe care le-aș cumpăra oricând
  2. Am comandat Coasta lu’ Bontea de pe Tazz
  3. Am gătit friptură de vită wagyu acasă, pentru a vedea dacă este chiar atât de specialăprobabil articolul pe care mi-a plăcut cel mai mult să-l scriu;
  4. S-a redeschis terasa Modelier Parc de la Roaba de Cultură din Herăstrău – cea mai vizitată terasă pe timp de vară;
  5. Am mâncat un burger la un restaurant din București premiat de Google cu Recenzia de Aur (nota 4.9 pe Maps)

Trafic

Deși 2023 a fost cel mai bun an ca trafic pentru revoblog, simt că nimeni nu știe acest lucru. Asta pentru că pe blog nu-i ca pe Facebook sau Instagram, să vezi imediat like-urile și followerii, iar singurul site care monitoriza traficul pe bloguri (T5.ro) s-a închis. M-am înscris în topblog, însă acolo sunt niște date statice din Q1 2023, iar Q1 2023 a fost cea mai slabă perioadă de anul trecut.

M-am înscris și în rotrafic, însă nici cifrele de aici nu sunt afișate corect, pentru că rotrafic este conectat la Google Analytics 4, iar eu am trecut la GA4 în aprilie 2023. Deci datele de acolo sunt fără primele 3 luni din an. Dacă s-ar aduna și primele 3 luni din an, ar trebui să fiu pe locul 3 în acel top.

Datele corecte și complete despre trafic sunt următoarele:

Anul trecut blogul a avut 593.000 vizualizări, adică în medie aproape 50.000 de vizualizări pe lună și deci undeva în jurul a 1.600 vizualizări pe zi.

Cititorii cu cele mai multe comentarii sunt următorii:

Vlad a băgat mai mult de unul pe zi, Cip și-a depășit și el recordul de anul trecut. Mulțumesc tuturor pentru comentarii! Știu că nu-i așa de simplu de comentat ca pe social media, așa că apreciez faptul că pierdeți un minut să dați un reply. Ca de obicei … respect!

În condițiile în care 84.7% din cititori citesc blogul de pe telefon, cred că ar trebui să mai lucrez un pic la tema de mobil. Iată și de pe ce device-uri este citit blogul:

Samsung conduce cu un avans masiv, urmat de Apple, Xioami, Huawei, Motorola, Oppo, OnePlus, Realme, Honor și în final probabil că sunt Pixel-urile.

Mai nasol este că din cauza Google Analytics 4 n-am deloc detalii despre demografice. GA4 este net inferior pe partea de raportare și statistici față de vechiul Analytics. De când a dispărut vechiul Analytics simt că mă plimb cu lanterna prin întuneric încercând să găsesc ceva.

Mi s-a părut că în 2023 Google a decis să trimită mult mai mult trafic către articolele noi decât către cele vechi care au fost validate în timp drept utile. Ceea ce nu este neapărat un lucru bun.

De ce? Pe termen lung această practică a Google va încuraja articolele stil “postare pe Facebook” decât articolele muncite, cu mult research în spate. Cu alte cuvinte, în acest stil un creator de conținut este încurajat să producă mai degrabă cantitate decât cantitate. Decât să muncești 8 ore la un articol super bine documentat, mai bine faci 3-4 rapide și speri să capitalizezi pe unul din ele.

Eu însă nu pot face așa. În 2023 poate am mai augmentat un pic titlurile din dorința de a prinde bine articolul și în Google Discover, însă nu pot dormi bine noaptea dacă scriu numai articole stil “junk food” și dacă dau titluri bombastice sau click bait. Este o linie subțire între trafic mult și trafic de calitate, iar eu am ales întotdeauna a doua variantă, chiar dacă de multe ori este “bad for business”.

Colaborări

Not too bad, cum ar zice englezii. A fost mai bine decât în 2022, probabil cel mai bun an de până acum, și am reușit în continuare să fiu selectiv. N-ați văzut pe aici nici crypto, nici NFT, nici Imobiliare Dubai, nici IQOS, nici pariuri, nici campanii politice, nici împrumuturi și IFN-uri. Am refuzat inclusiv colaborări cu branduri ok dar cu care nu rezonez sau în care nu cred.

Aș vrea să le mulțumesc brandurilor cu care am colaborat în 2023 pentru votul de încredere. Știu că bugetele exorbitante se sparg acum pe influenceri, însă blogurile rămân singurele spații în care poți transmite o informație mai complexă mai în amănunt. Într-un story de 10 secunde sau într-o poză a cărei descriere nici nu este citită de multe ori este mai greu să transmiți un mesaj mai lung.

Planuri pentru 2024?

Toată lumea mi-a sugerat să fac blogul mai personal. De altfel am văzut și eu că au succes articolele scrise rapid cu mici întâmplări din viața cotidiană. Mie îmi vine greu să fac asta pentru că eu nu mă cred vreun special, ci doar o persoană normală, deci nu consider că ceilalți ar fi interesați de ce probleme mă lovesc eu, ce realizări am sau de ce am mai descoperit navigând prin viața de adult. Cumva sunt opusul unui influencer și încerc să nu agasez oamenii cu postări despre mine.

O să încerc însă ca în 2024 să îi dau o notă puțin mai personală blogului. Și cred că o direcție bună ar fi să încep prin postări mai dese despre restaurante, travel, idei de organizare, productivitate, viață de adult (și eventual de părinte), moduri de gândire și așa mai departe. Am în minte idei pentru două serii de articole. Trebuie doar să mă țin de ele.

În paralel, în 2024 o să produc conținut și pe celelalte platforme. Blogul are întâietate, însă în 2023 am constatat că îmi place să produc și video, așa că mă voi concentra și pe YouTube și pe TikTok.

Cum puteți urmări blogul în 2024 și pe unde mai creez conținut?

Dacă vă interesează strict blogul, fie intrați zilnic aici, fie îl puteți urmări prin:

  • Newsletter – Introduceți adresa acolo și primiți un mail în fiecare dimineață la ora 9 cu articolele care s-au publicat până la ora mailului. Dacă scriu un articol după ora 9, îl primiți a doua zi dimineața. Dacă scriu 4 articole într-o zi, nu veți primi 4 mailuri a doua zi, ci doar unul care conține toate cele 4 articole. Dacă nu scriu articol, nu primiți niciun mail.
  • Pagina de Google News, unde puteți da follow și Google vă va afișa din când în când câte un articol de pe blog atunci când deschideți un tab nou în Chrome pe telefon sau când deschideți Google Discover. Un follow acolo cred că ajută blogul să crească și în ochii algoritmului de la Google, așa că mulțumesc!
  • Pagina de facebook este în continuare activă. Doar că nu mai există o soluție de a da share automat la articole acolo, așa că uneori uit să le pun și pe Facebook. Pe lângă asta, chiar dacă dați like paginii, Facebook vă va afișa tot ce vrea el.

În 2023 am început să creez și alte tipuri de conținut, independent de blog. Unele lucruri ajung și pe blog, altele rămân pe platforma pentru care le-am gândit.

  • YouTube – Yup, în 2023 am început să public clipuri video și acolo. Și cel mai des le public mai întâi acolo și apoi le pun pe blog. O să scriu un articol separat cu topul clipurilor de pe canalul de YouTube.
  • TikTok – Aici pun clipurile scurte, filmate vertical, care nu-s de ajuns pentru un video pe YouTube. Și uite așa am avut un clip cu peste 600.000 de vizualizări în 2023. Fără glumițe proaste și conținut cocalar.
  • Instagram – Aici pun clipuri în principiu despre restaurante, mâncare și sper eu că în 2024 și despre un pic de travel. Tehnologie mai rar, pentru că nu mi se pare că-i genul de conținut potrivit pentru Instagram.
  • Threads – Mai bag câte o glumă din când în când aici.

Vă mulțumesc!

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

10 comentarii la “Top 10 cele mai citite articole din 2023 pe revoblog, trafic și alte statistici

  1. recomandarea zilei

    frumoase cifre, felicitari. important ca scrii despre ce iti place si ai satisfactie atat morala cat si financiara. succes si la anul sa fie macar duble 🙂

    Reply
  2. cornel

    Felicitări! Apreciez că te-ai gândit să modifici tema pentru mobil, sper la un font mai mare (am și eu o vârstă ????).

    La fel, apreciez un blog cu note personale, sunt destui care rescriu doar știrile “tech”.

    Succes!

    Reply

Spune-ți și tu părerea: