Cele mai bune descoperiri personale din 2016 (II)

By | January 2, 2017

În 2016 ne-am plimbat mai mult decât ne-am propus, și prin țară, și pe afară. Pe afară eu am fost în martie într-o “vizită de lucru” în Basel, iar apoi am vizitat împreună Barcelona, zona de nord a Italiei (Solferino, lacul Garda, Milano, Verona) și în octombrie am revăzut Roma. În țară am reușit în sfârșit să ajungem tocmai în Maramureș, să vedem cimitirul vesel din Săpânța și să ne plimbăm cu mocănița.

Dintre toate aceste experiențe, iată cu ce am rămas în minte.

Cel mai frumos oraș vizitat în 2016: Barcelona
Barcelona este un oraș care are de toate: munte, mare, artă, mâncare. Am văzut înainte și Madridul și nu pot să spun că m-a impresionat. Barcelona este însă altceva. Este un oraș în care nu ai cum să dai greș ca turist. Iar operele lui Gaudi nu sunt deloc supraevaluate. Omul a fost un geniu.

Cel mai bun restaurant străin: Casa Pepe Barcelona
Casa Pepe este de fapt o hamonerie, nu un restaurant. Noi am mers cu recomandare și cina s-a transformat într-o experiență culinară care te face să te întrebi dacă nu cumva până acum ai trăit fără să știi cum să mănânci cu adevărat. Am primit ca aperitiv un vin și un platou cu 6-7 feluri de brânzeturi. Vinul sec și-a schimbat distinct gustul după fiecare tip de brânză pe care îl încercam, până a ajuns atât de dulce încât nu mai știai care este gustul lui real. La felul doi am mâncat un mușchi de vită gătit excelent, care încă sfârâia pe o piatră de granit când a venit. Şi la final, un lichior de miere din partea casei.

Cea mai bună băutură descoperită în 2016: Hugo
Nu am prins trendul cu Aperol Spritz, am început direct cu Hugo, și nu aș da niciodată un Hugo pe un Aperol. Ne place atât de mult încât l-am preparat de foarte multe ori acasă. Se face ușor, nu ai cum să greșești, și nu am întâlnit o persoană care să-l refuze.

Cea mai bună mâncare descoperită în 2016: Salamella
Le-am descoperit când am fost în Solferino și am fi mâncat în continuu. Seamănă cu un cârnat, are dimensiunile unui mic de-al nostru, însă este un pic mai sărat și are mai puțină grăsime. Italienii îl taie pe din două înainte să îl pună pe grătar. Fie că vă vine să credeți sau nu, Alice a spus că sunt mai buni decât micii.

Cel mai frumos oraș din România pe care l-am revizitat: Sinaia
Am fost în septembrie în Sinaia și practic am redescoperit orașul. Ne-a plăcut atât de mult încât ne-am întors și în noiembrie, când am surprins o perdea de nori la cota 2000. Zona din jurul drumului principal care străbate Sinaia este foarte frumos aranjată. Însă pe măsură ce urci, vezi și lucruri care nu sunt în regulă. Sunt multe clădiri frumoase care ar putea fi renovate, iar zidurile de la Peleș sunt în continuare proptite cu lemne.

Cel mai bun restaurant din România: Tirol – Hotel International
De afară pare scump, însă dacă ai curaj să intri, constați că prețurile sunt mai prietenoase decât la Cabana Schiorilor. Iar personalul, mâncarea și atmosfera sunt la alt nivel. Am mâncat niște coaste foarte bune, iar ospătarul a fost de o politețe ieșită din comun. Când am mers a doua oară ne-a recunoscut și ne-a salutat. Dacă treceți prin Sinaia, neapărat să opriți aici pentru niște coaste și un ștrudel de mere.

Dacă în 2017 ajungeți prin vreunul dintre aceste locuri, să-mi trimiteți și mie o poză, deja mi-e dor de ele 🙂