Cum funcționează dealerii auto: Hyundai

By | August 26, 2020

Sau un alt titlu ar fi fost “cum m-aș fi așteptat eu să funcționeze” vs. “cum funcționează ei de fapt”. Eu mă așteptam ca dealerii să facă stoc de mai multe modele de mașini, pe care apoi să le revândă. Pe asta mă bazam când spuneam în articolele precedente că speram ca pandemia să-i fi prins în offsaid, cu stocuri mari.

Căutând un Tucson am realizat că toți dealerii Hyundai din România lucrează cu un stoc comun, iar din acel stoc fiecare își rezervă câte mașini speră să vândă. Nu știu ce se întâmplă dacă își rezervă mai multe decât credeau că vând. Sau dacă mai este o singură mașină de un fel la un dealer și are alt dealer un client pentru ea. Așadar, dacă unul dintre ei îți spune că este stocul epuizat pentru modelul X, echiparea Y, sunt șanse mari ca acest lucru să nu fie o minciună și mașina respectivă chiar să nu se mai găsească în România. Eu am verificat la vreo șapte dealeri din țară ca să mă conving.

În concluzie, Hyundai Tucson e sold out în România. Urmează să se lanseze modelul nou la sfârșit de an, cu livrare probabil prin primăvara anului viitor. Cumva parcă îmi pare rău, pentru că la aproape 25.000 euro (preț redus față de cel de listă), Hyundai Tucson cu echiparea Style avea cel mai puternic motor (177cp), transmisie automată DCT și 4×4.

În altă ordine de idei, am ajuns într-o fază mai avansată cu achiziția unei alte mașini pentru tatăl meu. O Kona cu motor 1.0 pe benzină, 120 cp, echiparea Highway, pe la 14.800 euro. Am condus-o un pic și am fost surprins de cât de sprinten este motorul raportat la caroserie. Cei de la Țiriac Auto au fost foarte ok și ne-au dat mașina pe mână, fără să meargă cu noi în ea. Am primit aceeași ofertă și de la NEO Motors, care mai au (sau aveau) doar o astfel de bucată pe stoc. Diferențele între dealeri sunt minuscule din ce îmi dau seama. NEO Motors calculează prețul mașinii la cursul BRD, față de cursul Unicredit de la Țiriac (cred), te ajută cu tractarea rablei pentru REMAT și îți oferă numere roșii cadou, dar nu și covorașe auto (!). Țiriac pare că oferă și covorașele, dar pentru o comparație 1:1 nu am intrat în mai multe detalii.

Mai urmează două test drive-uri, cu Skoda Kamiq și Ford Puma, care la Proleasing Motors este tot 14.800, cu echiparea Titanium. În funcție de cum ni se vor părea celelalte mașini, vom ajunge la o comparație 1:1 între dealerii Hyundai sau nu.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

2 comentarii la “Cum funcționează dealerii auto: Hyundai

  1. Adi

    Foarte tare! Tine-ne la curent. Nu ai spus nimic, dar bănuiesc ca toate sunt benzina. Iar preturile includ TVA.

    Reply

Spune-ți și tu părerea: