De ce nu va livra Domo tablete Samsung vândute cu 300 de lei.

By | January 30, 2014

Ca și în cazul cel.ro, de unde am comandat acum 1 an câteva televizoare, Domo a făcut o “mică” greșeală și a vândut de aseară până astăzi de dimineață tablete Samsung cu 300 de lei în loc de 1.300 probabil. Radu a fost primul care a anunțat populația printr-un articol.

Aveam de gând să scriu articolul ăsta înainte de a primi un răspuns din partea Domo, dar răspunsul a venit deja. Haideți să vă spun mai întâi părerea mea asupra acestui subiect.

Singurii care trimit produsul sunt cei de la eMAG. De ce? Păi în primul rând pentru că eMAG este o afacere care nu doarme pe timpul nopții. De la prima greșeală și până acum au mai fost cel puțin 3 de care știu eu: o tabletă cu Windows 8 la 300 de lei în loc de 3000, niște laptopuri Asus ROG și niște rucsacuri foto vândute cu 3-4 lei în loc de 200. În toate situațiile, eroarea de pe site a fost corectată în maxim 1 oră. Astfel, nu au pierdut prea multe unități din acel produs. Şi după câteva tatonări cu clientul, au livrat până la urmă produsul la cel preț. La Domo a durat până dimineața, vă dați seama câte comenzi s-au făcut?

Foarte multe comenzi. Am făcut un calcul și am dedus că au fost aproximativ 3000 de comenzi. Presupunân că paguba/tabletă era de 1.000 de lei, rezultă o pagubă totală de 3.000.000. Situația asta este în mare parte și vina lor, că n-au avut stocul centralizat. Astfel dispărea posibilitatea de a comanda după ce se epuiza stocul. Ar fi făcut o greșeală și mai mare dacă ar fi livrat doar o parte din tablete. Cei care n-ar fi primit s-ar fi înfuriat și mai tare.

2014-01-30 12.03.43

Au dreptul să nu livreze? Dacă nu ai plătit produsul instant cu cardul și ai selectat “plată ramburs” sau “ordin de plată”, au dreptul, la limita legalității. Dacă ai plătit deja produsul, încalcă legea dacă nu-l livrează. Principiul după care legea pedepsește astfel de practici este următorul: imaginați-vă că eu sunt director general la Domo și am nevoie de lichidități că altfel dau faliment. Bag o ofertă tare, lumea îmi plătește cu cardul, eu fac rost de bani, mă folosesc de banii ăia, îmi plătesc datoriile și apoi, peste 1-2 zile, când am făcut rost, îi returnez.

Şi cu toate astea, nu vor livra produsele nici măcar dacă sunt pasibili de amendă. De ce? Mai țineți calculul de mai sus? Mai bine riscă o amendă de 10.000 lei din partea OPC-ului decât o pierdere de 3.000.000 lei.

Ce aș face eu dacă aș fi în locul lor? Problema cu chestiile astea este că magazinul arată lipsa de responsabilitate și își pierde credibilitatea. eMAG a avut curaj să-și asume greșeala și acum de fiecare dată când se întâmplă ceva asemănător, sunt dați drept exemplu pozitiv. Au avut infinit mai mult de câștigat dacă și-au asumat greșeala.

Dacă aș fi în locul lor și nu mi-aș permite să anulez atâtea comenzi, măcar aș da un voucher cadou. 50 de lei acolo. Nu trebuie mult ca să-l facă pe om să gândească: “bă, n-am luat tableta, dar măcar m-am ales cu ceva”. Bine, asta presupune ca voucherul să nu fie o tristețe d-aia de genul “cumperi de 4000 de lei și poți folosi acest voucher de 5 lei”.

Are rost să mai vânezi astfel de “oferte”? Eu nu îi condam pe cei care încearcă, și eu am comandat 1 bucată. Şi voi continua să o fac dacă prind ocazia. Vorba unui prieten care pune la loto: “măcar visezi frumos până la extragere”.

Nu fiți supărați, asta e, nu toți sunt ca eMAG 🙂

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

6 comentarii la “De ce nu va livra Domo tablete Samsung vândute cu 300 de lei.

    1. revo Post author

      Nu există date nici care să infirme nici care să confirme asta. eMAG lucrează pe ascuns 🙂
      Poate a fost prima dată. Dar după cum spuneam, s-a mai întâmpla. Şi știu că atunci operatorii de la telefon au încercat să convingă persoana respectivă (în două apeluri diferite, la distanță de câteva zile) să accepte alt laptop sau același laptop la o reducere de 40%. Nu cred că ar mai fi făcut asta dacă era manevră de marketing.
      Pe de altă parte, I don’t care. Să facă toți astfel de campanii din partea mea 🙂

  1. Ariel

    cei de la domo, zic ca nu au trimis confirmarea de procesare a comenzii, dar imediat dupa plata cu cardul, procesatorul payU ales de ei iti indica: plata efectuata & acceptata, comanda este in procesare.

    Am avut niste schimburi de mailuri cu ei, si dupa ce le- am invocat chestia asta, imediat au contactat payU sa-mi deblocheze banii. Asa model de business isi aleg, asa clienti vor avea.

    Reply
    1. revo Post author

      Vor avea, că majoritatea clienților nu cumpără online ci din magazin. Şi probabil nici nu au auzit de întâmplarea asta.

Spune-ți și tu părerea: