eMAG a crescut cu 45% anul trecut, se pregătesc noutăţi şi pentru acest an

By | May 11, 2017

eMAG a crescut anul trecut cu 45% în România, în urma investiţiilor de 50 de milioane de euro. Acest buget s-a împărţit în proporţii aproape egale între investiţiile în tehnologie (24 mil €) şi cele în dezvoltarea internaţională (23 mil €). Apoi 2 milioane s-au dus către dezvoltarea angajaţilor iar 1 milion a mers către logistică.

Trendurile din 2017 indică în continuare o creştere susţinută pe partea de mobile, iar eMAG estimează că 71% din vizite vor fi de pe mobile anul acesta. Cele două aplicaţii trimit de trei ori mai mulţi vizitatori unici decât desktop-ul.

Am aflat şi cam ce procent are eMAG din “internetul” din România. Dacă ne raportăm la numărul de vizitatori unici raportaţi de BRAT în fiecare zi, 10% dintre aceştia vizitează şi eMAG-ul.

Pe locul doi ca şi interes ar fi AI şi Machine Learning. Au şi aici câteva îmbunătăţiri la site. De exemplu un algoritm care învaţă cuvintele uzuale scrise greşit, pentru ca pe viitor să facă recomandări mai bune.

Pe partea de interacţiune socială sunt în continuare interesaţi de reviw-urile de produse. Şi sunt deja produse care au peste 1000 de review-uri. Îmi imaginez că este de ajuns ca cineva să arunce propoziţia “Samsung e mai bun” pe pagina unui iPhone şi deja se pune de un nou război mondial.

Iulian Stanciu spune că eCommerce-ul este încă la început în România şi că potenţialul este destul de mare. Şi au fost prezentate şi categoriile pentru care există apetit la noi în ţară, cu tot cu numărul de produse pe care îl oferă eMAG pentru fiecare în parte. De exemplu:

  • Home Deco – 150.000 de produse;
  • Auto – 450.000 de produse;
  • Scule electrice, unelte – 53.000 produse;
  • Jucării şi produse pentru copii – 10.000 produse;
  • Sport – 68.000 produse;
  • Fashion – 165.000 produse

Noutăţi în zona de livrare a produselor

Noutăţile vin în primul rând din zona de livrare. La finalul lui 2017, eMAG vrea să ofere serviciul de livrare în 2 ore în toate oraşele în care există showroom-uri.

Şi în premieră, din vară vor să ofere clienţilor posibilitatea de a alege un interval de trei ore în care să se facă livrarea. Chestia asta mi se pare interesantă, pentru că livrarea s-ar putea face şi în afara orelor de program, chiar şi în week-end, iar taxa nu ar fi aşa mare (undeva între 18 şi 22 lei).

Pentru a doua parte a anului, eMAG are în plan şi un card de credit care să ofere beneficii clienţilor fideli. Aici nu ştiu ce să zic, eu nu am simţit niciodată nevoia de a face un card de credit, mai ales să fie şi “branded”. Totul va depinde de beneficiile pe care le vor oferi.

Marketplace, eMAG Deschide România, categorii noi de produse

Dacă la finalul lui 2016 erau 2225 de parteneri în Marketplace, pentru anul 2017 estimările sunt pentru 7000 de parteneri. 19% din vânzările de anul trecut au fost făcute de cei din Marketplace. Programul Deschide România are 162 de parteneri în acest moment şi speră să ajungă pe la 400 la finalul anului 2017.

Tot prin Marketplace, eMAG vrea să introducă destul de curând două categorii noi: CASCO şi vânzări de pachete turistice. Eu aş vrea şi rovinietele înapoi, că mi se părea foarte comod să le fac la eMAG.

Echipa eMAG a ajuns acum la 3822 de oameni, dintre care 650 lucrează în IT. Se investeşte constant în dezvoltarea angajaţilor şi sunt în permanenţă în căutarea oamenilor noi. Dacă sunteţi studenţi în ani terminali puteţi aplica la un internship plătit. Întotdeauna mi-a plăcut cum povesteşte Iulian despre proprii angajaţi şi despre cultura concluziilor bazate pe trial and error.

În concluzie, eMAG va rămâne şi în 2017 la fel cum îl ştiţi. Cu foarte multe investiţii în tehnologie, cu focus pe client şi cu dorinţa de a simplifica lucrurile cât mai mult.

Dacă ţi-a plăcut articolul şi vrei să afli mai multe, apasă aici.

  ceasuri election

Ce părere ai?