Am fost destul de entuziasmat cu privire la Dune Awakening, pentru că fac parte din generația care a jucat Dune:2000. Practic acesta a fost primul meu contact cu universul lui Frank Herbert, înainte să citesc cărțile și să văd filmele.
Acela a fost însă un joc de strategie clasic, “cum se făceau odată”. Dune Awakening este un joc de tip survival cu componentă MMO, cum se fac acum. Bine, e ceva mai mult de atât, combină elemente de open-world survival, crafting, explorare, dar și lupte PvP și PvE. Totul se întâmplă pe Arakis. M-am uitat la trailer și pare promițător.
Însă atunci când am scris despre Dune Awakening în Tech News mi-a scăpat informația din titlu. La el au lucrat și foarte mulți români. Să vă explic.
Jocul este produs de Funcom, un dezvoltator norvegian de jocuri, înființat în 1993, cu sediul central în Oslo. Inițial produceau jocuri pentru PC, însă cu timpul și-au lărgit paleta și către titluri pentru XBOX sau PlayStation. Sunt cunoscuți pentru jocuri precum Anarchy Online, Age of Conan și The Secret World. Acum Funcom are sedii în Norvegia, Statele Unite, Portugalia, Suedia și … București.
Iar studio-ul din București, situat în Piața Victoriei s-a ocupat fix de Dune Awakening. Aici lucrează aproximativ 90 de angajați, iar o parte din ei au lucrat la Dune Awakening, în strâsă legătură cu studiorile Funcom din Oslo, Lisabona, Raleigh și Stockholm. Ce au făcut cei din România? În principiu partea de QA (core QA, dev QA), dar și partea de data analysis, telemetrie și artwork.
Am fost aseară într-o vizită la studio-ul Funcom și am rămas plăcut surprins de cât de închegată și de “cozy” este echipa de acolo. Spuneau ei că unul dintre diferențiatoarele Funcom este faptul că sunt un studio care ține foarte aproape de comunitate și de cei care le joacă jocurile.
Am discutat și despre joc. Până acum se pare că jocul este cel mai mare succes pentru Funcom. Au o bază zilnică de peste 100.000 de jucători în același timp și recent au avut aproape 200.000 peak concurrent users pe Steam, ceea ce în domeniul lor înseamnă un succes destul de mare. Jocul este imens oricum. Una dintre zone are 64 de km pătrați, partea de Deep Desert are 576 km pătrați, iar timpul necesar pentru a termina storyline-ul jocului este undeva pe la 50 de ore.
L-am și jucat un pic, însă jocul este destul de complex pentru a-ți forma o părere în 15 minute. Mi-a plăcut grafica, mi-a plăcut mecanica personajului, mi-a plăcut varietatea de arme. Pare însă un joc complex și mi se pare că în cazul acestor genuri, este un balans fin între complexitate și distracție în a juca. Pe de-o parte l-aș juca, pe de altă parte sunt un pic intimidat de faptul că pare genul de joc pentru care trebuie un “commitment” pe termen lung.
Oricum, găsiți jocul pe Steam dacă vreți să-l jucați. Este genul de joc pentru care plătești o dată și gata. Nu mai are in-game purchases sau alte păcănele.
Eu unul mă bucur de fiecare dată când un mare producător de jocuri alege să se extindă și să deschidă un studio și în România. Și mă bucur și mai mult când jocul produs aici are succes.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Din pacate l-au lansat doar pe PC, pe console nu.
Da, este doar pe PC și nici nu cred că au planuri de portare. Cred că un joc cross-platform MMO trebuie gândit din start așa, nu cred că mai poate fi modificat pe parcurs.