Cu trenul la Otopeni: e frustrant când știi că lucrurile pot fi mult mai ușoare, dar nu sunt

By | June 11, 2025

Am mers cu trenul până la Otopeni. Nu pentru că aveam vreun motiv anume, ci pentru că cel mic (4 ani) n-a mers niciodată cu trenul până acum. Am zis să testăm să vedem cum se comportă la un drum scurt, înainte să decidem dacă mergem la un drum mai lung.

tren otopeni bilete

Așa că am vrut să îi oferim experiența completă, cu tot cu cumpărat bilete de la automat, că altfel am fi putut să le cumpărăm direct online sau prin aplicația CFR. Dar am vrut să primească el ceva fizic.

Automatul de bilete are o interfață stil Windows XP. Asta n-ar fi neapărat o problemă, dacă interfața ar fi fost gândită cu cap. Dar așa cum bănuiți, nu este.

automat bilete tren

În primul rând, are prea mulți pași de parcurs pentru a alege un bilet. Dacă la oricare punct vrei să afli ceva informații adiționale, nu ai cum, trebuie să treci la pasul următor. Trebuie să parcurgi toți pașii ca să iei bilet. Dacă vrei să revii la un pas anterior, revine, dar nu îți salvează selecția pe care deja ai făcut-o.

De exemplu la selecția dintre Clasa 1 și Clasa 2 nu îți arată și prețul fiecăruia. Trebuie să selectezi și să treci la următorul pas. Când afli prețul, dacă nu îți convine, trebuie să dai înapoi și ți se resetează numărul de bilete alese șamd. Ca o paranteză, la trenul către Otopeni prețul biletului este același pentru Clasa 1 și Clasa 2. Deci de ce mai există cele două categorii? Nu știm.

La Otopeni am vrut să luăm bilete tot de la automat. Unul dintre cele două nu mergea. Al doilea mergea dar bătea soarele în el. Pe display efectiv nu se vedea nimic din cauza soarelui. Și nu exagerez. În fața mea a fost o singură persoană, care s-a proptit în el cu tot corpul și l-a operat cu mâna la tâmplă ca să poată vedea ce scrie pe display. Eu la fel. Am apăsat pe ecran mai mult din memorie, pentru că îmi aduceam aminte cum arăta interfața din Otopeni. Niște persoane mai în vârstă nu ar fi avut nicio șansă. De altfel, cred că dacă era mai mult de o persoană în fața mea, la cât de mult lua să se genereze biletul, aș fi pierdut trenul.

automat bilete cfr

O altă chestie amuzantă. Automatul dă mai întâi chitanța printr-o fantă la semi-înălțime. Și apoi cu un decalaj destul de mare, emite și biletele, undeva într-o fantă de jos. Drept urmare cel de dinaintea mea a luat chitanța crezând că acela-i biletul și a plecat lăsând biletele în tăvița de jos. A durat atât de mult să le printeze încât atunci când am văzut eu biletele, deja omul dispăruse și nu mai aveam cui să-i spun să și le ia.

Dacă treci de această capcană, atunci când printează biletele, le printează pe rând, iar un bilet e compus din două cartonașe. Dacă iei 2 bilete ca mine și vezi că primești mai întâi 2 cartonașe, posibil să pleci cu un singur bilet.

automat bilete tren otopeni

Acum imaginați-vă că sunteți străin și că trebuie să faceți toate astea într-o limbă neprietenoasă.

Altfel, de condiții nu mai vorbesc. Gara de Nord arată la fel de bine ca acum 20 de ani. La intrare te întâmpină reclame la Shaorma și Neumarkt. Măcar te orientezi ușor. Toaletele găsești după miros.

Trenul destul de aglomerat spre foarte aglomerat. A avut întârziere 6 minute la traseu de 20 de minute. În dreptul toaletei mirosea. De asemenea extrem de cald în tren. Aerul condiționat nu prea mergea, pentru că motive.

Oricum, până la urmă n-ar trebui să mă plâng. La 10 lei biletul cu tot cu loc, e mai ieftin decât trenulețul pentru copii din Herăstrău!


Discover more from revoblog.ro

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

7 comentarii la “Cu trenul la Otopeni: e frustrant când știi că lucrurile pot fi mult mai ușoare, dar nu sunt

  1. Dan Pavelescu

    Am crezut ca s-au mai indreptat lucrurile, ca na, suntem in 2025. Ultima oara am mers cu trenul in Romania in anii 90, nu mai stiu daca la Sinaia sau Costinesti. O fi asa de greu sa modernizezi un aparat de facut bani, care in momentul de fata e aparat de tocat bani si nervi? Sa ia exemplu de la austrieci, OEBB face bani pe banda rulanta, iar calatoria cu un RailJet care merge cu 200km/h e chiar o experienta placuta.

    Reply
    1. Marius Post author

      Nici n-am nevoie de 200 km/h. Eu vreau doar să fie răcoare și civilizat în tren și sunt mulțumit. Să fie același feeling ca în trenurile din afară, unde toată lumea stă liniștită la locul ei și își citește pe telefon sau lucrează pe laptop. Nu să simt că mă urc într-un bâlci. Și eventual să nu aibă întârzieri mai mari de 10-15% din timpul total estimat pentru călătorie, că până la urmă e tren și merge pe șine, nu autobuz să stea în trafic și la semafoare.

  2. Alin

    Daca e trenul spre aeroport, de ce nu ai luat din tren, sau de ce nu ai platit in tren, la validatoarele din el ?

    Reply
    1. Marius Post author

      Am scris. Voiam biletul să i-l dau celui mic amintire. De asemenea, nu am văzut validatoarele în tren și la cât de aglomerat era, m-am felicitat că nu a trebuit să mă fâțâi printre toți oamenii ca să le caut. Posibil să nu existe validatoare în tren, pentru că puteai plăti și la controlor. Dar la controlor m-am gândit că nu am garanția că prind și loc pe scaun, așa că am preferat să iau din avans.

  3. Florin

    Despre trenul de Otopeni sunt multe de spus!
    In primul rand ar trebui sa fie considerat ca parte a transportului metropolitan dar se pare ca anumiti directori CFR si din ministerul Transporturilor se fac ca nu inteleg asta!
    La intrebarea de ce nu iei bilet din tren raspunsul este ca un director CFR a decis ca pretul sa fie dublu daca cumperi biletul in tren!
    O alta intrebare ar fi de ce sa se vanda locuri in tren la un tren metropolitan? In autobuz iti cumperi loc pe scaun?
    Scopul trasportului metropolitan este de a incuraja oamenii sa lase masinile acasa si sa folosesca mijloacele de transport in comun!
    Dar conducatorii nostrii nu au idee despre asta!
    Abonamente integrate nu mai exista! Bilete in tren poti sa iei doar cu suprataxa! Daca iti faci abonament la CFR acesta nu e valabil la ceilalti operatori. Daca nu ai bilet cu loc te asezi unde poti pana vine cineva si te ridica in picioare ca e locul lui platit si toata lumea se va simtii penibil (tu ca ai fost ridicat de pe scaun si el ca te-a ridicat de pe scaun)

    Reply
  4. Mara

    Selectia pe care o ,,facusei,, si gramatica pe care n-o facuseși….In rest, sa-ti traiasca copilul, sa fie sanatos! Cat despre calatoria cu trenul in Romania,fara comentarii…

    Reply
    1. Marius Post author

      Da, mersi! Nu știu de ce am scris așa acolo. Nici măcar nu-s oltean. Mai greșim și noi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *