BMW Golf Cup prima dată în România sau cum am încercat și eu să joc golf

By | June 16, 2025

Zilele acestea s-au aliniat mai multe planete în universul BMW.

În primul rând, este prima dată când BMW Golf Cup are loc în România. Este una dintre cele mai mari competiții de amatori din lume, cu peste 100.000 de participanți din 50 de țări, cu o tradiție de peste 40 de ani. În România a avut loc la Național Golf & Country Club, lângă București. 72 de concurenți și-au disputat unul din cele trei locuri eligibile pentru a participa la finala mondială. A existat și o “probă specială” în cadrul competiției. Mai exact, cine reușea un “hole-in-one” la una dintre găurile de pe teren, câștiga un BMW i4.

Cu ocazia asta mi-am încercat și eu pentru prima dată îndemânarea în a lovi mingea cu crosa. Am mers la shooting range, am luat o crosă de începător și am vrut să văd cât de greu este să lovești mingea și cât de departe o pot trimite. Am nimerit cam în 95% din cazuri mingea din prima, iar în 50% din cazuri o trimiteam la 100 de metri. Acum să-i mai imprimi și o direcție sau elevația dorită acelei mingi… asta-i altă discuție. Oricum, foarte distractiv golful. L-am adăugat pe lista mea aspirațională de sporturi pe care mă voi minți că le voi practica odată dar nu o voi face niciodată.

bmw golf cup românia

Simultan cu BMW Golf Cup, s-au împlinit 50 de ani de BMW Art Cars. Pe 14 iunie 1975, în cadrul cursei de 24h de la Le Mans, debuta pe circuit primul model BMW Art Car al mărci, modelul BMW 3.0 CSL proiectat de sculptorul american Alexander Calder.

Și dacă tot vorbim de mașini și culori, am văzut și BMW Seria 7 în culoarea Desert Sand Uni, care face parte din programul BMW Individual. Mie mi se pare o culoare foarte potrivită pentru țările arabe. Numai bună de pierdut prin deșert.

bmw desert sand uniAm lăsat ce-i mai bun la sfârșit. Acest BMW 328 este unul dintre cele mai importante automobile ale vremii. A fost lansat la numai 7 ani de la debutul mărcii BMW, a fost produs în numai 464 exemplare și a câștigat peste 200 de podiumuri în curse internaționale. Este unul dintre modelele care a inspirat aspectul general al viitoarelor modele BMW, cu aceasta grilă cu rinichi (kindey grille).

Chiar și în România am avut un pilot care i-a pus în valoare calitățile 328-ului. Este vorba despre Petre Cristea, care a avut o serie de succese internaționale remarcabile, precum victoria în cursa Eifelrennen 1939, chiar în fața echipei de uzină BMW.

bmw 328 românia

De asemenea, a participat și în Grand Prix-ul Brașovului sau Bucureștiului, concurând chiar în zona unde astăzi este statuia Aviatorilor. Un alt pilot emblematic a fost Marin Dumitrescu, BMW 328 cu are a excelat în primele curse de coastă și circuit după Al Doilea Război Mondial.

bmw 328 bordMie mașina mi se pare extraordinar de elegantă.

Și pentru a aduce un omagiu acestui model, BMW a prezentat în 2011 la Villa d’Este și BMW 328 Hommage, un concept car la care s-a folosit puternic fibra de carbon.

A se observa că au păstrat curelele pentru motor, aspectul general al jantelor pline, iar la interior cronometrele erau detașabile.

Frumos, foarte frumos. Dacă vreți să aflați mai multe despre istoria BMW în România, vă recomand celălalt articol al meu.


Discover more from revoblog.ro

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

2 comentarii la “BMW Golf Cup prima dată în România sau cum am încercat și eu să joc golf

  1. Vlad

    Nu se merge niciodata la golf, chit ca e la practice range, in pantaloni blugi.
    Da, inteleg, probabil ca erai la event.
    Zic doar asa, ca idee.

    Reply
    1. Andrei I

      De ce nu? Daca tot ai inceput, zi si explicatia 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *