Business: Cum vinzi prin Facebook Shops

By | May 21, 2020

Salut, dacă ai ajuns aici înseamnă că suntem deja în viitor, Facebook Shops a devenit disponibil în România, iar majoritatea experților de social media și eCommerce îți spun că Facebook Shops e viitorul. Dacă nu ești pe Facebook Shops nu exiști! Așa că probabil că ai căutat pe Google ca să vezi cum să îți faci un magazin pe Facebook și ai ajuns la acest articol. Așadar, primul pas pe care ți-l pot recomanda este să-ți dai o palmă, să arunci un pahar rece de apă pe tine și să-ți revii din visare. Apoi citește povestioara Cu Facebook Pages de mai jos. Este necesară pentru a înțelege strategia din spatele Facebook Shops.

Povestea cu Facebook Pages

Dacă vă vine să credeți, am cont pe Facebook de pe vremea când News Feed-ul era cronologic și platforma era exclusiv una de socializare. Nu existau nici măcar pagini de Facebook pentru branduri și companii. Prin 2007 a fost lansat Facebook Brand Pages pentru celebritățile și brandurile care vor să interacționeze cu fanii lor. Ce s-a întâmplat atunci? Postările acestor pagini au început să fie mult mai vizibile decât postările prietenilor de pe Facebook, iar paginile atrăgeau foarte multe like-uri de la persoane noi. Drept urmare, foarte multe branduri și-au făcut pagini de Facebook din dorința de a rămâne conectate cu clienții lor. Visul frumos nu a ținut prea mult, paginile au început să atingă din ce în ce mai puțină audiență nouă, iar postările erau vizibile mai mult pentru cei care erau deja fanii acelei pagini, nu și pentru persoane din afară.

Din fericire, Facebook a venit atunci cu soluția salvatoare. “Vreți mai mulți fani noi? Investiți într-o reclamă, promovați-vă pagina și veți obține o bază mai mare de fani, cărora să le puteți afișa în continuare mesajul vostru.”. Brandurile au cârâit, au mârâit, au plătit bani și au continuat să-și crească audiența paginilor, pentru a livra în continuare mesaje către ei. Doar că nu a fost așa. Pe măsură ce a mai trecut timpul, postările brandurilor au început să fie invizibile chiar și pentru cei care dăduseră Like paginilor respective. Din fericire, Facebook a venit din nou cu soluția magică. “Ai o pagină de Facebook și clienții pentru care ai cheltuit deja bugete mari ca să-i aduci la tine pe pagină? Vrei ca aceștia să-ți vadă din nou mesajele, ca pe vremuri?! Investește într-o reclamă și așa vei putea să le arăți mesajul tău oamenilor pentru care deja ai plătit ca să îi aduni în jurul tău!”.

Și exact la fel s-a întâmplat și cu conturile de branduri pe Instagram.

Facebook Shops

Fast forward până în 2020. Se lansează Facebook Shops. Primele branduri care au curaj să-și facă un magazin pe Facebook raportează succese mărețe în această aventură. Reach mare, vânzări multe. Apar experții care îți crează contra cost un astfel de magazin. Își fac și mai mulți antreprenori magazine pe Facebook. Se investesc bani în reclame pe Facebook pentru a crește paginile respective cu magazine. Plățile se fac fie printr-un procesator românesc de plăți, fie direct prin Facebook, iar Facebook reține un mic comision. Lucrurile merg bine, antreprenorii sunt fericiți, se atinge o rată de adopție pe care Facebook o consideră mulțumitoare. Apoi brusc se întâmplă ceva. Parcă magazinul nu mai este așa de vizibil. Parcă vânzările au cam scăzut. Și atunci va apărea din nou Facebook cu soluția salvatoare. “Vreți să vindeți mai mult prin magazine? Contra unei mici sume investită lunar în reclame, pagina ta va fi mai vizibilă, magazinul va fi mai accesat, succesul garantat!”.

Așadar…

Strategia magică pentru Facebook Shops

Din ce am văzut din prezentare, opțiunile de customizare pentru Facebook Shops sunt sumare. Niciun magazin online serios nu se va înghesui să își creeze un astfel de shop. Nimeni nu vrea să decidă altcineva pentru el cum îi va arăta magazinul și cum își va expune produsele. Nu vă așteptați ca eMAG să vândă prin Facebook Shops. Funcția este orientată către business-urile mici. O cafenea, o cofetărie, o florărie, măscuțe colorate, obiecte personalizate, lucruri hand-made. Nu cred că produsele de lux vor avea succes pe Facebook Shops. Iar targetul se vede inclusiv din video de prezentare:

 

În concluzie, dacă Facebook Shops va avea un plugin care să integreze cu magazinul vostru, puteți face efortul minim de a configura acel plugin și de a selecta câteva produse ieftine, care credeți că s-ar putea vinde pe Facebook. Nu investiți nici timp nici bani în promovare și încercați să profitați de boost-ul inițial (dacă va exista). Când Facebook va schimba regulile jocului sau dacă efortul va fi mai mare decât câștigul, abandonați Facebook Shops fără niciun resentiment concentrați-vă ca și până acum pe magazinul vostru online. Într-un cuvânt, cel mult puteți testa terenul.

Sfatul pe care îl pot da oricărui antreprenor care se gândește la Facebook Shop este să nu se bazeze exclusiv pe această funcție. Să nu ai și un magazin online pe propria platformă este sinucidere curată.

Aceleași păreri le găsiți și la Hoinaru și la Zoso.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *