Câteva idei de la #mobileforum14

By | April 14, 2014

M-ați întrebat ce făceam joi la Howard Johnson, așa că sper să găsiți interesant acest articol. Am fost la Mobile Marketing Forum, o conferință ce își propune să analizeze metodele actuale de mobile marketing și, de ce nu, să găsească idei noi. Un mix între oameni din zona de marketing și developeri.

Deși am ajuns pe la jumătatea ei, mi-a plăcut prezentarea Maiei Moldovan, de la Syscom Digital. Pentru că nu s-a ferit să dea exemple clare de aplicații românești care sunt proaste. Tot ea a mai spus un lucru interesant. Se pare că legea în România este destul de permisivă cu SMS marketing-ul și de regulă rămâne alegerea marketerilor unde să se oprească cu promovarea. Mă mir că nu suntem înecați în SMS-uri.

Am un prieten care îmi povestea că de când a completat un pliant primește de fiecare dată un SMS promoțional când se aproprie de cazionul din Afi Palace. Deși mi-am dat numărul peste tot, eu n-am avut experiențe neplăcute. Poate doar una cu ING, care mi-a dat SMS sâmbătă la 9 dimineața ca să-mi sugereze că poate aș vrea să încarc cartela. Eu am abonament.

Tot de la Maia am aflat de o metodă ingenioasă aplicată de filipinezi pentru a reduce greutatea ghiozdanelor. Ştiți că aveam și noi problema asta. Pare interesant, dar oare nu-ți strici ochii rezolvând ecuații de pe un Nokia 3310?

[youtube=http://youtu.be/7bUGXqhrVrw]

De la Bogdan Apostol, general manager Voxline am aflat că 43% dintre noi punem mâna pe smartphone când apar reclamele la TV. E un procent mare, e posibil ca pe viitor să ne așteptăm la reclame TV care să ne îndemne să folosim smartphone-ul să scanăm ceva, etc.

Tot de la el, un magazin Adidas online care este de fapt offline, în Germania:

[youtube=http://youtu.be/7ZXucLUfh0U]

Prezentarea lui Ilyan – ilyan.com mi s-a părut cea mai bună. Cantitatea optimă de umor și informație de calitate. Se pare că România e leader în zonă cu 28% penetrare a smartphone-ului. Bulgarii își cumpără iPhone și n-au bani de date. Cocalari. La fel eram și noi acum un an doi.

Prezentarea Adinei Vlad, de la Unlock Market Research nu mi s-a părut tocmai concludentă. Ea a încercat să facă niște predicții asupra tipului de aplicații pe care le folosesc Românii. Împărțite frumos cu rapoarte, pe vârste, pe sexe. Doar că la un moment dat cineva a întrebat câte persoane au participat la sondaj și am auzit numãrul 14. Păi stai așa, 14 persoane … dacă le mai împarți și pe sexe, ce ai, 7 băieți și 7 fete? Dacă mai împarți și pe vârstă ajungi la o predicție bazată pe preferințele a două persoane. Sper să fi auzit eu prost.

După a urmat Darius Zalewski, Services Head, Nokia Polonia. Mi-a plăcut ce a prezentat. Echipa din Polonia pare foarte preocupată să facă viața polonezilor mai ușoară. Concursuri de fidelizare pentru posesorii de Lumia, mese gratuite la anumite restaurante, aplicații de traducere poloneză-alte limbi și aplicația asta pentru dronă:

[youtube=http://youtu.be/p46Vod8I4KE]

Apoi am devenit invidios pe felul în care omul ăsta promova Polonia și am întrebat pe twitter cu ce se ocupă departamentul de Services din România.

În ultimă instanță au venit și cei de la Radio Guerilla, cu aplicația lor pentru emisiunea Logout. Tipa care a prezentat mi s-a părut că înțelegea greșit toate întrebările venite din public. Mi-a plăcut în special o fază:

  • “Este prima aplicație a unei emisiuni de radio din România!”
  • Întrebare din public: “Şi cât timp emisiunea nu este on air, ce faci cu aplicația?”
  • “Ah, păi asculți radio”.

Stai, asta nu înseamnă că de fapt, în esență este o aplicație pentru radio? Că d-astea am mai văzut, și n-ar fi prima. În rest, cu excepția rozului, aplicația arată și se prezintă bine. Dacă ar avea cineva succes cu așa ceva, Guerilla ar fi.

Organizarea a fost bună, Evensys a fost din nou la înălțime. Mulțumesc pentru invitație Cristi!

P.S: Dacă vă interesează mai multe detalii, puteți citi un live blogging aici.

Share pe Facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *