Un exercițiu de marketing cu ceasurile Filippo Loreti

By | April 17, 2019

Dacă vă plac cât de puțin ceasurile și ați vizitat online câteva magazine cu ceasuri, e imposibil să nu vă fi urmărit băieții de la Filippo Loreti cu reclamă pe Facebook sau Instagram.

Strategia lor merită studiată pentru modul în care vând un produs mediu la un preț peste medie.

Povestea de pe site-ul lor este următoarea:

ceasuri filippo loreti
mecanisme ceasuri filippo loreti

Cu alte cuvinte, ce spun ei este: “noi vindem ceasuri premium la prețuri accesibile“. Însă oricine are puține cunoștințe, știe că “ceas premium” și “mecanism japonez” nu prea se înțeleg bine în aceeași propoziție, decât cu foarte mici excepții.

Mecanismele japoneze sunt bune, sunt fiabile, însă se produc automatizat, în cantități industriale, la prețuri care pot să scadă sub 1 dolar. Le lipsește “bling”-ul. Acel craftsmanship care face diferența între un produs de duzină și unul mai special.

Dacă ar fi să le compar cu o mașină, sunt ca Logan-urile noastre. Sunt bune, fiabile, își fac treaba, dar nu are nimeni pretenția că sunt la fel de rafinate precum Volkswagen-ul.

Iar ceasuri cu mecanisme japoneze Miyota se găsesc începând cu 50 de lei. Așadar, din punctul meu de vedere, ceea ce face Filippo Loreti s-ar traduce mai degrabă în “noi vindem ceasuri ieftine la prețuri peste medie“.

ceas filippo loreti

În rest, business-ul este de admirat. Design-ul ceasului este plăcut, oferă 10 ani garanție, au găsit și un element diferențiator cu monumentele din Italia. Pe site-ul lor spun că au strâns peste 10 milioane de dolari din crowdfunding. Au avut o idee pe care au executat-o impecabil, nimic de comentat aici.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *