China are mai multe branduri auto decât tot restul lumii la un loc. Iată câte din ele sunt și în România

By | October 1, 2025

Periodic ne mirăm că mai apare câte un nou brand auto chinezesc în România.

Deocamdată lista cu branduri auto din România arată cam așa:

  • Chery
  • BAIC
  • BYD
  • DFSK
  • Geely
  • Leepmotor
  • Lynk & Co
  • MG
  • SERES
  • Skywell
  • SWM
  • Zeekr

Deci 12 branduri prezente pe piața din România. Mai știam eu de Xiaomi, Xpeng, Great Wall și de Nio și cam atât.

Eh, eu îmi imaginam că acestea sunt cam toate brandurile auto mai de soi din China, care au ajuns la o anumită anvergură și peste un punct a devenit echitabil pentru să se extindă și spre Europa, ajungând în cele din urmă și în România.

Până când am dat peste acest grafic:

sursă

Sunt 109 branduri! La 109 branduri, nu-i de mirare că odată la 2-3 luni ajunge câte unul nou și în România. Sunt 55 de branduri auto în total care se vând în România. Dintre acestea, 12 sunt chinezești.

Câte branduri auto sunt în restul lumii?

Și acum, ca să punem lucrurile în perspectivă, m-am întrebat și câte branduri auto există în Europa. Eu am ajuns pe undeva pe la 25-35 de branduri, depinde cum numeri, dacă le pui și pe cele care produc serii foarte mici sau vehicule exotice.

Deci China 109 versus 35 în Europa. Mai punem vreo 15 din Statele Unite. Și mai adăugăm vreo 12-14 din Japonia și Coreea. Indienii au vreo trei, iar în America de Sud bate vântul. Concluzia este că în momentul de față China are mai multe branduri auto decât toate celelalte țări din lume la un loc.

De altfel, nu-i vreo întâmplare. Dezvoltarea industriei auto, în special pe cea a mașinilor electrice, face parte din strategia “Made in China 2025”, prin care guvernul chinez își propunea să devină lider în 10 domenii, printre care și automotive. Se pare că le-a ieșit.

Concluzia ar fi că n-ar mai trebui să privim de sus mașinile chinezești și să le declarăm “chinezării”. Sigur, multe branduri de-ale lor se concentrează să vină pe piață cu o variantă cât mai ieftină pentru un anumit segment. Dacă sunt chinezării, este pentru că așa au vrut să le producă. Dar la fel de bine, printre cele 109 branduri există branduri care inovează și care probabil au ajuns dpdv tehnologic la un nivel mult superior celor din Europa.

Ceea ce vedem acum în România și în Europa este doar începutul. Dar nu știu ce ar mai putea schimba cursul acestei traiectorii a Chinei. Nu-i văd deloc bine pe Europeni.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *