Hyundai Kona Hybrid 2025. Consum și două mituri despre hibride

By | September 8, 2025

Am trecut de 2000 km cu Kona și am observat două lucruri care sunt exact pe invers față de cum credeam că sunt la o mașină hibridă.

hyundai kona hybrid 2025 consum

Kona are un sistem hibrid destul de atipic. În sensul că am prins-o că merge cu motorul electric pe la 130 kh/h și pe accelerare, nu pe decelerare. Alteori pornește motorul termic la 20 km/h, fără ca eu să accelerez brusc. Acestea fiind zise…

Consumul la drumuri scurte

M-aș fi așteptat ca un sistem hibrid să fie extrem de eficient la viteze mici și drumuri scurte. Dar nu este chiar așa. Sistemul hibrid începe să își merite banii pe la 30 – 40 de minute de mers prin oraș, când scoate un consum de 6 – 6.5 litri.

Altfel, la un drum de 10-15 minute, mașina consumă 11-12 litri :)) Nu știu, logica mea este că mașina ar trebui să meargă mai mult pe motor electric pe astfel de drumuri scurte.

Autonomia

Din nou, mă așteptam ca fiind destul de eficientă la recuperarea energiei, mașina să aibă o autonomie mai mare. Dar nu, Kona are un rezervor de 38 de litri. Autonomia maximă pe care mi-a arătat-o în bord după fiecare alimentare a fost undeva între 690 km și 699 km. Nu cred că am văzut vreodată 700 km.

Consumul la drumuri lungi însă…

Bun. Acestea sunt cele două lucruri ciudate. Partea bună o vedeți în screenshot-ul de mai jos:

hyundai kona 2025 consum

La drum lung mașina consumă destul de puțin. În screenshot-ul de mai sus, ultima dată am alimentat la un OMV în Bulgaria (5 lei litrul de benzină btw) pe autostradă.

Deci venit pe autostradă cu 140 km/h oră, stat un pic în coloană la pod la Ruse, mers prin Giurgiu și apoi intrat în București… mașina a consumat 5.2l/100 km.

La primul drum prin țară am fost pe Transfăgărășan, am stat în coloană în tot tunelul, am fost prin Sibiu, prin Curtea de Argeș, ne-am plimbat în total vreo 800 km, iar mașina a consumat 6l/100 km la cel drum.

Scriu acest articol fără să îmi pese real de consum. Noi nu facem mulți km cu mașina, așa că nu ne-am dorit neapărat o mașină economică. Am luat-o mai degrabă din rațiuni de parcare gratuită în București.

Am scris însă articolul pentru că foarte mulți sunt curioși de consumul la hibride.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

13 comentarii la “Hyundai Kona Hybrid 2025. Consum și două mituri despre hibride

  1. rdb

    Hibridul are nevoie ca si motorul termic sa fie in parametri, daca o “calci” de exemplu, sa nu turezi un motor rece. Asa ca va porni si termicul pana ajunge la temperatura de functionare, si apoi daca e nevoie pentru baterie. Deci pe distante mici vei merge cu termicul care inca nu a ajuns la temperatura de functionare, sau care merge pentru a incarca bateria, daca de exemplu esti in cazul in care pornesti cu bateria la minim si stai in aglomeratie.

    Consumul ala mic pe distante scurte il face un PHEV (cu pompa de caldura pentru iarna).

    ” În sensul că am prins-o că merge cu motorul electric pe la 130 kh/h și pe accelerare, nu pe decelerare.” – eu cred ca e functionare normala. Are nevoie de putere si il porneste si pe el. Atipic ar fi sa mearga doar electric la 130 pe accelerare.

    Totul e ok, drumuri bune 🙂

    Reply
    1. Vlad

      ”În sensul că am prins-o că merge cu motorul electric pe la 130 kh/h și pe accelerare, nu pe decelerare.” – eu cred ca e functionare normala. Are nevoie de putere si il porneste si pe el. Atipic ar fi sa mearga doar electric la 130 pe accelerare.

      @rdb – nu e chiar asa… nu este deloc atipic ca masina sa mearga doar electric si la 130 km/h si chiar si pe accelerare, o sa functioneze electric atat cat o sa poata tina pe electric, apoi porneste termicul pentru a sustine si pentru a incarca electricul din nou.

    2. Marius Post author

      Păi conform diagramei din bord, la 130 km/h, în timp ce eu acceleram (moderat totuși), mașina mergea doar cu motorul electric.
      Ar mai exista însă și ipoteza ca animația din bord să fi avut un mic delay și deși eu acceleram, ea îmi arăta ce făcea mașina cu 1-2 secunde înainte, când luasem pedala de pe accelerație.

    3. rdb

      Din ce am vazut. motorul electric de pe Kona are pana in 45cp. Sa ii ceri sa accelereze relativ ok de la 130 in sus e cam mult (45cp are Spring-ul normal, care la 130 daca accelerezi, se intampla ceva, dar doar daca esti atent :)) ).

      Dupa 5 ani de condus hibrida (dar de la Toyota) am vazut ca nu mereu ce e in bord e e ce se intampla. Si la accelerari, tu calci pedala, se foloseste motorul electric o vreme, pana ce motorul termic ajunge in regimul de functionare si la turatia optima, asa ca pe ecran nu e mereu 100% legat cu ce e sub capota. La RAV4 fiind mai mare si inalt viteza asta e mai mica decat la sedan-uri, care pot si mai mult electric ca le e mai usor sa ajunga si sa mentina viteza.

      Oricum sistemul de pe a ta e mai avansat decat a mea, unde pot merge electric cam pana pe la 80 la ora pe drum drept, apoi intra si termicul. Stiu ca modele mai noi merg electric si la viteze de autostrada, insa nu e asa relevant pentru uzul zilnic, la viteza aia se termina rapid bateria asta micuta.

    4. rdb

      Apropo, la fiecare postare de comment apare o pagina de eroare cu critical error, dar comment-ul se salveaza.

    5. Marius Post author

      La Spring nu ai ce să calci la 130 km/h, că asta-i tot ce duce. La acea viteză ești deja cu pedala la maxim 🙂 Am și Spring 🙂

      Am rezolvat cu eroarea de la comentarii, mulțumesc!

  2. Vlad

    Salut!

    Cred ca este important de mentionat si capacitatea bateriei de pe Kona – care este de 1,5 sau 1.3 ?
    La asa capacitate, este oarecum normal sa nu poti obtine cine stie ce rezultate.

    Reply
  3. Radu Butiulca

    Sa mentii viteza la 130 electric si sa accelerezi tot electric, fara input de la termic termina rapid bateria. Daca Hyundai a reusit asta pe Kona cu motorul electric de 45 cp (parca pe acolo e puterea), bravo lui.

    Reply
    1. Vlad

      Pai nu cred ca ar avea nevoie de mai mult de 45 de cai pentru a mentine 130km/h…

  4. Marius

    Hyundai kona este mild Hybrid fiindcă are baterie mică,cele mai bune Hybride și plugin Hybrid:sunt cele cu baterie mai mare ca să poți merge cel puțin 90 km pe electric
    Și eu sunt fan Hyundai,eu am kona 2023 full electric cu bateria mică de 39 kw (după 2 ani de funcționare tot am 305 km autonomie)sunt foarte mulțumit, îmi place foarte mult padele de la volan pentru frâna de regenerare,nu calc pedala de frână numai în cazuri extreme,orice caz pune ea singură dacă nu ești atent

    Reply
  5. Claudiu

    Am cu Kona 2025 hibrid 8900 km, consum mediu 5.2.Am făcut km în regim mixt, traseu prin Europa. La acest consum nu contează nici dacă are sau nu motor sau care muncește mai mult.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *