Un prieten era în zonă când un VW ID3 a luat foc în parcare la Pallady. Erau mai multe mașini cu numere asemănătoare parcate acolo, care erau ale unei firme ce asigura o mică flotă pentru Uber.
După cum știți, e destul de dificil de stins un astfel de incendiu, pentru că bateriile mașinilor electrice se auto-aprind, iar apa nu este de ajuns pentru a opri incendiul. Sau este nevoie de o cantitate foarte mare pentru a avea succes. Uneori se folosește o spumă specială pentru bateriile litiu-ion. Principalul focus al pompierilor trebuie să fie răcirea bateriilor pentru a preveni ca focul să se extindă de la o celulă la alta.
Ce a făcut incendiul și mai dificil de stins a fost faptul că mașina era practic parcată la câțiva centimetri de alte mașini. Se vede aici:
În fine, soluția finală este destul de ingenioasă. Au chemat o basculantă…
Au urcat mașina electrică în benă:
Și au umplut apoi bena cu apă.
Am aflat că soluția aceasta nu este așa de ieșită din comun. Se practică în mod uzual.
A se observa însă de ce desfășurare de forțe a fost nevoie pentru a stinge incendiul provocat de o singură mașină electrică. Într-una din poze am numărat vreo 11 pompieri, iar operațiunea a durat câteva ore.
Morala? Nu vă cumpărați mașini electrice care iau foc 🙂
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Dacă te-ai uita atent, ai vedea că nu a ajuns la baterii.
Dacă ajungea, era prăpăd. Au ars doar cablurile din față.
Dacă era o mașină clasică pe benzină, datorită benzinei din motor, de pe furtune, lua foc mult mai rău și se extindea și la rezervor.
Deci, depinde cum vezi situația…
Judecând după numărul de ore necesare pentru stingerea incendiului, eu zic că a fost și la baterii.