Renault Clio 2026 arată incredibil de bine și vine în variantă full hybrid de 160 CP

By | September 9, 2025

Renault Clio 6 arată incredibil de bine. De altfel Renault Clio a început să arate bine de pe la a patra generație, dar parcă tot era un pic cam rotunjită pentru gusturile mele. Ce este șocant (pentru mine) la Renault Clio 2026 este designul care nu pare deloc franțuzesc.

renault clio 2026

Design și dimensiuni Renault Clio 2026

Renault Clio 6 îmi pare din fața o combinație de Mazda cu BMW Seria 1. Sau cum spunea altcineva pe Facebook, Mitsubishi arată acum a Clio, iar Clio arată a Mitsubishi.

Îmi place totul la partea frontală. De la nervurile de pe capotă (salut, Ford Mondeo 2020!) care se continuă cu grila supradimensionată, la forma farurilor și la acea semnătură luminoasă pentru DRL.

Din lateral mașina are o formă foarte “naturală” de hot hatch și mi se pare că niciun element nu pare introdus cu forța în design.

Dimensiunile sunt următoarele:

  • Lungime: 4.116 metri (+66 mm);
  • Lățime: 1.768 metri (-30 mm);
  • Înălțime: 1.451 metri (+11 mm);
  • Ampatament: 2.591 metri;
  • Garda la sol: 142 mm;
  • Greutate: de la 1.155 kg;
  • Capacitatea portbagajului: 391 litri.

Și partea din spate este destul de musculoasă, cu acele stopuri sculptate în caroserie.

renault clio 6 spate

Privită din spate, se vede cum stopurile ies puțin în relief, depășind forma caroseriei. Frumos artificiu de design.

Renault Clio 6 interior

Și la interior pare o schimbare majoră față de vechea generație. Display-ul infotainment-ului (10.1″) nu mai este acum plasat vertical, ci orizontal, integrat frumos cu instrumentarul de bord care poate fi de 7 sau de 10.1″. Sistemul OpenR Link are în premieră Google Play, din care poți descărca diverse aplicații, inclusiv aplicații de streaming. Poate vrei să te uiți pe HBO Max cât timp stai în parcare.

Un alt aspect interesant este faptul că Google Assistant poate controla anumite funcții ale mașinii.

renault clio 6 interior

Bine, avem și un pic de plastic glossy pe volan, că nu se putea altfel, dar per total mi se pare foarte reușit interiorul. Selectorul de direcție este acum pe volan, apropo. Observ că tot mai mulți producători adoptă acest stil pentru a lăsa liberă consola centrală pentru diverse spații de depozitare.

Printre sistemele de siguranță se numără controlul inteligent al vitezei de croazieră adaptiv Active Driver Assist, detectarea față și spate și corectarea traiectoriei de urgență, frânarea automată de urgență în marșarier, alerta de ieșire sigură pentru pasageri și funcția de asistență la oprire de urgență, care încetinește vehiculul până la oprire completă în caz de inactivitate a șoferului. Sistemul de control adaptiv al vitezei de croazieră este montat din fabrică pe toate versiunile.

Motorizări Clio 6

Deocamdată sunt trei motorizări anunțate:

  • TCe 115: 1,2 litri benzină cu 115 CP cu transmisie manuală sau automată;
  • Eco-G 120 cu transmisie automată EDC (care va fi disponibil ulterior lansării);
  • E-Tech 160: hibrid cu motor de 1,8 litri + electric (160 CP în total) și transmisie multimodală.

Observați că Renault Clio 6 nu beneficiază deocamdată de o versiune full electrică. Practic cine va vrea electrică de segment B de la Renault va trebui să se orienteze către Renault 5 E-Tech sau Renault 4 E-Tech.

Preț și disponibilitate? Nu se știu încă prețurile, însă mașina va fi disponibilă începând cu luna octombrie, deci nu va mai dura mult până vom afla și prețurile.

Mie unul mi se pare foarte reușit acest model și cred că se va vinde în cantități industriale. Pentru mine este o surpriză plăcută, chiar nu aveam Renault Clio 6 pe bingo card.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *