În sfârșit sunt un român adevărat! Am reparat mașina cu ciocanul

By | May 28, 2025

Dacă vreți să vă începeți ziua râzând de cineva, luați un loc. Sunt aici pentru voi.

Știți că vă povesteam că am dat avansul pentru altă mașină, așa că din păcate a sosit momentul să vindem Dusterul. Bine, momentul acela era cam acum 5 ani, dar eu mă atașez ca un fraier de mașini și de fiecare dată ajung să le vând mai târziu decât ar trebui. Trecem peste.

Mbuun. Mașina n-are probleme tehnice. Dar estetic începea să se degradeze. Niște faruri cam mătuite, urme de rugină ici-colo, tapițeria a început să se rupă la scaunul șoferului. Ca o paranteză, apropo de fiabilitatea Dacia, mai mult aspectul m-a hotărât să vând mașină, că altfel ea mergea în continuare fără probleme și fără investiții mari. N-am rămas niciodată cu ea în drum.

Acestea fiind zise, acum două week-end-uri i-am dat eu polish la faruri când am auzit cât costă la băieți. Le-am și polimerizat în house și am mai rămas și cu bani. I-am dat cu convertor de rugină în zonele unde am văzut pete. Am bibilit-o cât s-a putut, am spălat-o cu tot cu caroserie la tunel, am parcat-o frumos și am pus-o pe OLX. De atunci n-am mai mers cu ea.

De când am spălat-o și am pus-o pe OLX, a plouat în continuu.

Alaltă-ieri m-a sunat cineva. Primul telefon. Un băiat care părea destul de serios și interesat. Am stabilit să vină să o vadă. A venit pe la 21.30. Mi-a făcut o impresie bună. Mi-a zis din start că nu îi caută nod în papură dpdv vizual, că o ia pentru a o folosi pe un șantier, dar că vrea să vadă cum merge. M-a rugat pe mine să o conduc, că el are permisul suspendat.

Zis și făcut. Mașina era parcată cumva în spic, cu fața spre trotuar. M-am urcat eu la volan, i-am dat la cheie, a pornit cu precizie elvețiană, am băgat-o în marșarier, dau frâna de mână jos, o accelerez să plec și… și zdrang. Mașina se blochează și se zdruncină toată fix când îi ziceam băiatului că “din punct de vedere tehnic mașina nu are probleme…”

Zic… wtf? Oi fi uitat să dau frâna de mână jos? Nu, n-am uitat. O fi rămas blocată? Nu pare, că maneta nu era moale și ținea bine.

Stau un pic și mă scarpin în creștetul capului. Tipul nu era deloc speriat, părea genul care a mai văzut mașini (și probleme) la viața lui. Ne uităm unul la altul și ajungem amândoi la concluzia că probabil s-a blocat vreun sabot de frână la vreuna din roțile din spate.

Nu-i nimic, îmi zic eu. Îi dau un pic mai tare și sigur se deblochează. Și îi dau. Și îi mai dau. Și fac balans. Ies un pic cu spatele, dar ieșea târâș. Și îi dau și în față, tot târâș, și mai fac balans. Și o pun pe 4×4 permanent. Și mergea de mers, dar târâș. Și mirosea a cauciuc ars și ambreiaj.

M-am simțit super penibil. Efectiv în toată istoria lui pe acest Pâmânt, nu am pățit așa ceva cu Dusterul. Nici cu alte mașini nu am avut această problemă dacă e să mă gândesc mai bine. Mai degrabă problema la Duster era că trebuia să trag cu simț de răspundere frâna de mână, că nu ținea excelent.

Ce să-i mai fac? După juma de oră de chinuit mașina, m-am salutat cu omul și am plecat amândoi cu coada între picioare spre casele noastre. Dar mai mult eu.

A doua zi dimineața deja i-am declarat război Dusterului. M-am gândit că probabil un șoc ar avea șanse să deblocheze sabotul. Și așa a fost. Am luat un ciocan și o pană de lemn, am pus lemnul pe tambur și i-am dat câteva ciocane mai serioase. M-am urcat la volan și voila, problem solved.

Probabil că din cauză că am spălat caroseria, o fi intrat apă/mizerie/rugină și la saboți. Și apoi combinat cu faptul că a plouat o săptămână în continuu, probabil unul dintre saboți a prins ceva rugină și a rămas așa din cauză că mașina a stat pe loc mai bine de o săptămână.

Cam care ar fi fost șansele ca din toată istoria acestei mașini să nu vrea să pornească fix când vine cineva s-o cumpere? Parcă a vrut Universul să își bată joc de mine.

În fine. Măcar acum am dobândit și statutul de român adevărat. Am reparat Dacia cu ciocanul. Mai bine mai târziu decât niciodată.


Discover more from revoblog.ro

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

7 comentarii la “În sfârșit sunt un român adevărat! Am reparat mașina cu ciocanul

  1. Alin

    Aceeasi problema la un renault captur, tamburi pe spate. Dar la mine nu a mers cu ciocanul, au luat-o pe platforma :)). De curiozitate de cate ori ai desfacut tamburii spate, curatat pe acolo ?

    Reply
    1. Marius Post author

      Aha, deci și la Renault se întâmplă 🙂 Eu nu am mai pățit până acum la Kia și Bora. Ultima dată la Duster au fost curățați la 170.000. Ea are 184.000 acum. Problema ei este că nu circulă prea des.

    2. Alin

      La Captur s-a intamplat dupa ce a stat nemiscata vreo 2 luni. Desi masina avea doar 3 ani. De atunci, o data la 2 ani solicitam curatare tamburi si nu au mai fost probleme, desi a mai stat luni nemiscata. Acu are 11 ani, 140000km.

  2. Adi

    Tamburii se curata la fiecare 50.000 Km. Se dau rotile jos, se desfac tamburii cu o cheie de 32 (parca) si WD40 din belsug apoi spray de frane in interior, gresat un pic si gata. Ori singur ori 150 lei la service-ul din colt. Vezi ca s-ar putea sa ai metal pe metal inauntru.

    Reply
    1. Marius Post author

      Mașina are 184.000 km. Saboții au fost schimbați la 165.000 km iar pe la 170.000 km au fost desfăcuți în service și curățați. Din ce am citit, n-ar fi ok WD40, contaminează sabotul/tamburul și apoi nu mai poate fi curățat. Plus că în timp WD40 atrage mizerie. Acum nu știu dacă nu cumva la service a făcut chiar cu WD40 curățarea 🙂

    2. Adi

      WD40 doar la exterior ca sa iasa piulita aia mare. la 10 – 15K pe an, piulita aia sta si prinde rugina cam 4-5 ani. La tine a fost ca in bancuri, tu cu “nu bate, nu troncane, nu scartaie, da nici nu misca” si tipul ala ” domne’ vrei sa o vinzi sau sa o faci de ras?”

  3. Ioan

    Salut, e o problema banala la masini de orice fel care stau afara in umezeala , ruginesc tamburii , sabotii si se lipesc intre ei iar pentru a se deslipi e nevoie intradevar de un mic impuls . Mi – a zis un inginer auto si mi-a dat si o foto .Acolo ramane o excrescenta de rugina si e posibil sa se auda o frecare un timp . Trebuie mers si franat pentru ea netezi depunerea de rugina . Eu am patit cu un Volvo XC 40 lasat in parcarea aeroportului cateva saptamani . Am auzit o pocnitura cand s-au dezlipit bucatile de metal si o perioada a fasait de frecare pana sa netezit

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *