turistinfo.ro ruined the scene

By | November 1, 2011

Alt titlu ar fi putut fi “România e in evul mediu cu turismul”. Site-ul a fost bun cat a fost la inceput. Ideea in sine era asteptata de mult. Parea a fi de succes, numai ca ar trebui dusa pana la capat. De cand s-au vazut listati pe turistinfo, proprietarii se cred demiurgi. Faci o rezervare si totul e ok pana vine altul cu banul la fata locului. Ce ? Ce rezervare ? Fraieru’ ala ? Lasa ca luam banul acum pe loc. Si daca face gura ce ? Suntem pe turistinfo, ne doare la basca. Sunt mii care asteapta la coada.

Ce face turistinfo.ro ? Se spala pe maini. Ei doar iau banii de la proprietari. Nu le pasa ce se intampla mai departe. Mi-am cam luat tepe in ultimul timp si le-am trimis inclusiv mail cu plangere. Silence is gold. In schimb, pe booking.com e un pic altfel. Au tot felul de mici clauze interesante care nu permite nici turistilor si nici proprietarilor sa calce stramb. Ai primit reclamatie ? A 2-a zi ai disparut de pe booking.com. Si nu prea iti permiti …

Cel mai rau este pentru cei care nu sunt pe turistinfo. Pentru ca au devenit si mai obscuri. Ramane o singura solutie. Sa ne ducem la fata locului sa negociem cu ceva timp inainte. Sau sa mergem la gara … asa cum se facea odata …

6 comentarii la: “turistinfo.ro ruined the scene

  1. Vlad

    Sunt un hotelier care este listat atat pe turistinfo.ro cat si pe booking.com.
    Imi pare rau, dar faceti o comparatie intre mere si pere:
    – booking.com
    – este in esenta o masina de rezervari online
    – acorda dreptul clientilor care AU FOST CAZATI (lucru verificat si confirmat de hotel) sa faca recenzii cu privire la hotel. Nicio recenzie nu poate fi stearsa decat daca exista motive absolut temeinice si fara echivoc. Chiar si in aceasta situatie, clientului i se acorda sansa a doua, dupa ce recenzia a fost stearsa, sa faca o alta in care sa corecteze erorile. De obicei aceasta a doua recenzie este finala si nu mai poate fi stearsa.
    – nu isi asuma nicio responsabilitate cu privire la informatiile pe care le publica despre hotel. Cititi termenii si conditiile care sunt publice.

    – turistinfo.ro
    – este un simplu sait de promovare la care plastesti ca la ziar sa apari.
    – a existat o perioada in care recenziile nu au existat
    – dupa introducerea recenziilor, hotelul putea sa spuna “nu cunosc clientul cu numele cutare, stergeti recenzia” (practica incorecta, dar utilizata)
    – acum se codesc sa le stearga, insa apare urmatoarea anomalie: clienti care intr-adevar nu au stat in hotel ci doar au trimis o asa-zisa rezervare (de fapt este o solicitare de informatii, nimic mai mult), au dreptul sa faca recenzii. Astfel, hotelul de vis-a-vis de mine face o “rezervare” la hotelul meu pe numele cameristei, nu vine si nici nu raspunde vre-odata la telefon, dar la cateva zile este indreptatit sa faca o recenzie…

    Diferenta dintre cele doua sisteme consta in faptul ca atata vreme cat booking.com are controlul aspura sederii clientului, turistinfo.ro nu il are si din acest motiv nedreptateste ba hotelul ba clientul…

    Reply
  2. ReVoLuTiOn Post author

    Da, sunt 2 sisteme diferite insa comparatia a fost intre 2 moduri de a face rezervare (al nostru vs. altul). Era o aluzie subtila ca si turistinfo.ro ar putea face la fel. Cu ultima faza ati pus punctul pe i 🙂

    Reply
  3. Vlad

    Bine, eu sunt convins de bunele intentii ale lui turistinfo. Pana la urma, faptul ca sunt atat de bine indexati pe motoarele de cautare si ca sunt pe putin 5000 de unitati de cazare cotizante, faptul ca au atatea accesari, il fac poate cea mai buna masina da promovare a unitatilor de cazare din Romania.

    Si sunt deasemenea convins ca nu isi doresc sa li se ruineze credibilitatea (care este greu de obtinut) si ca doresc sa faca pasi inainte. Si ii fac. Iata de ce, este foarte greu acum sa ii convingi sa stearga review-uri si bine fac!

    Problema este ca atunci cand implementezi o noua idee cum este si asta cu review-urile, trebuie sa o gandesti foarte bine inainte si sa gasesti toate problemele care ar putea aparea. Ei incearca sa se situeze undeva intre booking.com care are cunostinte exacte cu privire la clientii care au stat in hotel si tripadvisor care functioneaza pe aceleasi criterii ca si turistinfo din punct de vedere review-uri, dar care sunt gratuiti…

    E greu sa fii si in caruta si in teleguta.

    Si se mai uita ceva: review-urile pot fi platite (un alt lucru care se practica in mod frecvent). Hotelul roaga clientul sa faca un reviiew bun si clientul primeste un discount, o bomboana, un fir de chibrit… Un fel de “Da-mi like pe facebook si iti dau doi nasturi gratis”.

    O fi bine? O fi rau?

    Reply
  4. Vi se pare corect???

    Nu inteleg cum se poate ca unui turist care trimite un email de rezervare unei pensiuni ,(dar la care nu i se raspunde ) ,sa ii permita site-ul TURISTINFO.RO sa posteze recenzii despre locul respectiv ??? Cum poate fi asa sigur TURISTINFO.RO ca acel turist a fost intr-adevar cazat acolo?Care e dovada ca turistul a fost cazat ??? Normal ar fi sa posteze recenzii doar turistii cazati.Cui ne putem adresa in acest caz ?Mentionez faptul ca dupa regulile site-ului TURISTINFO.RO oricine poate trimite un email de rezervare unui hotel sau pensiuni,(la care nu e obligatoriu sa primeasca raspuns) si TURISTINFO.RO ii da voie sa posteze recenzii pe pagina hotelului respectiv,fara sa i se solicite respectivului turist o mica dovada ca intr-adevar a fost cazat acolo.Mai mult ,site-ul nici macar nu anunta postarea recenziei,iar data la care a fost postata este un mare MISTER.Cine ne poate ajuta in acest sens?

    Reply
  5. Alina

    Va ajuta chiar TURIST INFO. Scrieti-ne un email, pentru ca sigur aveti o unitate lista pe TI, si vom raspunde cu placere.

    DREPTUL TURISTILOR:

    TURIST INFO considera ca nu doar “turistii cazati” au dreptul de a posta o recenzie ci toti turistii care au intrat in contact cu unitatea respeciva. Deoarece turistul face rezervarea direct la hotelier contactul incepe din momentul transmiterii cererii. Pana in momentul cazarii, turistul are deja o experienta cu unitatea respectiva si poate deja comenta atitudinea personalului, promptitudinea la raspuns, etc (in general aspecte ce tin de personal si de solicitudinea acestuia la cererea turistului de rezervare).

    Sugestia dvs. de a da drept doar turistilor cazati sa posteze recenzii ar functioana doar in cazul ideal, in care toti hoteleirii sunt de buna credinta si nu ar exista unitati care confirma rezervarea iar apoi o anuleaza (pentru ca a “intrat” un grup mai mare) cu sau fara sa anunte turistul. Considerati ca, in acest caz, desi turistul nu a fost cazat, nu merita sa-si spuna parerea?

    ABUZURILE TURISTILOR:

    Desigur, ca si turistii pot face abuzuri insa TURIST INFO da hotelierului posibilitatea de a se apara. Daca unitatea lucreaza “cu avans” si da raspuns prompt tuturor turistilor care trimit solicitari de cazare atunci o persoana rau intentionata sau competitor nu va putea sa scrie recenzii. Hotelierul are dreptul de a solicita retragerea unei recenzii de pe TURIST INFO in situatiile de mai jos daca sunt repsectate conditiile:

    #1. Turistul scrie in recenzie ca nu a primit raspuns din partea unitatii. Daca esxista in baza de date cel putin 1 email de accept sau de refuz al hoteleirului la solicitarea turistului, atunci vom retrage acea recenzie,
    #2. Turistul care nu s-a cazat posteaza o recenzie ca si cum s-ar fi cazat. DACA hotelierul a transmis turistului fie email de refuz, fie email cu transmiterea facturii proforme de plata a avansului pe care turistul nu a achitat-o, atunci vom retrage acea recenzie.

    De fiecare data cand un hotelier ne solicita retragerea unei recenzii pentru unul din motivele de mai sus, TURIST INFO va solicita turistului si varianta acestuia si va decide daca retrage recenzia, daca o pastreaza sau daca ofera turistului posibilitatea de a scrie un alt comentariu. In cazul in care se dovedeste ca hotelierul solicita retragerea unei recenzii fara drept, din acel moment TURIST INFO nu va lua in considerare nici o alta solicitare de retragere recenzie la acea unitate, indiferent de motiv.

    Ideea este urmatoarea: nu turistul trebuie sa demonstreze ca s-a cazat ci hotelierul trebuie sa demonstreze ca NU s-a cazat prin mesajele pe care le-a trimis turistului ca raspuns la cererea aestuia. TURIST INFO nu incurajeaza hotelierul la “nu raspund turistului la solicitare”. Turistul este interesat de unitatea hotelierului, a alocat o parte din timpul sau sa transmita cererea, este corect si omeneste-normal sa i se si raspunda. Si nu doar sa i se raspunda pentru ca si promptitudinea conteaza.

    Va multumim,

    Alina | TURIST INFO .ro

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *