Întâlnire cu echipa eMAG – funcționalități noi pe site + planurile pentru PC Garage

By | May 18, 2016

Este a doua oară când mă întâlnesc cu cei din top managementul eMAG și pot să spun că mă simt foarte bine alături de ei. Atmosfera din jurul discuției este de așa natură încât am impresia că ne întâlnim pentru a face viața mai bună a milioane de clienți. Şi pe bună dreptate, unele dintre propunerile pe care le-am făcut la întâlnirea din toamnă s-au și implementat.

echipa-emag-1

Iulian Stanciu, CEO eMAG, a început prin a expune problemele pe care le-au întâmpinat de la ultima întâlnire. Cea mai mare dintre ele a fost timpul mediu de livrare, care nu a mai fost de o zi, așa cum promiteau înainte. Iulian a spus că acest lucru s-a întâmplat din cauză că apetitul clienților a rămas foarte mare după Black Friday și că pur și simplu nici ei, nici curierii nu erau pregătiți pentru vânzări așa mari în perioada decembrie – februarie.

timp-mediu-livrare-emag

Mi-a plăcut că nu a aruncat pisica în curtea curierilor, spunând că “lumea cumpără de la eMAG, nu de la curieri”. Şi ei sunt îngrijorați de creșterea acestui timp de livrare, pentru că satisfacția clienților este puternic corelată cu timpul de livrare. Se încearcă din nou reducerea timpului mediu de livrare.

Punctele de livrare de la poștă sunt 14 în momentul de față și vor crește la 100 până de Black Friday. Este ghișeu separat cu om separat, iar omul din spatele ghișeului, chiar dacă lucrează la poștă, are și training făcut de eMAG. Eu i-am rugat să cumpere direct toată Poșta Română.

emag-posta

Singurul minus în momentul de față este că nu se poate plăti cu cardul, dar poate se rezolvă.  Timpul mediu de livrare este mai rapid decât la livrarea prin curier. Aici a fost momentul în care Tudor Manea, director general eMAG România, a spus că a citit articolul meu despre punctele de livrare eMAG de la poștă. A fost o mică victorie personală 🙂

Planurile eMAG pentru PC Garage. Cel mai interesant lucru pe care vi-l pot spune este că PC Garage va intra pe piețele din Bulgaria și Ungaria, unde nișa de gaming încă nu este așa de dezvoltată. eMAG îi va ajuta cu îmbunătățirea search-ului intern, algoritm mai bun de recomandare, training comun pentru angajați și puncte de livrare comune. Au spus că nu sunt interesați să alinieze prețurile.

emag-pc-garage

Eu am întrebat și de afiliere, dacă va intra PC Garage în Profitshare. Au spus că iau în considerare asta, pentru că toată lumea ar avea de câștigat de pe urma acestei mișcări. Să vedem, deocamdată este încă devreme să vorbim, mai durează 2-3 luni până este finalizată tranzacția.

Îmbunătățiri la site-ul eMAG. Bogdan Axinia, VP Platforms & Technology, spune că s-a lucrat foarte mult sub motor pentru a îmbunătăți timpul de încărcare, dar sunt și câteva modificări vizibile. De exemplu un redesign pentru pagina de produs. Iată cum va arăta:

emag-pagina-produs

S-au separat zonele de informare de cele de acțiune și acum review-urile (care vor fi tratate cu importanță mai mare pe viitor) sunt urcate mult mai sus pe pagina produsului. Prin geolocație, site-ul va ști pe unde ești, pentru a-ți oferi o estimare a timpului de livrare. Şi la checkout vom avea o hartă interactivă cu puncte de livrare și un management de adrese îmbunătățit.

Au îmbunătățit și zona de “self service”. Acum poți anula comanda de unul singur, poți edita adresa sau modul de livrare și poți retrimite linkul de plată.

Căutări îmbunătățite. 48% din vânzări au la bază o căutare, așa că are sens ca și această zonă să fie îmbunătățită. Acum putem face căutări cu ghilimele, după un termen exact. De exemplu căutarea după “orașul borcanelor” ne va arăta doar cartea, nu și oferte la borcane de murături. Se pot face căutări după seller, rating, după brand, după preț (<100 lei). Dar pe mine cel mai mult mă bucură posibilitatea de a elimina un seller din marketplace direct prin căutare. Pe această pagină puteți afla cum să folosiți căutarea avansată.

Aplicația de mobil a primit deja două funcții foarte importantă pentru mine: posibilitatea de a face comparații și posibilitatea de a salva o căutare. Pentru iOS au integrat și 3D Touch și probabil ați văzut acum că primim notificări pentru un produs favorit care intră din nou în stoc, al cărui preț scade, sau care intră în “stoc limitat”. Vizitele de pe mobile au depășit acum vizitele de pe desktop. 35% din vânzări vin acum de pe mobil, dintre care 15% prin aplicație.

emag-vizite-mobile

Fundația eMAG crește și ea foarte frumos. Anul trecut s-au strâns aproape 2 milioane de lei, iar Iulian ne-a arătat cum au fost investiți acești bani. Pentru olimpici au făcut centre de pregătire gratuită, cum erau cercurile de mate-fizică înainte. Spuneau că sunt foarte căutate aceste centre printre copii, și că sunt cam 4 concurenți pe un loc.

fundatia-emag

Acum au un program dedicat școlilor rulale prin care încearcă să înțeleagă de ce abandonul școlar a ajuns la 50%. Spuneau că vor să pună foarte bine acest program la punct, pentru ca mai apoi să poată preda Guvernului toată informația obținută. Pe viitor se vor implica și în sport mai mult, vor să covingă școlile să lase terenurile de sport deschise și în week-end. Am auzit eu ceva despre un proiect împreună cu echipa mea preferată, pentru un sport care îmi place foarte mult, dar încă nu dau mai multe detalii, ca să nu le stric surpriza 🙂

Mai multe informații interesante:

  • Se lucrează la returul banilor (prin card) în 48h;
  • 25% din vânzări sunt plătite cu cardul;
  • Vom putea stoca și pe desktop cardul;
  • eMAG are acum 850.000 produse listate, vor ajunge la 1 milion;
  • Cele mai mari trei categorii sunt: auto, cărți și fashion;
  • Categoria care vinde cel mai mult ca volum este cea pentru copii;
  • Cifra de afaceri pentru operațiunile din România este de 350 mil. euro;
  • Cei mai loiali clienți vin din Profitshare > Google, Facebook > bannere;
  • Mai sunt 183 de zile până la Black Friday 😀
  • Peste două zile eMAG pregătește o surpriză, nu au vrut să spună ce.

Un comentariu la: “Întâlnire cu echipa eMAG – funcționalități noi pe site + planurile pentru PC Garage

  1. Andrei Popa

    In legatura cu livrarea la posta: este o idee foarte buna , DAR are un mare minus, in Otopeni de exemplu, NU ESTE UN OM SEPARAT LA GHIȘEU , pt ca si asa nu fac fata 3 persoane in timpul orelor de vârf. Personalul Postei Romane este clar depășit numeric de nr clenților . Asa ca …aici este o mare problema !!!

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *