Afilierea la mine pe blog – explicată

By | March 22, 2013

Ce înseamnă afiliere, în primul rand ?

Afiliere înseamnă că eu “promovez” fie prin bannere, fie prin link-uri produsele anumitor site-uri și primesc comision din valoarea unei comenzi. Pentru fete, e cam ceea ce faceți voi cu catalogul de la Avon. Cel mai bun exemplu sunt bannerele din dreapta. Prima reclamă este cea de la eMAG, urmează un banner cu Yena care nu îmi dă comision și dupa el încă un banner de afiliat de la F64. Dacă aveți Chrome e posibil să nu le vedeți. Încercați cu Firefox.

Deci d-asta ți-ai făcut tu site.

Nu e așa. Mai întâi a fost blogul și apoi afilierea. La mare distanță între ele. Prima data a fost un blog pe WordPress care însă nu prea mă lăsa să inserez linkuri afiliate. Apoi mi-am făcut unul pe blogspot doar pentru un banner eMAG. Mai dădeau click prietenii care cumpărau ceva. Dacă tot faceam consiliere, m-am gândit să scap de cele 2 site-uri și să le reunesc aici.

Hmm … să fiu mai atent cu ce citesc aici? Mai sunt și articole “plătite” ?

Nu ar trebui să privești altfel blogul. Nu fac niciodată un articol doar de dragul de a vinde. Nu voi recomanda niciodată un produs care mie nu-mi place sau nu îl folosesc. Sunt atâtea magazine la care m-aș putea afilia. Am facut-o doar la cele în care am încredere și de la care cumpăr și eu. Altele sunt în teste și nu le recomand încă. Mai degrabă poți vedea asta ca pe o recomandare prietenească.

Cum recunosc un link afiliat ?

Sunt afiliat in 4 locuri. Primul și cel mai important, eMAG. Un link afiliat de la ei începe întotdeauna cu “http://profitshare …”. A 2-a platformă de afiliere este cea de la 2parale, care reunește mai multe magazine. Un link de afiliere de la 2parale începe cu … ei bine … “http://event.2parale …” (chiar dacă duce spre evoMAG, Nemira sau poate către un site pentru fete). Ar mai fi F64 și tu.ro (cei cu tricouri). Sunt plugin-uri care ascund linkurile astea, dar am preferat să fie transparent pentru cititor.

Mie ca cititor al tău, ce-mi iese la afacerea asta ?

În primul rând, nu pierzi nimic. Produsele sunt la același preț ca și cum le-ai comanda prin telefon sau direct din magazin. Vei câștiga în schimb recunoștința mea veșnică. Chiar dacă aș vrea să te recompensez material nu am voie și nu am cum. Pentru că majoritatea banilor îi primesc in vouchere. Deci propunerile de colaborare care încep cu: “cumpăr asta de la tine, îmi dai juma’ din profit ?” pică din start. Totuși, umblă vorba prin sat că mai dau câte o berică pentru prietenii care au comandat fără să aștepte vreo recompensă. Sau o ciocolată … pentru fete 🙂

Cât câștigi ?

Nu prea mult. Comisioanele sunt in general de 3% la care mai plătesc și TVA 24%. De la începutul anului și până acum am câștigat 350 lei de la eMAG, 3 lei de la evoMAG și 5 lei de la tu.ro. Măcar mi-am scos banii de hosting, nu ?

M-am hotărât, îmi place de fața ta, vreau să te ajut. Cum să fiu sigur că ajung banii la tine ?

Intri pe blog, dai click pe banner sau pe un link și apoi faci comanda ca și cum ai face-o în mod normal. Atât. Dacă ai și alte întrebări poți să-mi dai un mail înainte. Îți răspund cu cea mai mare plăcere. Plus că se poate să fie și magazine la care eu să fiu afiliat și tu să nu știi.

Mulțumesc!

emag profitshare

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

12 comentarii la “Afilierea la mine pe blog – explicată

  1. Yamasha

    Stai ca va trebui sa platesti si CAS si impozit si toate cele cand se va schimba interfata. Nu va mai fi deloc buna afilierea. Tot mai multi vor renunta 🙂

    Reply
    1. revo Post author

      Am vazut schimbarile noi. La 2parale plateam deja TVA. La emag o sa câștig cu 30% mai puțini bani. Sau va trebui să muncesc cu 30% mai mult ca să obțin aceleași rezultate. Asta e, mergem inainte.

  2. Gabriel Ursan

    Cel mai nasol este ca au scos voucherele. Asta la prima vedere, pentru ca pe noi ne motiva sa cumparam din banii castigati, deci banii ajungeau “tot in casa lor”.

    Acum vom vedea. Daca vor fi tot mai multi care se vor lasa de afliere, lucrurile nu vor fi rele pentru ca va ramane mai mult pentru cei care raman afiliati, dar nu cred ca multi vor renunta la afiliere atat de usor.

    Reply
    1. revo Post author

      Nici eu nu inteleg de ce n-ar vrea sa pastreze banii in casa. Sunt sigur ca nu o sa se lase nimeni. Cred ca peste 50% din cei care practica afilierea au in cont mai putin decat suma minima pentru a-i putea scoate. Fragmentare care advertiserilor le convine.

    2. Gabriel Ursan

      Probabil pentru ca nu iti luau TVA si taxe, plus ca iti mai dadeau un 5%. Sunt conectat la piata IT si stiu ca adaosurile sunt foarte mici. 5% bonus la valoarea voucherului plus 3% din afiliere si iata cum obtii un 8% de la ei in conditiile in care adaosul mediu la IT&C este de 10-15%. E clar ca eMAG fiind foarte mare, avea preturi de achizitie de la furnizori care sa le permita sa ofere aceste procente de share care ar ingropa de viu orice retailer mic si tanar, insa de ce nu le-ar castiga, daca tot se poate :)? Cam asta ar fi unul din rationamente.

      In plus, mai multe magazine care adera la ProfitShare = mai multi bani pentru eMAG si compania de digital advertising cu care lucreaza, pentru ca listarea costa, indiferent de performante. Sau poate cei de la eMAG au in gand altceva, dar ma indoiesc ca vor lasa listarea gratuita oricarui magazin, pentru ca o suma gen 1.000 lei pe luna pentru listare in ProfitShare ar tine la distanta multe magazine online neperformante. Si pe langa asta, cred ca vor baga si o evaluare drastica a magazinelor listate ca sa nu-si pateze imaginea cu neicanimenishop.ro care livreaza in 5 saptamani sau dispar de pe piata in 3 luni.

    3. revo Post author

      probabil ca eMAG va deveni o platforma de afiliere pentru magazine premium asa cum spui si tu, iar 2parale cu al sau pachet de 99 de lei … va promova orice

  3. Ariel

    Până să zici, eu nu știam că ai banner de afiliere de la F64 – ca nu-l vedeam. Poate ar trebuie să schimbi ceva ca să fie vizibil tuturora 🙂

    Reply
    1. revo Post author

      Culmea e ca e singurul care e .gif. Layoutul blogului e prost spre foarte prost. Astept sa treaca 1 an si-l schimb 🙂

  4. Postolachi Dumitru

    Stai foarte bine la capitoul conversii daca ne raportam la traficul blogului. Daca reusesti sa cresti cat mai natural cu putinta… afilierea va fi o ocupatie frumoasa!

    Reply
    1. revo Post author

      Nu prea stau așa de bine. Majoritatea celor care au cumpărat au fost cunoscuți 🙂

Spune-ți și tu părerea: