Atenție când folosiți card de debit la rezervările prin Booking

By | April 10, 2019

Acum un an am scos cardul ING din contul de Booking și l-am băgat pe cel de la Revolut, pentru că are curs de schimb mai bun decât ING.

Doar că pe Revolut nu țin așa de mulți bani ca pe ING. Iar anumite hoteluri vor să retragă o sumă de pe card, ca să se convingă că nu este un card fals. Suma poate fi 50 €, contravaloarea primei nopți de cazare șamd.

Problema este că nu scrie nicăieri cât se va retrage și când se va retrage. Depinde de politica hotelului. Prima dată am pățit-o prin decembrie 2017. Tocmai făcusem o rezervare, iar hotelul a încercat de vreo 2-3 ori să tragă banii de pe card. Au fost băieți buni, mi-au trimis un mesaj în care mi-au spus că dacă nu reușesc să facă acea tranzacție, vor anula rezervarea. Așa că am făcut rapid un top-up, le-am dat un mail în care i-am rugat să reîncerce și s-a rezolvat.

Recent am pățit-o mai nasol cu hotelul din Austria. Am făcut rezervarea prin decembrie anul trecut, uitând din nou că nu mai am bani pe Revolut. Hotelul a încercat atunci să tragă 50€ o singură dată și nu a reușit. La 5 minute după, eu am adăugat câteva sute de lei în cont, dar nu le-am mai trimis mail să reîncerce, crezând că o vor face în aceeași seară.

Doar că nu au mai reîncercat până luna trecută. Iar luna trecută, au încercat din nou, și pentru că s-a întâmplat să nu am din nou bani, bam, ne-au anulat rezervarea. Și nu este amuzant să încerci să îi explici unei austriece în engleză diferența dintre un un card de debit și unul de cred. “But why do you use a debit card? I have a credit card, and you can withdraw up to 3000 euros from it...”

În fine, până la urmă a fost de acord să mai încerce o dată și ne-a făcut o rezervare în afara Booking. Acum sper să nu ne trezim cu probleme la fața locului.

Dar mi-am adus aminte să scriu acest articol pentru că un prieten mi-a povestit că a pățit același lucru cu anularea pentru o rezervare de revelion în Italia. El avea un card de debit de la BRD, care avea un proces mai special de autorizare a tranzacțiilor.

Long story short, când mai folosiți carduri de debit la rezervări prin Booking, asigurați-vă că aveți în permanență bani în cont și că hotelul poate extrage banii cu ușurință. Nu-i amuzant să ți se anuleze rezervarea cu o lună înainte.

4 comentarii la: “Atenție când folosiți card de debit la rezervările prin Booking

  1. Florin

    Am patit si eu asta, dar mi-au dat mail cei de la hotel.
    Am facut topup, le-am spus sa mai incerce odata si au blocat suma (era in Varsovia daca tin bine minte). E nasol totusi ca nu te-au contactat si au anulat pur si simplu rezervarea.

    Reply
  2. Mihail

    Am patit si eu chestia asta, dar la fel, cei de la hotel m-au contactat. BIne, era din Romania si era o suma oricum micuta.

    Reply
  3. cartus

    Poate e mai simplu sa zici: #saracilor, cand faceti rezervarea, asigurati-va ca aveti banii (pe care ii veti da) pe card si ca raman acolo pana la momentul cazarii. Stiu ca nu suna bine, dar romanul are tendinta sa se intinda mai mult decat plapuma la cumparaturi (vacante, telefoane, tv si alte lucruri scumpe).

    Reply
  4. Revolut

    Am incercat sa fac o rezervare pe Booking cu cardul Revolut si desi aveam bani si toate setarile erau aparent ok am primit mesajul :

    Cardul dumneavoastră a fost refuzat
    Salut, !
    Cardul de credit care se termină în xxxx a fost refuzat când am încercat să-l validăm.
    Verificați dacă aveți un card care:

    Este activ și nu este blocat
    Poate procesa tranzacții internaționale
    Pentru a vă garanta rezervarea, vă rugăm să actualizați cardul de credit în următoarele 24 ore sau să plătiți acum folosind o altă metodă de plată.

    Am constatat ca desi tranzactiile online erau active a trebuit sa dezactivez setarea prin care utilizarea cardului in alta parte decat arata GPS- ul telefonului.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *