BMW iX3 s-a lansat în România. Iată cu ce păreri am rămas după ce l-am văzut…

By | October 14, 2025

După cum am mai scris BMW iX3 este o mașină în care BMW își pune mari speranțe. Face partea din “Neue Klasse” de mașini electrice, prin care constructorul din Bavaria își propune să abordeze un pic diferit lucrurile și să introducă tehnologii noi pe gama de mașini.

bmw ix3 România

Am văzut-o și eu pentru câteva minute, așa că haideți să vă spun cum mi s-a părut.

BMW iX3 nu prea arată ca în poze

La exterior vă pot spune că mașina arată diferit în funcție de unghiul din care o privești. Am observat acest lucru la design-ul mașinilor noi. În funcție de unghiul din care le faci poză, pot arăta sportiv/agresiv/impunător sau doar foarte ciudat.

În partea frontală pot spune că deși mi se pare că are “rinichii” cam atrofiați în comparație cu alte modele BMW, în realitate nu arată așa șocant. Arată mai bine decât în fotografii. Mașina are o tentă sportivă, ușor agresivă, care îmi place.

Din lateral nu-s prea multe de spus, decât că aici am găsit elementul care m-a deranjat cel mai mult pe mine dpdv al design-ului. Stâlpii ușilor sunt dintr-un plastic piano black. Și dacă la interior mai suport piano black treacă-meargă, la exterior chiar nu mi se pare că ar trebui să existe.

Mi-au plăcut însă mânerele ușilor la nivel cu caroseria și modul în care se închide și deschide ușița pentru portul de încărcare.

Și în partea din spate pot spune același lucru despre design ca la partea frontală. Dacă-i faci fotografie stând pe vine, de la nivelul stopurilor, arată bine. Dacă îi faci fotografia din picioare, stopurile par un pic cam ieșite în afara caroseriei și supra-dimensionate. Oricum, din nou o spun, arată mai bine în realitate decât în poze.

bmw ix3 spate
bmw ix3 stopuri aprinse

Interior > Exterior iar Panoramic Vision este senzațional

Interiorul mi-a plăcut mult mai mult la această mașină. O să vă spun însă mai întâi ceva ca pe o constatare, nu neapărat ca pe un minus. Știu că sunt mulți “puriști”, adepți ai mașinilor premium, care se plâng de plasticele de pe Dacia.

În partea superioară a ușilor, BMW iX3 are niște materiale foarte plăcute la atingere. Dar vreau să vă spun că în partea inferioară, BMW iX3 are fix același plastic ca Duster sau Kona sau ce vreți voi. Pentru mine însă acest aspect nu a contat niciodată, pentru că nu fac parte din categoria celor care cred că mașina trebuie să fie capitonată la interior cu piele de aligator și lemn negru african.

ușă bmw ix3

Sistemul de infotainment, adică acea tabletă centrală cu colțuri tăiate, se mișcă foarte bine și are o rezoluție impresionantă. Din poze mi se părea ciudată, însă în interiorul mașinii nu mi se mai părea așa nonconformistă, chiar dacă avea acea colțuri tăiate.

bmw ix3 interior

Mi-a plăcut însă foarte mult Panoramic Vision. Adică acel HUD lung dintr-o parte în alta a parbrizului ale cărui informații și mod de afișare pot fi personalizate separat pentru șofer și pasager. Fiind chiar la baza parbrizului, este foarte ușor de privit și fiind reprodus cu atâta fidelitate, îți dă senzația că ai putea să-l atingi. Însă în realitate când te întinzi să pui mâna pe display, vei vedea că acesta nu-i la nivelul la care te aștepți tu să-l atingi, ci fie este mult mai în spate, fie este o proiecție. Îl vedeți în imaginea de mai sus.

Volanul este și el redesenat și pe anumite variante vine cu spițe verticale, mașina neavând instrumentar de bord în spatele volanului. Modelul prezentat era însă cel cu volanul cel mai “cuminte”, adică fără acele spițe verticale. Chiar și așa mi s-au părut un pic ciudat de accesat manetele din spatele volanului. Nu aș zice greu de accesat, ci doar un pic diferit. Cred că este o chestiune de obișnuință.

Selectorul de direcție este așa cum l-am mai văzut la alte versiuni recente de BMW, un buton în zona consolei centrale care trebuie împins în sus pentru marșarier sau tras în jos pentru drive.

bmw iX3 selector viteză

Alt lucru care mi s-a părut că dă o notă de “je ne sais quois” mașinii este semnătura luminoasă care-i proiectată pe bord, în dreptul pasagerului, însă din dreptul șoferului nu se vede. Sunt astfel de mici artificii care îți arată că ai de-a face totuși cu o mașină premium.

Performanță, autonomie, încărcare, preț

BMW iX3 este mașina produsă în Europa care are cea mai mare autonomie și care are cea mai rapidă încărcare. Bateria lui iX3 are 108,7 kWh și oferă o autonomie de până la 805 kilometri conform WLTP.

Mașina folosește în premieră pentru marca bavareză o arhitectură de încărcare la 800V cu o putere de până la 400 kW pentru încărcare. La o stație de 400 kW, încărcarea de la 10% la 80% durează 21 de minute.

Deocamdată SUV-ul electric este disponibil într-o singură configurație: BMW iX3 50 xDrive. Asta înseamnă două motoare electrice de 469 CP și 645 Nm, care propulsează iX3 de la 0 la 100 km/h în 4.9 secunde și o viteză maximă limitată electronic la 210 km/h.

Tot la capitolul performanță sau inovație, merită menționată noua abordare BMW în ceea ce privește sistemele mașinii care gestionează totul de la condus și condus autonom, până la infotainment. Înainte, abordarea clasică era zeci de sisteme electronice de control care acționau independent și uneori se încurcau sau se întârziau unul pe celălalt. Acum BMW le-a reunit sub 4 “creiere” centralizate. Fiecare dintre ele prioritizează câte un aspect legat de condus sau mașină. Teoretic, BMW iX3 poate reacționa la anumite comenzi (de exemplu la frânare) de zeci de ori mai rapid decât o altă mașină (într-o miime de secundă).

Prețul nu-i deloc rău pentru performanțele pe care le are mașina. BMW iX3 50 xDrive pornește de la 65.461 de euro, un preț care-l plasează într-o luptă serioasă cu Model Y. Sunt deja câteva zeci de comenzi plasate în România cu aproape jumătate de an înainte de debutul pe piață.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

2 comentarii la “BMW iX3 s-a lansat în România. Iată cu ce păreri am rămas după ce l-am văzut…

Leave a Reply to Andrei Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *