După ce am ajuns la concluzia că în China sunt mai multe branduri auto decât tot restul lumii la un loc haideți să vedem și cum sunt clasificate toate brandurile din lume în funcție de poziționarea lor.

Trebuie menționat că acest gen de listă este total subiectiv și cred că fiecare om poate face lista într-un mod diferit, în funcție de ce consideră brand auto activ și cum și-l imaginează el poziționat. Lista despre care discutăm a fost făcută de un analist auto pe nume Felipe Munoz. Din ce văd, pentru această listă a luat în calcul doar producătorii de autoturisme, nu și pe cei care produc exclusiv autocare, utilaje de construcții sau alte vehicule cu destinație specială.
În total în momentul de față, din cele 235 de branduri auto, avem 121 branduri din China și 114 din restul lumii.
Cum sunt clasificate brandurile auto din lume
Vedeți mai jos cum sunt clasificate aceste branduri în funcție de poziționare:

Câte branduri auto are fiecare țară în parte
Iar dacă vreți să știți cum sunt clasificate în funcție de țară, în lista de mai jos sunt cele pe care le-am recunoscut eu de pe imagine:
- 121 din China
- 15 din Iran
- 14 din Japonia (Toyota, Lexus, Subaru, Nissan, Infiniti, Honda, Acura, Mazda, Mitsubishi, Suzuki, Daihatsu, Isuzu, Century, Afeela)
- 14 din SUA (Cadillac, Lincoln, Tesla, Rivian, Lucid, GMC, Chevrolet, Ford, Chrysler, Dodge, RAM, Jeep, Buick, Faraday Future?)
- 12 din Marea Britanie (Rolls-Royce, Bentley, Aston Martin, McLaren, Lotus, Morgan, Jaguar, Land Rover, Mini, MG, LEVC)
- 10 din Italia (Ferrari, Lamborghini, Maserati, Pagani, Abarth, FIAT, Alfa Romeo, Lancia, Iveco, Cirelli)
- 9 din Germania (Mercedes-Benz, Maybach, BMW, Audi, Porsche, Opel, Volkswagen, Alpina, Smart)
- 6 din Franța (Renault, Peugeot, Citroën, DS Automobiles, Alpine, Bugatti)
- 6 din Rusia
- 4 din India
- 4 din Coreea (Hyundai, Kia, Genesis, KGM / SsangYong)
- 3 din Africa
- 3 din Spania (Seat, Cupra, Hispano-Suiza?)
- 3 din Suedia (Volvo, Polestar, Koenigsegg)
- 2 din Malaysia
- 2 din Taiwan
- 1 din Belarus
- 1 din Croația (Rimac)
- 1 din Cehia (Skoda)
- 1 din Țările de Jos (Donkervoort)
- 1 din România (Dacia)
Lesne de înțeles că nu m-am obosit să le identific pe cele din țări care nu vor livra niciodată în România.
Mi se pare interesantă zona de entry-mainstream, în care Dacia are colegi precum Citroën, Fiat, Suzuki, Daihatsu, Isuzu… și apoi o mulțime de branduri chinezești.
Oricum, mi-a plăcut această listă. Mi-a testat un pic cunoștințele legate de branduri auto și logo-uri.

La China, Japonia, SUA – ma asteptam.
Dar Iran??
E dictatură acolo. Trebuie să producă intern de toate, pe modelul pe care erau și românii.