Care sunt principalele grupuri de magazine online din România

By | July 27, 2016

Odată cu achiziționarea PC Garage de către eMAG, piața magazinelor electro IT s-a mai coagulat un pic anul acesta. Nici CEL.ro, următorul magazin online clasat după eMAG, nu a stat degeaba și a mai cumpărat două-trei magazine online de mai mică importanță. Așadar, opțiunile sunt mai puține și în ultimul timp mi se pare că atunci când am ceva de cumpărat ceva trebuie să aleg între light side și dark side.

Şi pentru că tot mai multe cunoștinte descoperă cu stupoare că anumite magazine online sunt unul și același lucru, m-am decis să fac o listă cu pricipalele grupuri de magazine online din România care vând produse IT&C:

  • Media Galaxy
  • Altex

Deși au pornit ca magazine clasice, Altex și Media Galaxy au început încă de anul trecut să investească puternic în online. Vă întrebați de ce nu se unesc sub același nume? Este simplu, sunt două concepte diferite, cu două categorii diferite de clienți. Magazinele Altex sunt multe (peste o sută) și de mici dimensiuni. Sunt orientate către clienții mai tineri, care apreciază un preț mai mic. Magazinele Media Galaxy sunt mai puține, dar de dimensiuni mult mai mari. Se adresează clienților mai maturi, care uneori au nevoie de consultanță în alegerea produsului.

  • eMAG
  • Flanco
  • PC Garage
  • Fashion Days

Probabil nu mai este niciun secret că Nasper și Iulian Stanciu dețin împreună eMAG și PC Garage. Pentru o imagine mai completă am adăugat și Fashion Days pe listă, chiar dacă nu este din zona IT&C. Cu toate acestea, magazinele au propria identitate și se gospodăresc singure. Separat de Naspers, Iulian deține și Flanco, care are peste 100 de magazine offline.

  • CEL.ro
  • dc-shop.ro
  • Oktal
  • MarketOnline
  • Azerty
  • Mediadot

The dark side of online shopping este deținută de SC CORSAR SRL. Inițial a fost CEL.ro, apoi au cumpărat dc-shop (fostul Depozitul de Calculatoare), apoi Oktal, și anul acesta au cumpărat MarketOnline, Azerty și Mediadot. Preferă să vândă la preț mic și din cauza asta stau prost cu garanțiile. Motiv pentru care nu cumpăr de la ei, și îi sfătuiesc și pe cei apropiați să n-o facă.

  • evoMAG
  • WatchShop

Cele două magazine sunt conduse de oameni separați, însă de când CEO-ul evoMAG a devenit acționar și la WatchShop, ambele afaceri sunt în strânsă legătură. Au inclusiv același showroom.

  • Yellow Store
  • Utok

Nu sunt o mare forță în online, dar dacă tot vorbim de grupuri, am vrut să vă spun că ambele business-uri țin de Skin Media. Yellow Store se ocupă cu aparate foto Nikon, Utok a pornit cu telefoane, apoi tablete și acum televizoare.

  • ClickShop
  • Germanos

Ambele magazine online țin de Telekom România. Nu cred că am cumpărat ceva în viața mea de la Germanos, dar de la ClickShop am mai luat una-alta. Au prețuri bune când fac lichidări de stocuri.


Acum, trecând la magazinele online care au rămas de unele singure, mai avem:

F64 – Au fost la un pas de a fi cumpărați de eMAG cu ceva timp în urmă. Vânzările de aparte foto au încetinit în ultimul timp, așa că acum se bazează foarte mult pe serviciile oferite pentru pasionații de fotografie.

QuickMobile – Mare parte din business-ul lor este reprezentat de distribuția de telefoane mobile. Problema este că multe provin de pe piața gri, așa că și ei au probleme cu garanțiile.

Elefant – Au încercat și ei pe segmentul electronicelor, însă în ultimul timp cred că s-au orientat mai mult către fashion. Vând foarte bine ceasuri, parfumuri, poșete etc.

După cum spuneam, mie mi se par cam puține alegeri când vine vorba de cumpărături online. În principiu pentru mine ar cam fi trei opțiuni: Altex/Media Galaxy, eMAG/PC Garage sau evoMAG. Mi-aș dori să mai apară măcar un jucător nou pe piață, însă greu de crezut că mai reușește cineva vreodată să prindă din urmă eMAG. Pe viitor mai degrabă văd magazine online care se dezvoltă pe anumite niște (cafea, alimente bio, biciclete, home deco) și care apoi vor fi absorbite de unii dintre giganții de mai sus.

UPDATE: Articolul inițial a fost actualizat, Iulian Stanciu deține Flanco separat de Naspers.

8 comentarii la: “Care sunt principalele grupuri de magazine online din România

  1. Madalin

    “Altex și Media Galaxy au început încă de anul trecut să investească puternic în online.”

    Asta e o gluma, nu?

    Reply
    1. Revo Post author

      Bag de seamă că tu nu știai cum se prezentau înainte :)) Acum de bine de rău au un site ok, au prezență mișto pe social media, au campanii online, au PR, au și o platformă de afiliere care aproape că merge.

    2. Madalin

      Pff, urmaresc altex de aproape 4 ani de zile. Stiu ce site aveau inainte, stiu cum se prezinta pe social media si mai stiu ca programul de afilere este VARZA, nu se ocupa absolut nimeni de el. Este abandonat, parasit, cum vrei tu sa ii spui!

      Nu stiu la ce te raportezi tu cand spui ca au site misto. Ai sunat vreodata la Altex sa te interesezi de o comanda? Black Friday in fiecare zi e campanie misto?

      Altex si online sunt doua cuvinte care se bat cap in cap. Daca spui Altex si online-ul din anii ’90, da avem numai cuvinte de lauda!

    3. Revo Post author

      N-am zis că au site mișto. Am zis doar că este ok, cel precedent era făcut în paint. Afilierea este o țeapă, d-aia am spus că “aproape că funcționează”.

      Black Friday în fiecare zi (de fapt sunt 4 pe an) e o încercare interesantă de a dizolva importanța black friday-ului controlat de magazinul concurent: http://www.revoblog.ro/cum-motiveaza-altex-si-media-galaxy-atatea-black-friday-uri-pe-an/ .

      Da, am încercat să sun: http://www.revoblog.ro/altex-si-media-galaxy-au-un-mare-avantaj-de-care-nu-stiu-sa-profite/ 🙂

  2. corny

    Ar mai trebui precizat ca NOD (Network One Distribution) vinde la toate cele de mai sus si este detinut de acelasi Iulian Stanciu.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *