Ce îi deranjează pe români în spațiul civic?

By | January 28, 2016

povesteam în noiembrie despre Civic Alert, aplicația cu care poți deschide o sesizare la primărie, direct de pe smartphone. Vorbeam atunci cu o ușoară reticență, pentru că nu știam exact cum funcționează. Acum pot să revin cu mai multe detalii.

În primul rând, aplicația este disponibilă la nivel național, nu doar în București. De când s-a lansat și până la începutul lui ianuarie au fost semnalate alerte în 267 de localități. Şi dintre acestea, doar 8% provin din mediul rural. Iată mai multe date:

Civic Alert are peste 16.000 utilizatori și deja s-au înregistrat peste 3.200 de alerte. S-au făcut sesizări pentru gropi, deșeuri și vehicule abandonate, construcții periculoase sau abuzive, trotuare deteriorate, indicatoare de circulație sau semafoare lipsă, străzi sau spații verzi murdare, coșuri de gunoi lipsă etc. Pentru genul acesta de sesizări o puteți folosi și voi. Şi avem pe pagina lor de Facebook și exemple de cazuri rezolvate:

Dar și exemple de cazuri “rezolvate” românește:

trotuar-iuliu-maniu

Proiectul este se susține prin crowdfunding și finanțări ale companiilor, nu are culoare politică și nu este afiliat niciunei instituții publice. Adrian Stănescu, fondatorul Civic Alert, spune că toți banii care vor fi câștigați pe viitor din colaborări sau donații vor fi folosiți pentru a susține costurile operaționale sau investiți în alte aplicații care păstrează același spirit cu Civic Alert.

Am revenit cu acest articol pentru a demonstra că aplicația funcționează, și că putem face schimbări cu pași mici. O sesizare aici valorează mai mult decât 10 văicăreli zilnice pe Facebook. Download [Android] [iOS] [Windows Store]

UPDATE: Am vorbit la telefon cu cineva din partea Civic Alert și mi-a confirmat că din cele 3.200 de sesizări, ~80 au fost deja rezolvate și încă 2000 au primit răspuns. Pentru cine nu a lucrat până acum cu o instituție publică din România, sunt niște cifre foarte bune într-un timp atât de scurt (2 luni).

Şi am mai aflat un lucru senzațional: Primăria Municipiului București nu acceptă sesizări în format electronic. Deci ele trebuiesc completate de mână și apoi trimise prin curier. Anul 2016. Wow.

9 comentarii la: “Ce îi deranjează pe români în spațiul civic?

  1. Ciprian

    Gata, azi am spart gheata si am trimis prima sesizare (trecere de pietoni desfintata, dar marcajele au ramas pe jos si pietonii se arunca kamikaze style).

    Sti cumva care sunt etapele prin care trece o sesizare ? Pana acum am vazut “Trimisa” / “Receptionata” / “In Lucru” si probabil “Rezolvata”. Nu am gasit exact care sunt starile si ce corespondent au ca si … mai bine dau un exemplu:

    Trimisa – a ajuns la dispeceratul CivicAlert
    Receptionata – a ajuns la institutia publica
    In Lucru – s-a primit raspuns de la institutia publica
    ….

    “With great power comes great responsibility” 🙂

    Reply
    1. Revo Post author

      Tocmai am vorbit acum la telefon cu cineva de la Civic Alert, nu știu ce corespondent are fiecare etapă, dar am înțeles că autoritățile se folosesc din plin de acel termen de 30 de zile. Cu alte cuvinte, să te aștepți la răspuns peste cel puțin o lună (asta în cazul în care instituția respectivă nu redirecționează sesizarea la o alta). Când primești răspunsul, neapărat să-mi spui și mie care a fost.

    2. Ciprian

      Imediat ce primesc raspuns te anunt. Mai am un coleg de birou care a folosit si el aplicatia. Asteptam amandoi acum rezultatele.

    3. Revo Post author

      Update, etapele sunt: trimisă, recepționată (de către echipa Civic Alert), validată (tot de ei), în lucru (se întocmesc hârtiile propriu-zise), transmisă (către instituția competentă) și apoi se primește răspunsul.

  2. Ciprian

    Azi si-a schimbat statusul din “receptionata” -> “in lucru”.
    Asteptam 😀

    Reply
  3. Ciprian

    Final update: In weekend au trecut doreii pe aici si au rezolvat problema. Am trimis si raspuns in aplicatie. It is working 🙂
    Au un mic bug, oricand intru in aplicatie, ultimul status apare ca si modificat “acum 1 minut”.

    Reply
    1. Revo Post author

      WIN! Mi-am propus și eu să plec într-un week-end cu mașina și să raportez toate gropile de pe drum, până la muncă 😀

  4. Romica

    Am facut mai multe alerte pe Civic Alert pe drumurile judetene si nationale si nu mi-au fost luate in considerare deoarece nu puteam oferi o adresa exacta. Ii interesa un nr. Eu le-am spus ca sa se ia dupa coordonatele imaginii, dar pana la urma nu au transmis alerta catre autoritati

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *