Cum motivează Altex și Media Galaxy atâtea Black Friday-uri pe an

By | November 19, 2015

Black Friday în noiembrie, Black Friday de iarnă, Black Friday de primăvară și Black Friday într-o joi. Media Galaxy și Altex au 4 Black Friday-uri pe an, iar campania actuală, “Cel mai mare Black Friday ever” durează până pe 30 noiembrie, 32 de zile în total. Așa că atunci când am fost invitați de Altex și MediaGalaxy pentru a discuta mai multe despre planurile lor de Black Friday, eu recunosc că m-am dus acolo pregătit să-i sancționez pentru diluarea acestei sărbători sfânte.

Şi nu am fost singurul. Ostilitățile decurgeau foarte bine, până în momentul în care a apărut Dan Ostahie, CEO-ul Altex România. Au apărut brusc niște răspunsuri foarte argumentate și atmosfera s-a destins rapid. De ce atât de mult Black Friday?

Ei spun că fac asta în primul rând pentru că așa este mai comod pentru clienții lor. Au spus că au vrut să elimine stresul clasic cu trezitul dimineața și cumpărat produsul x la reducere și să mute atenția de pe reduceri pe cumpărăturile făcute din necesitate. MediaGalaxy și Altex sunt în primul rând magazine offlline, iar clienții lor se comportă diferit față de cei ai unui magazin online. De exemplu la promoția actuală, doar 20% din vânzări au fost online. Asta înseamnă oameni mult mai comozi, și care nu vor să aștepte tot anul un produs.

Ar mai fi un aspect. Un procent atât de mic de clienți online înseamnă și servere scalate pentru acel procent. Dacă ar organiza totul într-o singură zi, traficul pe site ar crește exponențial și o investiție mare în servere nu ar fi justificată, pentru că în restul anului s-ar pune praful pe ele. Ştiu că există soluții cloud acum, dar au explicat că nu ar vrea ca acele costuri să se regăsească în prețul produsului. Ca idee de reducere a costului, anul acesta nici măcar nu au mai tipărit cataloage cu reducerile de Black Friday.

Totuși, și ei organizează o rundă specială pe 20 noiembrie. Au spus că nu vor fi reduse aceleași produse ca până acum, ci altele. Au negociat și cu furnizorii și că stocul minim per produs este de 500 de bucăți. Ca produse, se vor baza foarte mult pe vânzări de laptopuri (au menționat ceva de RoG-uri de la Asus), televizoare 4K, laptop-uri 2in1 și telefoane (Galaxy S4, S5 și iPhone 6 la prețuri speciale).

infografic-mediagalaxy

Acum au ajuns la 90 de magazine în țară dintre care vreo 17 sunt MediaGalaxy, al 18-lea se deschide la Timișoara. Încearcă să atragă de partea lor și clienții Domo, cărora le oferă garanție și posibilitate de retur pentru produsele defecte, ca și cum le-ar fi cumpărat de la ei.

Chiar dacă nu sunt de acord cu această strategie, nu am cum să-i contrazic și nu am cum să le spun eu ce este mai bine pentru clienții lor, inclusiv cifrele sunt de partea lor. Mi-ar fi plăcut totuși să fie mai receptivi la ideile noastre la conferința de presă, majoritatea au fost primite cu reticență pe principiul “I know better”.

Plus că mă mai gândesc la o chestie subtilă: dacă renumele Black Friday se erodează prin aceste campanii succesive, cine credeți că ar avea cel mai mult de pierdut și cine ar avea de câștigat? Vorba aceea: Don’t hate the player, hate the game.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

Un comentariu la “Cum motivează Altex și Media Galaxy atâtea Black Friday-uri pe an

Spune-ți și tu părerea: