Duster 4×4 automat a devenit realitate. Și nu doar atât. Mai este și hibrid!

By | September 5, 2025

Asistăm la un moment istoric. De când a apărut Dusterul știu oameni care își doreau un Duster (sau care pretindeau că ar fi cumpărat unul) dacă ar fi avut o versiune de motorizare care să îmbine transmisia automată cu tracțiunea integrală. De astăzi există în sfârșit o astfel de variantă.

dacia duster automată 4x4

Mai exact, motorizarea se numește Hybrid-G 150 4×4 și are următoarele caracteristici:

  • Motor 1.2 l mild-hybrid 48V (140 CP);
  • Motor electric de 31 CP (în sarcină maximă) pe puntea spate;
  • Cutie de viteze automată reactivă cu dublu ambreiaj (Dual Clutch) și cu 6 trepte;
  • Transmisie integrală asigurată de un motorul electric amplasat în spate;
  • Alimentare mixtă benzină/ GPL cu 2 rezervoare de 50 litri fiecare, asigurând o autonomie (WLTP) de până la 1.500 km.

Puterea totală combinată ajunge la 154 CP, cu un cuplu de 230 Nm pentru motorul termic și până la 87 Nm pentru cel electric.

Ah, și încă o premieră. Motorul termic este cuplat la o cutie automată cu dublu ambreiaj dotată cu padele de schimbare a vitezelor pe volan. Padelele de pe volan sunt utile pentru off-road, tractarea sau deplasarea în zone montane.

Dacia Bigster Hybrid schimbător

Deci nu numai că este 4×4, automată și hybrid, dar mai are și un rezervor pentru GPL. Mi se pare culmea eficienței. Dacă ești adeptul mașinilor cu autonomie mare sau al celor eficiente, nu știu ce ți-ai putea dori mai mult de atât. Din câte știu, este printre puținele SUV-uri, dacă nu chiar singurul care poate atinge o astfel de autonomie.

Cum funcționează tot ansamblul?

Cutia cu două trepte permite un cuplu ridicat la viteze reduse pe prima treaptă, dar și o eficiență crescută la viteze mari, reducând turația motorului electric. Astfel, se asigură o tracțiune eficientă pe puntea spate până la 140 km/h. Modul neutru (decuplare) elimină complet pierderile prin frecare în regim de rulare 4×2, pentru un consum mai bun.

Aici este încă un avantaj față de vechiul sistem manual, care dacă nu mă înșel, cel puțin la prima variantă, decupla modul 4×4 pe la 20-30 km/h.

Bateria Li-Ion de 48V are o capacitate de 0,84 kWh. Sistemul permite mai multe faze de rulare în mod 100% electric, iar Dacia susține că în trafic urban acest ansamblu poate funcționa până la 60% din timp în regim electric.

Nu în ultimul rând, rezervorul pentru GPL este amplasat în locul roții de rezervă.

Cât consumă?

În comunicatul trimis de Dacia, sunt specificate următoarele valori medii: 7,1* – 7,2** l/100 km (GPL) | 5,5* – 5,6** l/100 km (benzină).

Eu unul d-abia aștept să văd ce valori va afișa computerul de bord în realitate.

Dacia introduce și alte motoare noi pe Duster

Motorul hybrid-G 150 4×4 va putea fi comandat până la sfârșitul anului atât pe Duster cât și pe Bigster. Pe lângă această versiune, Dacia reînnoiește și celelalte motorizări de pe Duster, astfel:

  • Motorul Hybrid 155 înlocuiește versiunea Hybrid 140 (1,8 litri, 4 cilindri);
  • Motorul Mild Hybrid 140 înlocuiește versiunea Mild Hybrid 130 (1,2 litri, 3 cilindri);
  • Motorul Eco-G 120 înlocuiește versiunea Eco-G 100.

Practic, în primele două cazuri, motoarele de pe Bigster vin și pe Duster.

Ce să zic, eu sunt foarte încântat de aceste schimbări. Mi se pare că prin noua gamă de motorizări, Duster ar trebui să acopere efectiv toate “gusturile” clienților în materie de motorizări. Ai și motor în 4 cilindri, ai și în 3, ai și mild hybrid, ai și GPL… și nu în ultimul rând ai combinația de hybrid 4×4 automată.

Ca să fiu sincer, eu nu am neapărat nevoie de GPL, dar dacă ar fi existat varianta aceasta hibridă 4×4 automată în februarie-martie când căutam eu mașină, cred că balanța ar fi înclinat mult mai mult în favoarea Dusterului decât în favoarea altei mașini.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

3 comentarii la “Duster 4×4 automat a devenit realitate. Și nu doar atât. Mai este și hibrid!

    1. Marius Post author

      Pe scurt: sunt mulțumit, consider că am făcut o alegere bună. Pe lung: într-un articol următor 🙂

Leave a Reply to Alin Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *