Dacia electrică – ce știm până acum despre modelul care va debuta în 2021-2022

By | February 19, 2020

Pentru cei care nu au avut timp să stea la curent cu zvonurile, Renault a confirmat recent că Dacia va avea un model electric. A confirmat de fapt indirect, printr-un slide din prezentarea despre datele financiare ale companiei. Acesta este slide-ul:

Sursă: Groupe Renault

După cum se vede, în segmentul BEV (Battery Electric Vehicle), va exista o Dacia Urban City car. Deși mai este mult până acolo, eu cred că această lansare este inevitabilă din două motive.

În primul rând, ultimele reglementări europene îi forțează pe cei de la Dacia să lanseze modele mai ecologice, astfel încât făcând o medie, toată flota Dacia să se poziționeze sub un anumit nivel de emisii. Altfel vor fi sancționați.

În al doilea rând, Renault va trece deja la un nou model de Zoe, ceea ce înseamnă că va putea folosi la Dacia tehnologii și componente de la primele generații de Zoe pentru a menține un preț mic.

Cele mai multe zvonuri spun că acest “urban city car” va fi de fapt modelul Renault K-ZE pe care francezii l-au prezentat anul trecut pentru piața din China. Renault K-ZE este de fapt versiunea electrică a lui Renault Kwid, o mașină ieftină produsă pentru piețe emergente precum India, Brazilia sau Indonezia. Și ca o paranteză, proiectul Renault Kwid a fost condus de același manager care a dezvoltat prima generație de Logan. Gérard Detourbet îl cheamă.

renault kwid india

Renault Kwid via Wikipedia

Totuși, Renault K-ZE ar trebui adaptat pentru piața din Europa, cu precădere la siguranță. În ceea ce privește performanțele, versiunea din China are o baterie de 26.8 kWh și un motor de 44 CP, care-i permit o autonomie de 270 km în standardul NEDC. În standardul WLTP, care-i mai aproape de adevăr, autonomia va fi și mai mică.

Renault KZE via Wikipedia

În privința prețului, Renault nu a dat niciun detaliu. Dacă ar trebui să fac speculații și aș vrea să fiu super optimist, aș spune că ar trebui să ne așteptăm la un preț de cel puțin 19.000 de euro, astfel încât cu tot cu subvenția de la stat, să ajungă pe la 9.000 euro ca preț de pornire. La acest preț ar trebui să fie un adversar serios pentru Soda Citigo-e, care în momentul de față este cea mai ieftină mașină electrică de piața din România (probabil și din UE). Dar dacă aș vrea să fiu mai realist cred că ar trebui să mă gândesc pe la 23-24.000 euro.

UPDATE: Vom avea ocazia destul de curând să vedem conceptul mașinii electrice de la Dacia. Conform Automarket, Dacia va prezenta conceptul la Salonul Auto de la Geneva, care va debuta pe 3 martie.

În concluzie, eu sunt foarte entuziasmat pentru această Dacia electrică. Nu cred că va fi o mașină scoasă doar de dragul de a trage emisiile brandului în jos, ci o mașină cu șanse reale pe piață. Sper ca Dacia electrică să aibă același succes pe care l-a avut și Loganul la vremea lui.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *