Dacia Spring primește motor de 100 CP și diverse îmbunătățiri care s-ar putea să o facă o mașină complet nouă

By | October 8, 2025

Când am auzit că Dacia face teasing pentru un nou vehicul electric, mă așteptam să fie noul model Dacia Spring. S-a dovedit a fi noua Dacia Hipster, însă și Dacia Spring a primit un upgrade pentru 2026. De fapt mai multe upgrade-uri. Era și cazul. Tocmai ce am făcut topul celor mai ieftine mașini electrice și era o diferență consistentă între ce oferă Dacia Spring și ce performanță oferă următoarea mașină clasată.

Dacia Spring 100 cp

Dacia Spring – motoare noi (și baterie nouă)

Prima și cea mai mare noutate este prezența a două motorizări noi. Unul de 70 CP și unul de 100 CP, care vor înlocui motoarele de 45 și 65 CP. Aceasta mi se pare o schimbare mare. Practic vorbim de o creștere de aproape 60% a puterii, atât de la 45 la 70, cât și de la 70 la 100 CP.

Eu am modelul de 45 CP, cumpărat în 2021, când doar acesta exista pe piață și oricum mi se pare suficientă pentru oraș. Știu că pe hârtie pare puțin, dar în realitate cei 45 CP chiar demarează bine de la semafor în intervalul 0-50 km/h. După 50 km/h se simte deja o limitare a puterii, probabil din dorința de a nu consuma toată bateria după două astfel de demaraje.

Dacia spune că aceste motorizări oferă mai multă putere și cuplu între 80 și 120 km/h (până la +20%). Cu alte cuvine, mașina devine mai potrivită și pentru deplasările extra-urbane. Iată cifrele pentru accelerație 80-120 km/h:

Limitările mașinii mi se pare că țineau mai degrabă de comportamentul pe drum și de modul în care reacționează la comenzi mai brutale, cum ar fi o curbă la viteză mai mare sau o evitare de urgență. Cu 45 CP riscurile erau limitate, însă la 100 CP lucrurile stau altfel. Așadar, când am auzit că va exista un Spring de 100 CP, primul gând a fost că deja este periculoasă. Însă Dacia a făcut și alte modificări.

Ce alte îmbunătățiri a mai primit Dacia Spring?

Spring a primit deja în 2024 o câteva îmbunătățiri pentru optimizarea performanței rutiere: roți de 15″ și reglaje recalibrate ale direcției asistate electric. Acum Spring primește niște modificări structurale mai serioase. De exemplu:

  • Partea centrală a platformei a fost ranforsată și dispune de o baterie nouă. Aceste modificări
    au permis creșterea rigidității structurii și optimizarea distribuției greutății între față și spate, pentru a îmbunătăți echilibrul general al vehiculului. Așa arată structura mașinii:
  • Sistemul de asistență la conducere a fost modificat, astfel încât frânarea ar trebui să fie mai sigură.
  • Spring primește și bară antiruliu, montată standard pe toate versiunile și noi reglaje pentru amortizoare și arcuri de suspensie.

Ba chiar mașina primește și îmbunătățiri aerodinamice.

  • Primește un set nou de carenaje în față, pe laterale și spate, care ar trebui să reducă turbulențele aerodinamice sub mașină.
  • Primește un eleron nou, pentru a limita turbulențele din partea superioară a mașinii.

Practic coeficientul aerodinamic al mașinii a fost îmbunătățit.

Baterie nouă și încărcare mai rapidă

Acum bateria este una de tip LPF, pentru prima dată în Grupul Renault. Capacitatea va fi de 24,3 kWh, deci mai mică decât cea de 27.4 kWh de acum. Posibil însă ca având în vedere celelalte optimizări făcute, autonomia să rămână aceeași. Dacia specifică o autonomie de 225 km în ciclu WLTP mixt pentru varianta cu roți de 15″.

Încărcarea rapidă este acum la 40 kW (față de 30 kW anterior) și că pe anumite versiuni încărcarea bateriei se va face de la 20% la 80% în doar 29 de minute.

În practică, având în vedere că are o baterie atât de mică, mie întotdeauna mi s-a părut că mașina se încarcă foarte repede. De obicei o las la Lidl la încărcat cât timp fac cumpărăturile (30-40 min) și întotdeauna am fost mulțumit de nivelul baterie la plecare.

Mai degrabă un avantaj mai consistem mi se pare la încărcarea prin AC, unde încărcătorul de 7 kW o poate încărca mai repede acest tip de baterie, de la 20% la 100% în 3 ore și 20 de minute în loc de 4 ore.

Prețuri

Dacia specifică un preț de pornire de 16.900 € și întreaga gamă disponibilă sub 20.000 €. Iată și cum vor fi configurate cele trei versiuni:

În concluzie, deși mașina arată cam la fel, mă aștept să fie o diferență sensibilă între noul și vechiul model. După cum spuneam, era și cazul. Este posibil ca prin aceste îmbunătățiri, noul Spring să se simtă complet diferit față de modelele anterioare.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *