De ce e important să ai cauciucuri de iarnă

By | December 17, 2014

În primii doi ani de când am luat carnetul nu apăruse legea cu cauciucurile de iarnă obligatorii, așa că am condus cu cele de vară. În prima iarnă a fost cel puțin distractiv, pentru că erau și extrem de tocite.

În anul în care a apărut legea îmi cumpărasem deja niște anvelope Tigar de vară și cineva mi-a donat niște cauciucuri de iarnă jalnice pe care nu le mai folosea. Ştiam teoria, dar tot nu-mi venea să cred că cele uzate de iarnă pot fi mai bune decât cele noi de vară. Am întrebat și pe la 2-3 vulcanizări și toți spuneau că cele de vară nici nu se compară. M-am convins după ce le-am pus pe mașină.

Dacă mai încape urmă de îndoială, am găsit pe carthrottle un video foarte intersant. Un Subaru Forester cu cauciucuri de vară versus un BMW M3 cu tracțiune spate care teoretic este o mașină foarte distractiv incomod de condus pe zăpadă. Doar că M3-ul are cauciucuri de iarnă:

Abonează-te la canalul meu –>

Teoria este următoarea: cele de vară sunt făcute dintr-un material potrivit pentru temperaturi ridicate așa că atunci când scade temperatura se transformă în niște plastice dure care nu prind deloc aderență. Pe lângă profilul diferit, cele de iarnă sunt făcute și din alt material, mai moale la temperaturi scăzute și astfel capătă aderență mai bună.

Bonus: un supercar de 100.000 $ cu tracțiune AWD care se chinuie neputincios prin zăpadă, în timp ce pe lângă el trec mașini de 5-6.000 de dolari. Breaks my heart.

Abonează-te la canalul meu –>

Iar cele all season, ar trebui să fie niște cauciucuri bune pentru ambele sezoane. Doar că de fapt sunt niște cauciucuri proaste pentru ambele sezoane.

2 comentarii la: “De ce e important să ai cauciucuri de iarnă

  1. Mihai

    In primul clip, in apararea Subarului, se vede clar ca pe jos nu e zapada ci gheata. Cu toata tractiunea integrala, daca pe jos este gheata plecarea este foarte grea. In al doilea, in apararea GTR-ului, masina are atata putere ca nu stie sa o puna jos “incet” si o livreaza mai degraba … brutal. Asta nu inseamna ca nu ai dreptate cu anvelopele de iarna vs cele de vara. 🙂

    Reply
    1. revo Post author

      Da, dar apoi schimbă locurile și M3-ul nu are probleme să plece de acolo. Eu aș fi schimbat și șoferii între ei totuși, ca să fie și mai interesant testul 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *