Știe cineva de ce există brandul KIA?

By | May 12, 2025

Prin 2020, am testat Puma și Kona. Și dacă tot am testat Kona, am zis să vedem și ce știe să facă sora ei, care la momentul respectiv cred că era Kia Stonic.

Am mers la reprezentanța Kia, am făcut drive test cu Stonic. Practic o Kona cu altă siglă, dar cu vreo 2000 de euro mai scumpă. Fără vreun motiv real. Erau efectiv aceleași dotări. Am zis că poate au altă strategie de vânzări. Am întrebat de reducere și reprezentantul s-a făcut că nu înțelege de ce vreau o reducere. I-am spus că pot cumpăra Hyundai cu fix același motor și cu aceleași dotări cu 2.000 euro mai ieftin. N-a reușit să îmi spună clar ce oferă Kia în plus pentru cei 2000 euro așa că nu am cumpărat.

Anul acesta am dat avansul și pentru o Kona hibrid până la urmă. Și după ce am dat avansul mi-am adus aminte că exista și Kia, pe care i-am omis total. Am zis să mă uit pe site-ul lor.

Pe aceeași platformă cu Kona Hybrid există Kia Niro acum. Aceleași dimensiuni, același motor, aceeași CP, aceleași display-uri de infotainment. Zic să mă uit și la Kia.

kia niro

Comparație între Hyundai Kona și Kia Niro

Eu am luat Kona în echipare Premium, care costă 28.000 euro (26.600 € prin RABLA) și vine cu următoarele:

dotări kona 2025

M-am uitat și la Kia Niro HEV. Versiunea 1.6 GDi, Premium, la fel ca la Kona.

Dotări standard:
  • Jante din aliaj 16″ şi pneuri
  • Kit reparație pneu
  • Pneuri Nexen
  • Faruri Led (bifuncționale)
  • Sistem automat aprindere faruri
  • Lumini pe timp de zi LED
  • Al treilea stop spate LED
  • Faruri de ceață față LED
  • Faruri de ceață spate LED
  • Semnalizare schimbare direcţie LED încorporat în oglinda exterioară
  • Stopuri spate LED
  • Oglinzi exterioare „High glossy“
  • Oglindă exterioară șofer – „wide view“
  • Oglinzi exterioare cu pliere electrică
  • Parbriz şi geamuri faţă atermice
  • Geamuri spate fumurii
  • Grilă radiator în culoarea neagră cu ornamente cromate
  • Bandouri față in culoarea caroseriei
  • Șine longitudinale plafon
  • Mânere exterioare portiere în culoarea caroseriei
  • Ornamente laterale portiere şi aripi Black Glossy (fără stâlpul C)
  • Ornamente scut protecţie faţă şi spate cromate
  • Navigaţie 10.25″ + LCD + RDS + DAB + TMS (Kia Connect)
  • Difuzoare portiere faţă şi spate
  • Tweetere
  • USB – 1 port
  • Comenzi audio pe volan
  • Bluetooth
  • Lumină ambientală habitaclu
  • Lumină ambientală portbagaj
  • Geamuri faţă şi spate cu acţionare electrică (față – auto up/down + safety)
  • Mânere interioare portiere – cromate
  • Ornamente praguri portiere – „Deluxe type“
  • Ornamente fascie centrală – metal paint + pad print
  • Volan îmbrăcat în piele ecologică
  • Schimbător de viteze îmbracat în piele
  • Volan încălzit
  • Parasolar cu iluminare și oglindă pentru șofer și pasager
  • Pedale din aluminiu
  • Spațiu depozitare în consola centrală
  • Planșă portbagaj
  • Cârlige portbagaj
  • Capac portbagaj
  • Tapițerie din piele ecologică Premium
  • Scaun șofer și pasager cu reglaje electrice
  • Suport lombar scaun șofer (ajustare electrică / pernă de aer)
  • Suport lombar scaun pasager (ajustare electrică / pernă de aer)
  • Scaune şofer şi pasager reglabile pe înălţime
  • Banchetă spate cu spătar fracţionat 60%-40%
  • Suport pahare în cotiera banchetei spate
  • Scaune față încălzite
  • Buzunar pe spătarul scaunului șoferului
  • Buzunar pe spătarul scaunului pasagerului față
  • ECALL
  • Active Eco
  • Transmisie E-Shift
  • Servodirecţie – MDPS (Motor Driven Power Steering) (montată pe coloana de direcţie)
  • Coloana de direcție reglabilă pe verticală și in adâncime
  • Airbag șofer și pasager (cu sistem de dezactivare pentru pasager)
  • Airbag-uri laterale față și tip cortină
  • Airbag genunchi șofer
  • Discuri frână față și spate 15″
  • ABS (Sistem antiblocare frâne/Anti-Lock Braking System) + ESC (Control electronic al stabilităţii/ Electric Stability Control) + HAC (Control asistare coborâre pantă/Hill Assist Control) + MCB (Frânare la coliziune multiplă/Multi Collision Brake)
  • EPB (Frână de parcare electrică/Electric Parking Brake) cu funcţie Autohold
  • Buton pornire motor
  • Sistem de imobilizare
  • Închidere centralizată cu buton pentru șofer
  • Claxon dual
  • Supervision cluster 4.2″ TFT LCD
  • Display integrat: cluster de 10.25″ TFT LCD + 10.25″ TFT LCD
  • Oglindă electrocromică – ECM
  • Ceas digital, trip computer
  • Sistem avertizare nivel scazut lichid de parbriz
  • Sistem inteligent al pilotului automat cu funcție de oprire și pornire în funcție de automobilul din față
  • Padele pe volan pentru schimbarea manuală a treptelor de viteză
  • Sistem avansat de menţinere a benzii de rulare + Sistem de monitorizare atenţie şofer
  • TPMS
  • Sistem inteligent de limitare a vitezei (ISLW – INTELLIGENT SPEED LIMIT WARNING)
  • Sistem de asistare pentru evitarea coliziunii frontale (FCA) 1.5
  • Senzori de parcare față și spate
  • Camera video vedere spate
  • Senzor de ploaie
  • Avertizare scaune spate – Rear Seat Alert (fără senzor)
  • Sistem de asistare pentru menținerea centrului benzii de rulare (LFA – Lane Following Assist)
  • Asistare rulare pe autostradă (HDA – Highway Driving Assist)
  • Portbagaj cu sistem de deschidere electric
  • Priză pe consola centrală
  • Încărcător wireless smartphone
  • Încărcător USB faţă – 1 port
  • Încărcător USB pe spătarul scaunelor din faţă – 2 porturi
  • Suport pahare în consola faţă
  • Sistem cârlig remorcare – preechipare mufă conectare instalație electrică priză 13 pini
  • Climatizare automată
  • Conducte încălzire spate

Dacă nu aveți timp să le parcurgeți, vă spun eu. Dotările sunt cam aceleași, dar sunt scrise mai cu lux de amănunte și astfel par că ar fi mai multe. De exemplu la Kona nu sunt menționate “cârlige portbagaj”, deși mașina are cârlige în portbagaj. Singurul lucru pe care l-am găsit în plus la Niro sunt șinele longitudinale pentru plafon și încărcare wireless pentru telefon.

Prețuri Kona vs Niro

Cu tot cu Rabla și ceva reducere de la o promoție… Kia Niro costă 33.923 €. Deci cu vreo 8.000 euro în plus.

În concluzie, are cineva idee de ce există brandul Kia? Sau care-i strategia cu aceste două mașini identice dar cu diferență de 8000 de euro între ele ca preț? Cum își imaginează Hyundai că va cumpăra cineva Kia? Adică în mintea mea Kia ar fi trebuit să fie pentru Hyundai ce este … nu știu… Skoda pentru VW. Să se poziționeze altfel, unei altei categorii de public. Sau poate să aibă o altă strategie de vânzări, în care îți poziționează mașina la un preț mai mare și apoi îți face un discount “obscen” pentru ca în final să ajungi la același preț cu Kona sau poate un pic mai jos.


Discover more from revoblog.ro

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

11 comentarii la “Știe cineva de ce există brandul KIA?

  1. Dif

    Am o kia Sportage 2022 si la Hyundai nu am gasit model similar, poate ar fi Tukson dar era mai scump.

    Reply
  2. R

    Am un Kia Sportage 2021 (penultimul model), intr-adevar Tucson era mai ieftin cu 2000 eur la aceleasi dotari dar:
    – mi-a placut mai mult cum arata Kia (modelul Tucson de atunci era chiar banal fata de ultimul de acum)
    – cel mai important, sunt inalt bine de tot si in Kia e mai mult spatiu

    Cand am cumparat m-am uitat si la Kona vs Niro, era o diferenta de vreo 6000-8000 eur cred, dar pana la urma am mers pe Sportage.

    Reply
    1. Marius Post author

      Da, la 2000 de euro diferență e de înțeles, poți plăti 2000 € în plus dacă design-ul uneia dintre ele îți place mai mult. E limita maximă pe care aș da-o și eu în plus strict pentru asta.

  3. Moto

    Aceeasi situatie am intalnit si eu. Am Tucson cumparat in 2023 cu 2700 E inclus rabla, iar Kia Sportage cu dotari si motorizare identica costa cu vreo 5000 E mai mult. Kia spune ca se pozitioneaza “mai sus” decat Hyundai. Hyundai negociaza cu producatorul korean niste dotari prestabilite la care nu se pot adaiga optionale si comanda volume mari pe acele niveluri de echipare. La Kia poti alege separat optionalele si asta costa suplimentar pe linia de productie. Acestea 2 ma gandesc ca ar utea fi niste argumente. Ar mai fi designul care place diferit clientilor. Eu tot catre Hyundai am optat in defavoarea Kia, pt ca nu ma interesau alte optionale fata de echiparea respectiva.

    Reply
    1. Marius Post author

      Uite, acesta ar fi un diferențiator bun. La Hyundai iei o mașină cu un pachet de dotări, care iese la o anumită sumă. Ai de ales doar între trei pachete de dotări.
      La Kia să poți alege punctual dotările și atunci să obții și o diferență de preț, care ar putea să fie și în minus, dar cel mai probabil va fi pe plus.
      La Niro sunt niște dotări pe care le poți alege separat, dar la un preț deja mai mare cu 8000€, nu știu ce mai faci dacă îi mai pui și dotări. Ajungi să dai pe un Niro banii de Tucson/Sportage.

  4. Dragos

    Exact asa cum spui tu poate aparea cineva care face comparatie intre un Audi A3 Sportback, VW GOLF 8 Variant si o Skoda Octavia Break

    Le fel fix aceleasi platforme, aceleasi motoare, dotari similare dar apar pe langa minore diferente (gen matriale de alta calitate) preturi in descrestere la cum am facut eu ordonarea mai sus.
    In mare e aceeasi masina. Dar brandul face dierenta.. ca atunci cand vrei un desktop brand international HP, IBM versus aceeasi configuratie dar asamblat de PC-GARAGE.

    In principiu ai dreptate ca este aceeasi marie cu alta palarie. Dar totusi brandurile astea se vand in paralel cu fiecare client alegand si cu ce-i place la design, la servicii post vanzare, la imagine brand in piata.

    Reply
    1. Marius Post author

      În grupul VAG mi se pare că e o diferențiere mai clară:
      – Audi este pe sportivitate și design sobru-sportiv;
      – Skoda se duce spre spațiu mai mare, mai multe soluții de depozitare, chestii practice și idee de mașină de familie;
      – VW încearcă să fie o medie aritmetică și să se poziționeze exact la mijloc între cele două.
      – Seat se duce (sau se ducea) all in pe design sportiv/tineresc, pe “auto emocion”. Încerca să fie un fel de Alfa Romeo cu motor nemțesc și design spaniol.
      Bine, într-adevăr în funcție de model și generație, într-adevăr, sunt situații în care Skoda urcă atât de mult ca preț încât devine mai rațională alegerea unui Audi.

  5. Dan Mircea

    Eu anul trecut căutam. La bugetul meu tot ce găseam era în 3 cilindri. Drive teste, chestii, trestii. Cumva m-am intersectat cu kia ceed, 1,5, dct, g-tdi.
    Testat, plăcut, luat.
    Mie mi se pare o mașinuță făină. Mai stilată un pic decât hyundai. Dar de gustibus. Să fim noi sănătoși și asta să fie dilema noastră esențială. De ce există Kia? 😉😜🤗

    Reply
    1. Marius Post author

      Acum să nu se înțeleagă că am ceva cu modelele Kia sau cu cei care aleg Kia. Departe de mine ideea de a jigni. Chiar am avut și eu o Kia în 2000, de care am fost foarte mulțumit.
      Nu zic, au mașini cu design foarte mișto. Ceed a fost modelul care a relansat brandul. Și da, mi se pare că arată bine și acum, poate un pic mai expresiv decât i30. Ai comparat și cu i30 la preț atunci? Sunt curios dacă decalajul de preț se păstrează în toată gama lor.

  6. Zero

    Sunt masini similare mecanic si la acelasi nivel calitativ. Teoretic Kia e setata o idee mai sport, Hyundai mai spre comfort, iar design-ul difera tocmai pentru a atrage cat mai multi clienti.
    Hyundai mai economiseste si prin lipsa de optionale (ai doar niveluri de echipare si singurul optional e culoarea). Si asta e o economie destul de substantiala pentru un constructor, ca poti produce pentru stoc (fara ati devaloriza masina).

    Reply
  7. Coco

    Îți spun eu : eu am avut ocazia să-mi iau o kona 2024 Luxury ev din Germania.
    Acolo costă 47.000 euro.
    Aici același Luxury este 35.000 fără rabla. O scoți la 28 cu rabla.
    Dar, varianta românească , nu are scaune ventilate, memorii la scaunele electrice, este mai prost antifonată, nu ai banchetă spate încălzită, nu ai camere 360, nu o poți parca din cheie etc etc etc
    Kia pe România nu are varianta low cost ca la Hyundai. Ce iei în Germania e valabil și în România.

    Reply

Leave a Reply to Moto Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *