Două povești și o pledoarie pentru comerțul online

By | August 27, 2015

Week-end-ul trecut am cumpărat un ghiozdan Ellehammer la promoție de la OMV. N-ar fi fost nicio problemă dacă n-am fi constatat când am ajuns acasă că de fapt era o geantă. Așa că a doua zi ne-am dus să ne-o schimbe. Pe drum am căutat un pic pe internet să văd legislația în ceea ce privește returul unui produs cumpărat dintr-un magazin fizic. Dacă produsul nu e defect și vrei să-l schimbi, ești pe cont propriu, comerciantul nu este obligat să ți-l schimbe. Dar …

Dacă l-ai comandat online, magazinul este obligat să ți-l schimbe în 14 zile calendaristice, conform OUG 34/2014. Nu contează dacă produsul a venit prin curier sau l-ai ridicat tu din showroom. Atât timp cât ești o persoană fizică și contractul a fost încheiat la distanță (online), comerciantul este obligat să îți schimbe produsul, fără ca tu să fii nevoit să dai niciun fel de explicații.

Comandând online, ai mai multe dovezi. Revenind la poveste, când am ajuns în OMV am fost priviți cu suspiciune. Un angajat care a tras paiul mai scurt l-a sunat pe șefu’, care era acasă, fiind week-end. Ne-au schimbat produsul dar nu înainte să ne arunce un: “Vedeți, e ghiozdan, da?” dojenitor. Probabil ei credeau că am vrut o geantă și ne-am răzgândit când am ajuns acasă. Dacă am fi comandat online, aș fi avut email-ul cu care să le zic: “Vedeți, e greșeala voastră, nu a mea! STFU!”.

De cele mai multe ori este mai rapid. Încă o poveste: un vecin vroia o placă de bază și i-am sugerat s-o comande online. “Nu, eu mă duc în magazin s-o iau, că vreau să o văd!”. Ce naiba să vezi la o placă de bază? S-a dus și n-a putut s-o ia din magazin. Băiatul de acolo i-a făcut comandă, același lucru pe care ar fi putut să-l facă și el. S-a întors acasă, a așteptat 2-3 zile și abia apoi s-a dus din nou s-o ia. Dacă ar fi comandat-o din prima ar fi ieșit și cu o zi mai rapid și cu un drum (dus-întors) în minus.

Cu siguranță că mai sunt și alte avantaje, de exemplu plata online care te scapă de grija de a avea bani la tine când vine curierul. Însă cele enumerate mai sus sunt cele care mi-au venit în minte acum. Şi cel puțin primul mi se pare un motiv destul de bun ca să comanzi online. Cu alte cuvinte, în momentul de față, în România ești mai bine protejat dacă alegi comanda online.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

5 comentarii la “Două povești și o pledoarie pentru comerțul online

  1. Vlad

    Mie imi palce sa comand online si sa ridic comanda personal. Nu ma mai complic cu curierul sa ne potrivim la ore, la adresa, sa ii dau spaga sau nu.

    Reply
    1. Revo Post author

      Şi mie uneori, mai ales că am eMAG în drum. Dacă e ceva mic de cărat pe care-l poate duce în două mâini, nu dau șpagă. Mai ales dacă am plătit înainte online (și fac asta de cele mai multe ori). Dacă se chinuie cu ceva mai voluminos gen mașină de spălat, mai las ceva acolo.

  2. cipoc

    produsele comandate online si ridicate din magazin au alt statut. Se considera ca ai vazut produsul si nu mai este cumparatura la distanta. In caz de ceva poti merge pe cele 31 zile pentru retur normal

    Reply
    1. Revo Post author

      Da și nu. Legea se referă la contractul la distanță: prin mail sau telefonic, nu la modalitatea de livrare a produselor. Însă sunt unele magazine scriu în TOS că ei consideră încheierea contractului în momentul în care se emite factura, iar dacă aceasta se emite în fața ta, nu mai este deci contract la distanță. Woot? 31 de zile? În ce lege ai găsit termenul ăsta? 🙂

  3. cipoc

    exact, nu mai este contract la distanta. Cu 31 zile ma refeream la politica de retur a magazinelor, ca nu exista lege pentru asa ceva

    Reply

Spune-ți și tu părerea: