eMAG a anunțat rezultatele financiare și planurile de viitor

By | June 11, 2024

eMAG a ținut o conferință în care a prezentat rezultatele financiare până în anul fiscal 2024 și planurile pentru anul fiscal ce tocmai a început.

Cea de la eMAG este singura astfel de conferință cu rezultate financiare la care particip pentru că mi se pare că oferă niște detalii foarte relevante despre preferințele și comportamentul românilor în ceea ce privește achizițiile online. Sunt mereu curios să aflu “cum stă treaba”.

Grupul eMAG este acum format din șapte companii (eMAG, SameDay, Fashion Days, Tazz, Freshful, Flip și mai nou HeyBlu). Nu știam că au intrat și în Grecia prin Flip.

Anul acesta s-a terminat un ciclu de investiții de 3,2 miliarde de lei pe 3 ani.

Rezultatele în urma acestor investiții se văd în primul rând în numărul de comenzi, care a crescut de la 21,5 la 5.6 milioane. Cifra de afaceri a grupului a crescut de la 5,8 miliarde la 10,2 miliarde de lei.

Pentru clienți, rezultatele investițiilor se văd transpuse în numărul de lockere SameDay, la numărul de parteneri Tazz din ce în ce mai mare și la numărul de produse disponibile în stoc, fie că vorbim despre stocul eMAG sau Fashion Days.

Cei de la eMAG au investit mult și în motorul intern de căutare pe site. Spun ei că este mai rapid și mai precis. Eu spun că este mai rapid cu siguranță, însă în privința preciziei mi se pare că se vede mai degrabă o degradare. În ultimul timp mi se pare că se întâmplă foarte des ca atunci când fac o căutare foarte specifică după 3-4 filtre, să primesc rezultate ce nu au legătură cu căutarea mea.

Altfel, da, am simțit că recomandările sunt mai “personalizate”. Parcă nu mă mai lovește acel algoritm de remarketing fix cu recomandări de produse pe care le-am comandat deja.

Clienții au o ofertă mai bogată (21 milioane de produse în România), cumpără mai mult (41 de milioane de comenzi pe eMAG în anul fiscal 2024) și cumpără din mai multe categorii.

eMAG spune că a crescut numărul clienților care comandă din cel puțin 7 categorii de pe site. Iată și care sunt categoriile cu creștere foarte mare în ultimul an:

Vedeți că aici cu excepția produselor de grădină, majoritatea sunt bunuri de larg consum, din care se cumpără recurent. Nu știu cât de mult ar fi crescut ele de la sine sau cât le-a încurajat de fapt eMAG prin lansarea conceptului “shop in shop”.

Cafeaua este de mult timp în top. Cred că de fapt face parte din strategia eMAG de a convinge clienții să-și înceapă dimineața căutând cafea pe eMAG, pentru ca astfel eMAG să fie mereu top of mind 🙂

Mai jos este un grafic care arată ce discrepanță mare este între clienții eMAG:

Un client eMAG dă în medie cam 7 comenzi pe an. PE AN. De când avem Genius, la noi în gospodărie cred că se dau minim 7 comenzi pe lună, asta în condițiile în care încercăm să mai consolidăm cât de cât coletele, ca să nu punem curierii pe drum pentru un pix, un ruj sau o sticlă de Lenor.

Și apropo de Genius, anul acesta serviciul s-a lansat internațional. În România este lansat deja de 4 ani și are 783.000 utilizatori. Acum este și în Bulgaria și Ungaria:

Au dat detalii și despre eticheta Super Preț. Eu aveam impresia că această etichetă arată un preț bun istoric vorbind și din cauza aceasta îmi cam dădea cu virgulă când vedeam un produs la “Super Preț” despre care știam că săptămâna trecută sau acum 2-3 săptămâni era mai ieftin. Însă în realitate eticheta Super Preț înseamnă un preț foarte bun în momentul respectiv comparat cu alte prețuri din piață. Sunt peste 500.000 de produse cu “Super Preț” în România.

Ce noutăți a introdus eMAG în ultimul an

Pe lângă îmbunătățirile “de sub capotă”, anul acesta eMAG s-a concentrat pe Easy Buyback. Serviciul în parteneriat cu Flip, prin care primești o reducere în momentul achiziționării unui telefon nou dacă-l dai pe cel vechi la schimb.

Al doilea punct pe care s-au concentrat a fost sistemul de plată flexibilă prin Wallet (adică prin HeyBlu mai nou).

Aparent cele mai multe comenzi prin wallet se fac pentru încălțăminte, îmbrăcăminte, articole de copii și sport. Cumva e de înțeles, oamenii cumpără mai multe mărimi sau modele, probează și returnează ce nu le vine/convine.

A crescut și numărul de comenzi în easyBox-uri. Este cam la 66% acum:

Și eu prefer să comand la easyBox și să ridic produsul decât să stau să îmi sincronizez programul cu al curierului. Nu comand prin curier decât ce nu se poate comanda la easyBox.

Alte cifre:

  • au 56.792 parteneri în Marketplace;
  • partenerii au 22.3 produse listate acolo;
  • mai mult de 12.000 de comercianți din România vând și internațional în Ungaria și Bulgaria.

Per total eMAG a avut o creștere cu 11% a cifrei de afaceri în 2023 față de 2022, până la 5.979 miliarde de lei, iar cifra Dante International a ajuns la 7.824 miliarde.

Ce planuri de viitor are grupul eMAG

Planurile de investiții includ achiziția de companii noi, îmbunătățirea logisticii, investiții în AI și tehnologie, dar și investiții în produse de plată flexibile și extinderea gamei de produse:

Nu cred că este vorba despre achiziția de alte magazine online sau ceva de genul, ci mai degrabă de business-uri adiacente care ușurează sau încurajează procesul de cumpărare pe eMAG.

În ceea ce privește modul în care clienții vor resimți aceste investiții…

Practic AI. Cei de la eMAG spuneau că vor să treacă de la o pagină de produs cu focus pe text cum este acum, la o pagină de produs cu focus mai pe vizual, adică pe poze și clipuri video cu produsul. Ce să zic, nu sunt neapărat încântat de această idee, eu sunt genul care dă direct scroll down ca să văd specificațiile, dar aștept să văd implementarea.

Ca target, în urma acestor investiții, eMAG țintește o creștere între 11 și 15% în anul fiscal 2025 și o creștere tot în acest interval pentru Grupul eMAG.

Ca idee generală, mi s-a părut că spre deosebire de anii trecuți anunțurile nu au mai fost așa de spectaculoase. Fără depozite noi, fără parteneriate avangardiste cu Poșta Română (remember those times?!), fără tehnologii nemai-auzite. Cumva este de înțeles, nici climatul economic nu mai este așa favorabil “experimentelor” și în același timp și Grupul eMAG s-a mai maturizat și știe să urmărească mai targetat obiectivele.

Oh well, ne vedem de Black Friday.

 

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

Un comentariu la “eMAG a anunțat rezultatele financiare și planurile de viitor

  1. SirNeo

    Nu au zis nimic de cat cost reduction fac din a nu mai trimite SMS-uri cand iti ajunge comanda la easyBox?

    Reply

Spune-ți și tu părerea: