Goodyear a prezentat în România anvelopa cu vegetație în interior

By | October 18, 2018

Ieri am participat la o discuție găzduită de Goodyear, cu privire la viitorul vehiculelor, și odată cu ele, al anvelopelor. Goodyear are o istorie bogată în acest domeniu. Fondatorul, Charles Goodyear, a descoperit procesul de vulcanizare, au echipat prima mașină fabricată în masă (Ford Model T) și au trimis prima anvelopă pe lună.

Discuția de ieri s-a concentrat în zona vehiculelor electrice și autonome, iar cei de la Goodyear eu prezentat trei concepte recent lansate la Geneva.

Goodyear EfficientGrip Performance este o anvelopă special concepută pentru mașinile electrice. Poate nu știați, dar cauciucurile mașinilor electrice se uzează diferit de cele ale mașinilor pe combustie. Acest lucru se întâmplă din cauza cuplului instant livrat de motorul electric și din cauza bateriilor care îngreunează mașinile. Prototipul permite contactul cu solul pe o suprafață mai mare pentru a crește rezistența la cuplu. De asemenea, profilul anvelopei filtrează mai bine undele sonore. O altă “problemă” la mașinile electrice este că din cauza lipsei motorului pe combustie, se aud mai multe zgomote în interior.

Goodyear EfficientGrip Performance România

Goodyear Intelligent Tire este o anvelopă destinată flotelor, cu un senzor în interior. Practic, este un cauciuc cu aplicație de smartphone 🙂 Prin intermediul aplicației, operatorul unei flote poate verifica temperatura, presiunea sau chiar uzura anvelopelor montate pe mașini. Evident, aplicația funcționează proactiv și emite alerte pentru a preveni uzura accelerată a unei anvelope, pentru a reduce consum de carburant sau pentru a preveni o problemă.

Goodyear Oxygene este anvelopa despre care vă spuneam și în titlu, cu mușchi în interiorul ei. Profilul cauciucului captează și recirculă umezeala, facilitând fotosinteza și eliberarea oxigenului în aer. S-a dat exemplul Parisului, unde dacă cele 2.5 milioane de vehicule ar fi echipate cu astfel de anvelope, într-un an s-ar genera 3.000 de tone de oxigen și 4.000 de tone de dioxid de carbon ar fi absorbite.

Pe lângă asta, anvelopa este printată 3D, din cauciuc refolosit. Banda de led-uri de pe margine și centrul cauciucului formează de fapt un sistem de comunicare prin LiFi (Light Fidelity), care permite anvelopei să se conecteze la IoT, la alte vehicule (V2V), sau la infrastructură (V2I). Mai jos este clipul lor de prezentare:

Și un clip de 20 de secunde, în care am filmat rapid toate cele trei anvelope:

Așadar, bazându-mă pe cele prezentate de Goodyear, trag concluzia că până și producătorii de anvelope se vor transforma pe viitor în producători de software, care, pe lângă aplicații, vor mai produce și anvelope.

Spune-ți și tu părerea: