Lansare BYD în România. Prețuri, mașini, dealeri, păreri, galerie foto

By | May 9, 2025

Brandul auto chinezesc BYD s-a lansat oficial în România. BYD (Build Your Dreams) este în momentul de față al treilea cel mai mare producător auto, după Toyota și VW și cel mai mare producător auto de vehicule “new energy”. Adică hibride și mai ales electrice. Cam așa se prezintă situația acum la nivel global:

situație byd globalăBYD sunt în momentul de față prezenți în 29 de țări, dintre care în 12 țări noi au intrat doar în 2025. La noi în țară deschid 17 puncte de vânzare și 11 puncte de service. Dintre dealeri am reținut Țiriac Auto, DAB Auto și Proleasing. Iar modelele pe care le aduc la noi în țară sunt următoarele.

BYD Atto 2

Acesta-i un mini SUV electric de oraș (4.3 m). Eu recunosc că nu mi-a plăcut din pozele de prezentare, dar când am văzut-o în realitate mi s-a părut mult mai atrăgătoare. Mai ales în partea din spate mi se pare foarte armonios construită cu acea semnătură luminoasă stil “ADN”.

Prețuri BYD Atto 2 în România

Prețurile pentru BYD Atto 2 pornesc de la 22.590€ (cu reducerea pentru RABLA inclusă) și ajung până la 28.590€.

Versiunea de bază are tracțiune spate, în timp ce versiunile celelalte au tracțiune integrală. Bateria este de 82.5 kWh, indiferent de versiune. Modelul cel mai rapid ajunge la 100 km/h în 7.9s.

BYD Seal

Aceasta-i mașina lor electrică sport, care arată destul de bine și are un interior foarte pe placul meu. Dintre toate, mi se pare cea mai arătoasă. Păcat de nume. ” – Ce mașină ți-ai luat frate? – Focă!”

Este disponibilă în două variante, de 37.590 € și 42.590€. Varianta Design are 312 CP și face suta în 5.9 secunde, varianta Excellence-AWD are 530 CP și face suta în 3.9 s.

BYD Sealion 7

Sealion 7 este modelul de top. SUV-ul mare, de 4,83 m lungime, 1,92 lățime și cu un plafon panoramic de 2.1 metri pătrați. Are portbagaj de 520l, frunk de 58l. În varianta superioară de echipare are putere totală de 530 CP și prinde 100 km/h în 4.5 secunde. Autonomia este de 502 km în WLTP, încărcare DC la 230 kW, încărcare rapidă de la 10 la 80% în 24 minute. O altă chestie interesantă la acest SUV este tehnologia “cell to body”, prin care bateriile sunt practic integrate în șasiul mașinii pentru o rigiditate structurală mai ridicată.

ByD Sealion 7 RomâniaBYD Sealion 7 interior

Prețuri BYD Sealion 7 în România

prețuri ByD Sealion 7 RomâniaBYD SEAL U DM-i

Acesta-i PHEV-ul lor, care are un motor termic de 1.5l cu ciclu Atkinson, care lucrează în tandem cu un motor electric și care-s cuplate la baterii măricele, ce pot oferi autonomie până la 125 km în mod pur electric. Bateriile sunt de 18.3 kWh și de 26.6 kWh, în funcție de versiune. Cea confort are bateria mare. Autonomia maximă sare de 1000 km.

byd seal u dm i romania

Prețuri BYD SEAL U DM-i

prețuri BYD Seal U DM-i RomâniaGaranție BYD în România

După cum spuneam mai sus, deocamdată sunt 11 puncte de service, cu planul de a ajunge până la 20 de puncte de service în septembrie 2025. N-am avut însă când să întreb și în cât timp ajung piesele de schimb. Dar s-ar putea ca în curând să nu dureze așa mult, pentru că BYD construiește o fabrică în Ungaria.

garanție byd româniaPărerea mea despre BYD și despre mașini

BYD este un brand puternic, cel mai puternic pe electrice chiar, și nu cred că va fi o prezență meteorică în România. BYD is here to stay, cum s-ar zice. Brandul este gigantic și are multe inovații și premiere implementate pe mașinile lor. Au peste 120.000 de angajați care lucrează în R&D, peste 59.000 de patente. De exemplu bateriile lor folosesc o tehnologie denumită “blade battery”, care oferă rezistență mai mare, siguranță împotriva incendiilor și autonomie mai mare. De asemenea, au început să folosească baterii LFP ((itiu-fier-fosfat), în componența cărora nu se mai folosește cobalt.

Eu m-am urcat în fiecare din cele 4 mașini prezentate și pot să spun că am fost impresionat de calitatea finisajelor. N-am văzut nimic care să scârțâie, să fie îmbinat prost sau să fie vreun material de proastă calitate. Cu siguranță nu sunt niște mașini “de buget”, deși prețurile sunt competitive. Singurele semne de întrebare care nu pot fi adresate acum sunt legate de fiabilitate și de modul în care vor aborda problemele apărute în garanție.

Altfel, numele de genul “Seal” și “Sealion” mi se par foarte nereușite. Parcă îmi strică un pic percepția asupra mașinii. Vreau să știu că îmi cumpăr o mașină, nu focă.


Discover more from revoblog.ro

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

3 comentarii la “Lansare BYD în România. Prețuri, mașini, dealeri, păreri, galerie foto

  1. Sherban

    Întotdeauna mi-am dorit ca pe visul meu sa scrie ” Made in China”.

    Reply
  2. Alin

    Seal arata bine, dar cred ca s-au luat dupa europeni cu consola aia lucioasa. Pare magnet de scame, amprente

    Reply

Leave a Reply to SherbanCancel reply