Oare Mercedes se felicită acum că n-a făcut fabrică în România?

By | July 11, 2025

Dacă mai țineți minte, la începutul anului Mercedes a anunțat că își dublează capacitatea de producție, la Kecskemet, în Ungaria. Ar fi putut fi în România, dar noi am avut minunatul guvern PSD-PNL în ultimii 4 ani și pe Ciolacu premier.

Tot în domeniul auto, BYD a anunțat anul acesta că investește masiv în Ungaria. Din nou, ar fi putut fi investiții în România, dar noi am avut PSD-PNL și Ciolacu.

Și acum hai să ne uităm la ce se întâmplă cu producătorii auto care au avut curaj să investească în România. Mi-a trezit interesul acest pasaj dintr-un articol de pe Profit.ro.

La Craiova, unde se află uzina Ford, situația este și mai complicată, pentru că Ford Otosan, proprietarul uzinei, a investit 500 de milioane de euro pentru a moderniza liniile astfel încât din acest an să înceapă producția primei mașini electrice din România, Ford Puma. De fapt, sunt trei mașini electrice care sunt fabricate acum la Craiova, cu tot cu familia Courier, care așteptau Programul Rabla pentru a fi livrate clienților români. Fabrica produce peste 200.000 de mașini anual, iar din 2025 volumul urmează să crească considerabil cu versiunile electrice. Și în acest caz, producția mașinilor electrice care s-a pierdut până acum prin întârzierea și suspendarea programului se ridică la câteva mii de mașini, care înseamnă un impact major în economie. Cu tot cu mașinile cu motoare mild-hybrid, scăderea vânzărilor Ford din cauza amânării și suspendării Rabla se apropie de 50 de milioane de euro.

Acum, nu că le plâng eu de milă producătorilor auto, dar la halul în care ne comportăm cu investitorii ca predictibilitate și măsuri fiscale, pur și simplu nu văd de ce ar veni cineva să investească aici. Nu mai zic de când se roagă Ford de guvern să-și respecte promisiunea și să facă odată drumul ăla expres între Craiova și Pitești.

Mă gândesc că toți producătorii auto care au luat în calcul România în ultimii 4 ani își zic acum: “pfiu, ne-a trecut glonțul pe la urechi!“.

Între timp, la noi industria auto nu merge bine și se fac disponibilizări, etc. Mă întreb oare de ce?

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

2 comentarii la “Oare Mercedes se felicită acum că n-a făcut fabrică în România?

  1. mikel

    bre, hai sa nu amestecam lucrurile: nicio companie auto nu face o fabrica intr-o tara europeana pt piata locala. daca vrem sa comparam mere cu mere, prezinta pls o statistica cu vanzari mercedes si byd pe piata din ungaria raportata la populatia tarii si la fel la ford pentru romania. cu tot cu subventii oferite de statele roman si maghiar.

    mercedes si byd nu cresc capacitatile de fabricile din ungaria pentru piata din ungaria.

    Reply
    1. Marius Post author

      Nici n-am zis că ar fi făcut fabrica pentru piața din România. Ar fi făcut-o pentru a produce ieftin și pentru a exporta în Europa. Doar că incertitudinea fiscală le pune bețe în roate marilor producători. Azi ai salariu minim x lei, mâine ai x+y lei, azi ai TVA 19%, mâine 21%, poimâine ai alt impozit pe cifra de afaceri, răs-poimâine ai taxă de solidaritate. Azi se jură pe roșu Ciolacu că-ți dă facilități fiscale și subvenții, mâine vine Bolojan și aflăm că de fapt nu ar fi avut de unde.

Leave a Reply to mikel Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *