Noutăți de la întâlnirea cu echipa eMAG

By | October 27, 2016

Am fost la întâlnirea tradițională cu oamenii din conducerea eMAG: Iulian Stanciu, Tudor Manea și Bogdan Axinia pentru a discuta despre ce merge și ce nu în traseul lor către domniația globală pieței online din zonă. Am vorbit despre funcții noi pe site, curieri, depozite și foarte puțin și despre Black Friday 2016.

Curieri și livrări

Am să încep cu discuțiile de aici, pentru că aici am auzit o chestie amuzantă. Anul trecut, înainte de Black Friday, curierii au epuizat stocurile de camioane după ce eMAG le-a prezentat estimările pe care le aveau pentru livrările comenzilor. În momentul de față eMAG livrează cu toate companiile de curierat mari și d-abia fac față. Contractul prevede ca electrocasnicele mari să fie livrate la ușa clientului. Dacă nu se întâmplă așa, recomandă să refuzați comanda și să faceți reclamație.

Părerea mea este că nu-i va afecta prea mult revolta curierilor de la Cargus. Sunt convins că au clauze foarte dure în contractul cu ei, așa încât dacă nu este respectat, Cargus va fi cel care plânge.

intalnire-emag-nov-2016-1

Față de alte magazine online, cred că și punctele de livrare în parteneriat cu Poșta Română le oferă un confort vizavi de problema cu Cargus. Ca idee, Iulian a spus că în urma feedback-ului dat de clienți, punctele de la poștă au indice de satisfacție mai mare decât livrările prin curieri. Acum au ajuns la 137 puncte de livrare. Se lucrează în continuare la introducerea plății cu cardul.

Black Friday 2016 la eMAG

Nu s-a discutat foarte mult despre acest subiect pentru că va urma o conferință separată, dedicată evenimentului. Am aflat doar că anul acesta prevăd o creștere cu 30% față de anul trecut. Se gândesc să ofere în avans informații despre stocul produselor vedetă care vor fi în ofertă. Ca de obicei, vor fi și produse vândute în premieră online, anul acesta vor să le anunțe din timp.

Pe de-o parte se feresc să spună ora la care vor porni, pe de altă ei au o oră pe care și-o propun și de multe ori nu se întâmplă la fix. Au un checklist pe care îl verifică dimineața și până nu sunt toate lucrurile în regulă, nu dau drumul la campanie. Dacă ar spune ora la care începe, deși site-ul suportă un număr mare de conexiuni, ar fi sufocat de refresh-uri.

Numărul de review-uri a crescut

Şi-au dorit să crească numărul de review-uri și au făcut-o. De la 10.000 cât erau înainte, acum s-au ajuns la 50.000 de review-uri. Nu vor să stimuleze clienții să posteze review-uri pentru că ei cred că asta va afecta imparțialitatea. Au avut zile în care 20% din trafic era adus de review-ul la televizorul Sony cu diagonală de 2.5 metri. Care până la urmă nu s-a vândut.

intalnire-emag-nov-2016-7

Au o echipă care analizează pattern-uri de review-uri. Au descoperit astfel că sunt anumiți furnizori care dau review-uri negative pentru produsele concurenților. Pe acestea le elimină. Recunosc și ei că uneori au cam exagerat cu pop-up-urile 🙂intalnire-emag-nov-2016-8

Alte noutăți de la eMAG

  • În perioada următoare se va deschide cel puțin un Showroom nou eMAG. Deocamdată analizează câteva locații posibile.
  • Pe lângă depozitele din Brașov, Timișoara și Cluj, au vrut să deschidă un depozit și în Bacău, dar nu au găsit spațiu care să le convină.
  • În showroom au introdus un automat de facturare pentru clienții care au plătit online și trebuie să ridice doar produsul. Timpul petrecut la casierie s-a redus astfel la jumătate.
  • Lucrează strâns cu echipa Fashion Days pentru a îmbunătăți eMAG Fashion. Acum văd că pozele la produse sunt mai mari și că prezentarea lor în general arată mai bine.
  • 100.000 de produse au devenit eligibile pentru livrare în două ore. Cel mai mult se comandă vinerea și ca zonă, în sectorul 1. S-a comandat ojă la 6 dimineața 🙂
  • În decembrie vom putea salva și edita carduri și pe site, nu doar prin aplicație. Vor să implementeze și Masterpass de la Mastercard,  soluție rapidă de plată.
  • Au făcut update la PHP și au optimizat pagina principală pentru o viteză de încărcare mai bună.
  • Acum se poate trimite link-ul către o pagină comparativă între două sau mai multe produse. Pentru mine va fi foarte folositoare.
  • S-a simplificat procedeul de retur. S-a implementat pe site un formular care după completare trimite AWB-ul direct la curier. Încă au probleme cu returul banilor, multe bănci aprobă manual stornarea banilor.

 

intalnire-emag-nov-2016-3

  • A crescut foarte mult numărul magazinelor din Marketplace. Au simplificat procesul prin care partenerii intră în sistem. Vor 4.000 de parteneri până în 2017.

intalnire-emag-nov-2016-4

  • Şi în Ungaria și Bulgaria eMAG face performanță. Tot ei au fost cei care au lansat Black Friday și pe aceste piețe. În Polonia sunt d-abia la început.
  • eMAG Labs se dezvoltă foarte frumos și în momentul de față se concentrează pe crearea unui chatbot în limba română.

Dacă vreți să aflați mai multe informații despre Black Friday 2016 la eMAG, rămâneți în jurul blogului. Sper să ajung la conferința în care se va prezenta evenimentul pe larg și să revin cu un articol.

2 comentarii la: “Noutăți de la întâlnirea cu echipa eMAG

Spune-ți și tu părerea: