Observații personale după Black Friday 2023

By | November 13, 2023

eMAG a pornit Black Friday la 07:14 minute și cred că tot atunci am plasat și noi prima comandă. De data aceasta nu am mai stat cu mâna pe butonul de refresh pentru un televizor sau o consolă, ci pentru detergent pentru mașina de spălat vase, Bref și rom 🙂 Mă rog, v-am scris aici tot ce ne-am cumpărat.

Dacă-i ceva nou anul acesta este faptul că stocurile nu s-au mai terminat atât de repede. Nu mă așteptam ca PS5 să rămână atât de mult timp în stoc, nici TV-urile, nici Galaxy S23. Inițial am crezut că publicul este acum full de electronice și nu mai au nevoie de încă un TV și încă un telefon. De fapt în realitate cred că pur și simplu eMAG a avut stocuri mult mai mari. Iar cifrele comunicate de cei de la eMAG întăresc această convingere:

  • Cel mai mare număr de clienți: 600.000, cu aproape 50.000 mai mulți decât anul trecut, s-au bucurat de cele mai mici prețuri din an;
  • Cea mai mare creștere de când evenimentul există în România: 87 milioane lei peste ediția precedentă;
  • Cel mai mare număr de comercianți din Marketplace participanți la eveniment: 11.600 au vândut 818.000 de produse.

Iată graficul de vânzări de la ora 01:00, înainte să mă culc eu.

Nu știu când au tras obloanele, dar până la final au vândut în valoare de 731 milioane lei.

De fapt, pe lângă stocul mare, au vândut și mai multe produse scumpe. Dacă în anii trecuți produsul vedetă era un PS4 la 500 lei, anul acesta era un PS5 la 2.000 lei. La fel cu TV-urile. Prin 2015 produsele vedetă erau TV-urile la 2.000 lei. Anul acesta era OLED-ul LG la 4.500 lei sau Samsung S90C la 4.000 lei, care cred că per total era oferta mai bună. Îmi pare un pic rău că nu l-am luat și eu, dar asta este. Aștept S90D la anul.

Sunt un pic dezamăgit însă de oferta celorlalte magazine. Dacă în alți ani am mai găsit una-alta de cumpărat de la Flanco, evoMAG sau PC Garage, anul acesta nu am văzut nimic interesant. Nu cred că am văzut mai mult de 2-3 produse epuizate din lista celorlalte magazine. În anii trecuți îmi aduc aminte că la PC Garage stătea site-ul blocat vreo 15-20 de minute și apoi când dădeai un refresh vedeai jumătate de pagină sold out. Sau poate au avut și ei stocuri mai mari… cine știe?

Nu știu ce se întâmplă și de ce nu pot veni și ei în față cu niște oferte care să mai genereze un pic de interes și conversie. Dacă nu pot concura pe aceleași produse sau produse de anul acesta, încă mai sunt produse de acum 2-3 ani pentru care mai este cerere: un MacBook Pro cu M1, un LG C2 șamd. Sau nu știu, nu înțeleg de ce nu oferă un pic de discount în pierdere. De exemplu eMAG a avut iPhone 13 la 2.800 lei. Este chiar imposibil ca un alt magazin să vândă 10-20 de bucăți la 2.700 lei? Sigur, pierdeau câteva mii de lei, dar anii viitori omul revine să vadă dacă nu cumva mai au o ofertă bună.

Celelalte magazine îmi dau așa impresia că “they’re not even trying“, și cumva asta mi se pare periculos pe termen lung pentru ei. Mi se pare că treptat li s-a tăiat (sau și-au tăiat singuri deja) craca de sub picioare.

Altfel, pe blog lucrurile au mers mult mai bine decât anul trecut. Și destul de bine raportat la restul anilor. Cred că este prima dată în preajma Black Friday-ului când vineri am mai multe vizualizări decât joi. Iar traficul a rămas ridicat și peste week-end.

În concluzie, mulțumesc că ați citit blogul și de Black Friday 2024. Avem o extragere de făcut în seara aceasta 🙂

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

7 comentarii la “Observații personale după Black Friday 2023

  1. Giovani

    Da, intradevar si mie mi s-a parut interesant ca pe la pranz sau chiar dupa amiza mai aveau inca stocuri de detergenti, cafea, bauturi si diverse alte chestiute care in alti ani dispareau in prima jumatate de ora. E adevarat ca nu m-au mai intersat TV, console, componete PC sau alte electronice dar intradevar si eu zic ca au avut stocuri mult mai mari. anul acesta.

    Reply
  2. Sorin A.

    Ca de fiecare dată, “reducerile” o fost la chestiile complet inutile pentru mine, şi chiar eram curios dacă produse ce m-ar fi interesat erau “reduse”… Adică niceunul. De fapt chestia asta se întîmplă la fiecare Bleck FraieriDay, şi nici nu mai sînt curios de “ameninţările de groază” cu care ştiu să-şi trîmbiţească super mega giga reducerile, în fond o mare păcăleală, la care nu mai pun botu. Că or anuntat “reduceri” la 10 milioane de produse şi n-am prins niceunul, înseamnă că sînt cel mai mare ghinionist de pe planetă. Asta mi-o lăsat un gust amar şi m-am consolat cu aberaţiile astea comerciale numire “reduceri”…

    Reply
  3. Ciprian

    Daca calculezi cresterea fata de anul trecut o sa îți dea inflatia de fapt.

    Reply

Spune-ți și tu părerea: