Am testat Yango, concurentul pentru Uber, Bolt și Clever Taxi

By | June 27, 2019

Astăzi am fost la evenimentul pentru lansarea Yango, un nou serviciu de ride-hailing, care se vrea un concurent pentru Uber, Bolt și Clever Taxi. Este operat de rușii de la Yandex, un fel de Google al Rusiei. Spre deosebire de Uber și Bolt, Yango nu va lucra direct cu șoferii, ci cu companii. Deci în acest sens, este mai apropiat de principiul de funcționare al Clever Taxi.

masina yango

Ce oferă în plus Yango față de celelalte aplicații?

Pentru clienți, primul diferențiator evident care îmi vine în minte este contul de familie, prin care vei putea comanda, programa și plăti curse pentru toată familia. Există și varianta unui cont de business, unde poți aduăga până la 20 de colegi. Apoi, Yango nu acceptă în aplicație mașini mai vechi de 3 ani. Butonând aplicația am găsit o listă cu toate firmele cu care colaborează ei. Ai inclusiv opțiunea de a adăuga o anumită firmă în blacklist.

UPDATE: Partea cu mașini mai noi de 3 ani o știam de la șoferul cu care am mers. Start-up.ro spune că în momentul de față media mașinilor ar fi de 5 ani, și că în timp această medie va crește. Probabil va ajunge la fel ca la Uber și Bolt.

Cât costă să mergi cu Yango?

Deocamdată este cea mai ieftină variantă dintre toate cele patru, iar rușii spun că nu vor aplica tarif dinamic. Cursa minimă este 5 lei. Cu accent pe deocamdată 🙂

Pentru că dacă intrăm în meniul “Fares“, vedem că scrie că starting fare este 8 lei, prețul pe km este (maxim) 1.5 lei și 0.22 lei per minut.

Avantaje pentru șoferi

Aplicând aceeași tactică pe care am mai văzut-o la Uber și Taxify, Yango este acum cel mai avantajos serviciu pentru șoferi. Deocamdată nu le aplică un comision, iar cei cu mașini inscripționate Yango primesc 60 lei pe oră indiferent ce ar face, și 150 lei dacă într-o oră reușesc să completeze 7 curse. Am mai înțeles că există o anumită zonă în care șoferii sunt încurajați să circule. Pe viitor, comisioanele vor fi de (maxim) 15%.

Cum a fost prima cursă cu Yango?

Am plecat de la un eveniment cu un Yango, pe care l-am comandat prin aplicația mea. Nu a venit un BMW Seria 7, sau Audi A6. De altfel, nici nu mă așteptam la acest lucru. Cele prezente la eveniment au fost doar mașini pentru fotografiat.

Estimarea aplicației a fost de 2 minute, care nu s-a schimbat, deși cred că în total am așteptat vreo 4-5. Decent, având în vedere traficul din zona Romană-Victoriei. A venit un Citroen C-Elysee, curat, cu o doamnă veterană într-ale ride-hailing-ului. Era prima cursă prin Yango, așa că avea emoții. Politicoasă, m-a întrebat dacă aerul condiționat este ok și dacă îmi place muzica. Exceptând două mici scăpări (emoții, să zicem), cursa a fost ok. La plecare mi-a urat o zi frumoasă. Totul în limite normale.

În concluzie, Yango este un serviciu similar cu toate celelalte servicii de ride sharing. Pe termen scurt, este cel mai avantajos. Dacă poți trăi cu ideea că pe lângă americani (Uber), chinezi (Bolt) și nemți (Clever), acum și rușii vor avea acces la datele tale, îl poți folosi. Eu deocamdată sunt într-o relație love-hate cu toate aceste servicii 🙂

5 comentarii la: “Am testat Yango, concurentul pentru Uber, Bolt și Clever Taxi

    1. Revo Post author

      Foarte dubios. Acum mi-a dispărut din aplicație meniul unde am găsit acel promo code. Așa că am șters și pasajul cu el din articol. Sorry, probabil au o problemă.

  1. giany

    Bolt e mai mult neamt decat chinez – Daimler a investit 170M in ei 🙂

    In esenta daca in China si Rusia exista obligatia sa salvezi si redirectionezi datele catre stat, in UE e chiar opusul. Oricum ar fi, cred ca orice om intreg la cap prefera “dominatia nemteasca” versus cotidianul rusesc sau chinezesc. Ca e mai pe lifestyle asa :))

    Reply
    1. Revo Post author

      Haha, da, ai dreptate, am uitat că și Daimler a pompat recent niște bani în Bolt. Suma inițială pe care a investit-o Didi Chuxing nu a fost dezvăluită, dar se zvonea că e cu 8 digiți. Iar Damiler a băgat acum 175 mil $, dar tot împreună cu Didi și alții. În concluzie… chinemți.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *