Povestea F64 și planurile pentru Black Friday 2015

By | October 14, 2015

F64 a împlinit 14 ani și astăzi (adică pentru încă 3-4 ore) au 14% reducere la 14 produse, pe care le găsiți aici. Pe lângă asta, am aflat și eu mai multe detalii despre povestea lor, chiar de la fondatori, Marian Alecsiu și Daniela Becheru. Ştiam că au ceva tradiție în spate, dar habar n-aveam că au pornit atât de devreme, încă din anul 1990. De la cei 5-7 mp pe care îi avea spațiul atunci au ajuns în anul 2011 la spațiul imens de pe Bulevardul Unirii și la 130-140 de angajați.

CEO-ul lor mi s-a părut foarte franc și a mi-a plăcut că a punctat de foarte multe ori că cel mai mare ajutor l-au primit din partea clienților. Sunt multe companii care între timp uită de unde au plecat și lasă satisfacția clienților pe plan secund, crezând că cine știe ce vrăjitorie de business intelligence le va aduce un profit mai mare. De altfel, de fiecare dată când am interacționat cu F64 prin intermediul Facebook sau Twitter mi s-a răspuns instant, lucru care m-a făcut să mă simt într-adevăr special ca client.

infografic-f64

În continuare, deși la conferința de presă s-a spus că piața DSLR-urilor nu este în scădere în România, F64 se concentrează foarte mult pe camere de acțiune și pe serviciile oferite: developare filme alb-negru, printare, training-uri și în curând vor avea și un serviciu de fotobook. Spun ei că spre deosebire de alte magazine, ei vând și o experiență care vine la pachet cu aparatul achiziționat. Următorul pas va fi comercializarea TV-urilor 4K, pentru că acestea au devenit un mediu de consum pentru fotografie.

f64-14ani-3

Despre Black Friday au spus că-l tratează cu foarte mare seriozitate pentru că acesta este un prilej pentru a intra în contact cu clienți noi. Vor fi reduceri tot week-end-ul, site-ul va funcționa în paralel cu showroom-ul (să sperăm). Data va fi în funcție de cum va stabili piața, așa că cel mai probabil va fi pe data de 20 noiembrie.

f64-14ani-4

Şi în final, o chestie amuzantă. Prima versiune a site-ului a fost făcută de un fotograf, produsele se adăugau manual pe site iar comenzile telefonice se notau pe un caiet. Acum, deși au pornit ca un magazin offline, site-ul a ajuns să genereze 55% din vânzări.

Așadar, aștept cu interes Black Friday-ul, unde, Doamne-ajută, poate vom avea și noi niște oferte la obiectivele pentru mirorless-urile de la Sony.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *