V-am promis că vă voi ține la curent pe măsură ce petrec mai mult timp la volanul lui Hyundai Kona Hybrid 2025. Cu bune și cu rele.

Până săptămâna trecută toate bune și frumoase. Am plecat cu ea la muncă într-o dimineață ploioasă, iar apoi la prânz am vrut să plec spre alte plaiuri.
M-am urcat la volan, am apăsat pedala de frână și am apăsat butonul de start. Am văzut animația Hyundai de pornire, s-au aprins display-urile și am dat de manetă să o bag în Drive.
Și eu am dat, dar ea n-a intrat în Drive. Am zis că poate mi s-a părut. Am dat în marșarier. Tot nimic. Am insistat, moment în care, deși mașina era pe Neutru și eu încercam s-o bag în Drive, mi-a afișat mesajul “Gear already selected”. Hopa! Nu e bună treaba, probabil are un mic bug software și din cauza asta nu vrea să intre în viteză. Mi-am imaginat că se va rezolva dacă opresc motorul.
Doar că…. nu am putut să opresc motorul. De fapt e impropriu spus “să opresc motorul”, pentru că motorul termic al mașinii nu era încă în funcțiune. Eu vedeam doar display-urile pornite, dar motorul termic nu vibra. De regulă mașina pornește în modul electric și motorul termic pornește la câteva minute distanță. Drept urmare, când apăsam butonul de “Start/Stop”, mașina îmi tăia pentru o secundă display-urile și apoi le repornea.
Am văzut între timp că atunci când încercam să o bag în Drive, mi se aprindea un martor cu o mașină galbenă și o cheie deasupra ei. Deci probabil o problemă la imobilizator sau la recunoașterea cheii.

În acest moment era un fel de mașina lui Schrödinger. Nici pornită, nici oprită.
Hmm… știu ce fac, ies din ea și o închid. Așa credeam eu… doar că atunci când am ieșit, a început să bipăie ca și cum ieși din mașină cu motorul pornit. Și evident, nu voia să se închidă.
Deci analizând un pic, situația era următoarea:
- Mașina nu era nici pornită nici oprită;
- Nu puteam să o bag în viteză;
- Nu puteam să o opresc;
- Nu puteam să ies din ea și să o închid.
Super!
Următorul instinct a fost să apăs pe butonul de reset al bateriei de 12V. Da, Hyundai are așa ceva. Am apăsat, n-a mers. Sistemul îmi zicea că n-are ce să facă din moment ce mașina este “pornită”. Ok…
Cum s-a rezolvat?
Practic nu mai rămânea decât să sun să vină platforma să o ridice de pe cea mai aglomerată străduță din București. Și cum mă gândeam eu așa la următorii pași… mașina îmi afișează un mesaj care să îmi spună că am mulți consumatori porniți, care în timp vor descărca bateria de 12V. Așa că ori să pornesc eu motorul ori îmi oprește ea tot sistemul peste 5 minute.
Am ignorat impretinența prin care mă îndemna să pornesc motorul (duuh, asta încerc să fac de 5 minute, Hyundai!!!) și am așteptat. Și am așteptat. 4 minute, 3 minute, 2 minute… nu-i așa că în viața e bine să mai ai momente în care să aștepți în liniște și să reflectezi asupra Universului? 1 minut… și s-a oprit totul.
Moment în care m-am gândit să mimez că ies din mașină, să o încui (s-a încuiat!), să o descui, să deschid din nou ușa și să încep din nou secvența de pornire. Am apăsat pedala de frână, am apăsat pe butonul de Start/Stop și voila, a pornit!
Voi ce ați face în locul meu?
Acum… întrebarea este voi ce ați face în locul meu? V-ați duce cu ea la service ca să zică băieții “nu știm dom’le, noi nu am văzut nimic în neregulă, dacă mai face reveniți” sau ați lăsa-o așa?
De joia trecută am mers cu ea în fiecare zi și nu am mai fost impertinentă. Dar mă gândesc acum… am avut noroc că am pățit asta când aveam relativ timp de pierdut.
Dacă îmi făcea asta când mai aveam 15 minute să ajung la o întâlnire și mă grăbeam super mult, acum probabil că o vedeați la TV în flăcări.
La fel de bine, dacă eram undeva pe vârf de munte, cu bagaje și copil în mașină, pregătiți să ne întoarcem în București și mi-ar fi făcut așa… la fel, nu cred că mi-ar fi convenit. Probabil își găsea sfârșitul într-o prăpastie.
Probabil a fost un bug software, ceva minor. Dar este de ajuns cât să-ți schimbe un pic percepția despre mașină și să n-o mai vezi ca pe “mașină nouă dom’le, n-are ce să se întâmple…“
Da’ cine crezi tu ca ti-o repara p’asta. Trebuia sa iei Dacia ca gasesti mecanici!. :)))
Radem noi, dar cand ai timp ar fi bine sa mergi la service pentru ca, din ce stiu, raman memorate toate evenimentele ” nefericite”…macar te lamuresti.
Cum cine? Îmi imaginez că se conectează un coreean remote și face upgrade la bios sau ceva de genul.
“cea mai aglomerată străduță din București?” Suntem cumva vecini? Nu. Toate străduțele din București sunt aglomerate. Chiar si asta pe care stau eu.
Ce bune erau telefoanele acu’ 15 ani cand puteai sa ii scoti bateria, o bagai inapoi si scapai de bug-uri 🙂
Să știi că am de gând să-mi pun o cheie de 10″ în portbagaj, în caz că pățesc vreodată asta pe vârf de munte, să am și varianta de a deconecta bateria pe lângă platformă.
Am patit ceva oarecum asemanator la Rav4, masina noua. Urcat in masina, apasat frana, apasat buton start, nimic. Nu a vrut sa porneasca. O data, de doua ori, de trei ori, nimic. Am incuiat masina din cheie si apoi am descuiat-o. A functionat. Nu a mai facut de atunci.
Dacă și la Toyota se întâmplă, atunci e clar că n-am de ce să mă plâng de Hyundai 🙂
Am Hyundai Ioniq. Am avut Kona vreo 200k km. Se cheamă Ghost Start sau ceva de genul nu-mi amintesc exact, o pățesc uneori destul de des. La mine soluția este simpla, opresc și pornesc din nou. Urmăresc să apară ready scris pe display. Acum eu vb despre un ev, bănuiesc doar că la hybrid ar fi la fel. O singura data am pățit sa nu-i mai pot face nimic, doar trecut din P in N și invers, dar nu în D sau R. A trebuit să desfac bateria de 12V pentru câteva clipe. De atunci păstrez o cheie in frunk, deși îmi pun problema cum ar fi daca ar conduce soția și pățește așa ceva departe de casa. Ideea e sa fii pregătit, nu o sa scapi de așa ceva. Așa începe, azi odată.. peste 3 luni iar, urmează săptămânal și după, când ești învățat cu problema, devine o rutina zilnica…
Yey! Deci trebuie să mă obișnuiesc cu asta. Voi lua cheie și voi instrui soția cum să scoată borna de la baterie în caz de urgență :))
Și nici când se întâmplă așa des nu se poate repara în service?
Ceva asemanator si pe Cupra Formentor. Apesi sa porneasca, deruleaza toate erorile posibile si nu porneste. Te dai jos, astepti timp de o tigara si apoi incerci din nou. La mine au rezolvat cu update-uri de soft
p.s. am si filmat parte din comportamentul ei https://www.youtube.com/watch?v=OokCMB_EFrI
Salut. Dacă vrei poți intra pe comunitatea EV ROMÂNIA de pe whattsap.
Suntem peste 1000, cu diverse grupuri. Este și grup dd Hyundai, e adevărat EV.
https://chat.whatsapp.com/GW8POte12iy76AsVJzSdgj?mode=ems_copy_t
Am patit de 3 ori in 8 luni tot cu Kona dar in bord scria : Eroare sistem padele . Service imediat! Masina a ramas imobilizta fara a avea posibilitatea de o misca. Arata ca e in neutru dar era de fapt in viteza. De fiecare data s a folosit platforma pentru a o duce in service. Ultima data a fost schimat actuator cv si tot sisitemul electronic shift by wire! A stat o luna si o saptamana in service. Nici acum nu sunt sigur ca cei din service sunt siguri ca nu s eva repeta.
Auch! Nasol! Kona 2025?