După cum bine știți, RABLA 2025 a fost amânat, posibil chiar anulat, săptămâna trecută. Așadar, iată-ne la mijlocul anului într-o situație neplăcută atât pentru dealeri, dar mai ales pentru cei care sperau să cumpere o mașină cu ecotichet prin RABLA 2025.
Eu sunt unul dintre cei care voiau să cumpere mașină. Am dat avansul prin martie pentru o Hyundai Kona Hybrid. După un pic de negociere, mașina a fost redusă de dealer la 27.965€, la care s-ar fi aplicat voucherul RABLA în valoare de 12.000 lei, deci să zicem că prețul final către mine ar fi trebuit să fie ~ 26.000 €. Avansul a fost de 1000 €.
Acum dealerul, Țiriac Auto, mi-a făcut o ofertă fără RABLA, la 27.400 €. Spunând printre altele că mașina nu ar mai putea fi înmatriculată după 15 august. Am cerut lămuriri și ca să fiu sincer nu prea înțeleg explicația. O redau aici și chiar sunt curios dacă a mai auzit până acum cineva despre ea. Concret, dealerul spune că nu s-ar mai putea înmatricula după acea dată pentru că “este final de serie”. Conform dealerului, anual sunt loturi de mașini care trebuie înmatriculate în funcție de momentul producției într-un anumit interval de timp, pentru că așa impune UE.
Eu nu prea cred această explicație și mi se pare că, în eventualitatea în care ar fi așa, problema aceasta este mai presantă pentru dealer decât pentru mine. Eu în cel mai rău caz pierd 1000€, pe când ei au o mașină de o valoare mai mare de 1000€ pe stoc, pe care trebuie s-o valorifice până pe 15 august.
Pe scurt, eu parcă nu m-aș grăbi să accept această ofertă și aș cere un preț mai bun. Am senzația că trecerea timpului lucrează în favoarea mea, nu a dealerului. Voi cum vedeți treaba asta?
Știu că sunt printre cititori mai multe persoane care intenționau să cumpere mașini și erau în diverse stadii de negociere cu dealerii. Ar fi foarte curios de știut cum a reacționat fiecare dealer la această încurcătură. În concluzie, dacă vreți să-i ajutați pe ceilalți să navigheze mai ușor prin această situație, vă încurajez să lăsați în comentarii: dealerul, mașina + echiparea, prețul înainte de rabla, prețul propus acum de dealer și eventual dacă ați dat sau nu avans.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Salut. Eu am platit pretul intreg, mai putin cei 12000 lei de la rabla, pe o Yaris. Masina e in curtea dealerului de vreo luna si jumatate… S-a suspendat rabla, dealerul imi spune ca nu poate face nici o reducere (incredibil !!!), ca sa iau masina asa, fara rabla. Nu stiu ce sa fac, sa platesc cei 12000 lei si sa iau masina, sau sa mai astept “miracole” ?!?
Si eu am primit o reducere de 500 euro din partea TOYOTA, ca iau masin pana pe 01.07.
Toyota Bucuresti Vest, Corolla Hibrid Bussines, 26.000 euro inainte de rabla, 25.500 euro fara rabla dupa amanarea programului. Nu doar ca am dat avans 2.000 euro, am achitat integral urmand ca banii din rabla sa imi fie restituiti.
da, masinile nu mai pot fi inmatricualte dupa mai mult de 90 de zile,asa e legislatia de 20 de ani.daca ai avut reducere initiala e wow- nimeni, dar nimeni nu ofera reduceri decat la cele care se apropie de termenul limita de inmatricualare, adica pt care au luat deja numere rosii.
”După un pic de negociere, mașina a fost redusă de dealer la 27.965€,”
De curiozitate, de la cât a fost redusă?
Am fost la suzuki,si tot asa aveau reducere doar pe mașinile ce trebuiesc înmatriculate pana in august(700-800 euro),tot asa final de serie,mi au mai explicat ca nu vor mai conforme cu noxele,de exemplu modelul final de serie are129 cai putere iar cel actual 110 cai putere la aceeasi cilindree,nu sunt foarte stresati, in fiecare an se intampla acest lucru,vor inmatricula ei mașinile si le vor vinde asa dupa.
La mg am.gasit la mit motors baneasa 5500 euro reducere pe mg4 standard range valabila o săptămână pe mașină de stoc dar produsa in 2024.
Am dat avans 3 500 pentru un logan versiunea journey
E 18 mii masina, cu rabla 16, dealer-ul a zis sa mai pun eu o mie și mai lasa și ei o mie
Încă nu am acceptat