Test drive cu noul Hyundai Tucson Hybrid 6AT (230 CP) cu echipare Premium 2021

By | April 5, 2021

După cum spuneam, ne place noul Tucson. Ideal ar fi modelul Plug In Hybrid. Mai ales că dacă se adaugă toate bonusurile, ajunge doar cu câteva sute de euro mai scump decât Hybrid-ul clasic. Problema este că Plug In Hybrid-ul nu se găsește. Importatorul a rezervat prea puține unități pentru România. S-au făcut deja precomenzi pentru tot stocul rezervat, iar acum dealerii nu mai pot lua comenzi noi pentru Plug In-uri. Poate prin septembrie să se mai îmbunătățească situația. Așa că dacă sperați să cumpărați un Tucson Plug In Hybrid, bad news for you.

În lipsă de altceva, am mers să testăm Hybrid-ul clasic, la Colina Motors. Drept urmare, articol cu păreri 🙂

Exterior

La exterior mașina mi se pare că are și mai multe unghiuri decât se văd în poze. Muuult mai multe. Dacă vă uitați în poza de mai jos, în zona unde se prelungește farul, pe o suprafață de 10 cm pătrați, vedeți vreo 6-7 unghiuri și îmbinări:

Iată și din lateral, pe ușă sunt niște unghiuri care nu sunt așa de evidente în pozele de prezentare:

Designul arată mișto, dar în cazul unei lovituri, nu cred că mai au tinichigii cum să scoată unghiurile alea la fel. Probabil se va merge pe înlocuirea piesei cu totul.

Iat-o și din spate. Singura mențiune aici este că ștergătorul ascuns sub eleron mi se pare că nu curăță decât o suprafață mică pe mijlocul lunetei. Dar hey, în caz de ceva, ai cameră de marșarier și senzori peste tot 🙂

Botul mașinii mi se pare foarte mișto:

Interior

Primul lucru pe care îl observi este efectul degetelor pe infotainment-ul glossy. Dacă l-aș cumpăra, probabil că aș sta cu laveta în cotieră 🙂

Trecând peste partea de infotainment glossy, știu că una dintre temerile potențialilor clienți era vizibilitatea în lumină puternică a instrumentarului de bord care este complet digital. Sunt fericit să raportez că se vede excelent. Nu ar trebui să fie nicio temere aici.

Tot la capitolul plusuri, aș spune că îmi place cum inserțiile circulare de aluminiu de pe uși se prelungesc către bord. Iată o poză wide:

Problema mea este că oricât s-ar strădui, parcă cei de la Hyundai nu reușesc să dea acel aspect premium interiorului. Nu au acel “je ne sais quoi” nemțesc. Sunt încă zone în care feeling-ul plasticului mă duce mai mult cu gândul la Logan/Megane decât la VW/Audi. Iar mașina testată era cu echiparea Premium. Mai sus de atât este doar Luxury, care nu vine cu extra dotări pe partea de bling bling, ci doar niște sisteme electronice în plus. Parcă interiorul de la Ford Puma m-a impresionat mai mult. Maybe it’s just me.

Poză nu tocmai reușită cu consola centrală:

Mi se pare că mâna vine foarte bine poziționată acolo. Butoanele de selectare pentru transmisie au scobituri, le nimerești bine fără să te uiți la ele. Degetul arătător stă pe singurul buton proeminent de pe consola centrală: selectorul între modul sport și cel eco (vorbim despre asta mai încolo). Singura mea problemă este cu poziționarea butonului de “R” – Reverse în față. Nu știu, în mintea mea ordinea ar fi trebuit să fie de sus în jos: Driver, Neutru, Reverse, nu invers. Also, plastic glossy.

Nu mi-am găsit foarte ușor poziția la volan. Deși am reglat volanul pe înălțime/adâncime și scaunul la fel, parcă ceva era ciudat. Nu știu ce, nu am reușit să-mi dau seama. Parcă volanul tot era cam jos. Dacă mă duceam cu scaunul mai în față, mi se părea că se apropie genunchii de el. Overall mi s-a părut că stau mai bine în Tiguan decât în Tucson. Încă o chestie care mi se pare ciudată, pedalierul mi se pare prea înghesuit spre partea din dreapta, iar pedala de frână parcă-i un pic cam mică. Mi-ar fi plăcut ca pedala de frână să fie mai mare și mai în mijloc.

Spațiu destul de mult în spate, cu scaunul din față poziționat ca atunci când conduc eu (186 cm și 80kg). Guri de ventilație și prize USB. Yey! Dar nu e nicăieri în mașină USB Type C. Oh no! Dar are totuși wireless charging! Yey!

Portbagajul e și el foarte încăpător, cred că se doarme bine acolo:

Cum se conduce

Motor de 1.6 litri benzină combinat cu un motor electric de 44 kW și baterie de 1.49 kW pentru un total de 230 CP și cuplu de 350 Nm. Echiparea Premium vine cu transmisie automată în 6 rapoarte. Iată și o poză cu cele două motoare, ca să pară că știu despre ce vorbesc:

Mașina nu are decât două moduri de condus: Eco și Sport. Nu și normal. Culmea este că mie pe modul Eco mi s-a părut mai înfiptă decât pe cel Sport, cel puțin la plecări de pe loc și accelerări rapide la viteze mici. Probabil pentru că la Eco intră mult mai des motorul electric în funcțiune. M-a luat un pic prin surprindere când am apăsat accelerația mai mult decât era cazul cu roțile un pic bracate. Cutia e un pic mai leneșă pe Eco și se simte ca și cum ai avea lag-ul de la DSG, dar în rest, mi-a plăcut mai mult decât sport.

Cred că modul Sport face abstracție aproape complet de motorul electric. Diferența este în primul rând la cât de rapid reacționează cutia de viteze. Dacă la Eco mi se părea că performanțele cutiei sunt în aceeași zonă cu un DSC/DSG, pe Sport mi s-a părut superioară unui DSG. Modul Sport îl văd bun de folosit atunci când deja ai viteză și vrei să faci o depășire. Să zicem între 100 și 130. Cu toate astea, mă așteptam la ceva mai mult de la 230 CP și 350 Nm. Nu m-a surprins la capitolul sportivitate.

Încă o chestie pe care am observat-o la condus a fost funcția care încearcă să te țină pe bandă. Mi s-a părut o luptă continuă între mine și această funcție. Chiar se simte când îți corectează traiectoria. Eu ziceam “hai să ocolim groapa asta”, ea zicea “nope, hai să ținem banda”. Eu trăgeam dreapta, ea mă împingea ușor înapoi spre stânga. Exagerez un pic, dar cam ăsta-i feeling-ul odată ce îl observi. Cred că în România mi-ar plăcea să dezactivez această funcție, cu excepția drumurilor pe autostradă.

Last but not least, mașina nu mi s-a părut în zona de sus la capitolul antifonare. Da, filtrează zgomotele din exterior, motorul nu prea se aude decât când apeși pedala la maxim, dar parcă mă așteptam la un pic mai mult. Din nou, chestie pur subiectivă, de la un om care conduce un Duster cu zgomot de tractor în interior și care poate n-ar trebui să aibă astfel de mofturi.

Concluzie

Noul Tucson e mișto, dar parcă revoluția mi s-a părut mai mult la exterior decât la interior. Iar la exterior design-ul extravagant va veni la pachet cu niște complicații în cazul unui incident. La interior mai păstrează încă niște elemente care par aduse din zona de mașină accesibilă. În rest este super spațioasă, se conduce ușor, în ciuda dimensiunilor. Deși are 230 CP nu aș recomanda-o celor care vor sportivitate, ci celor mai relaxați în ale condusului.

Cumva nu am nimic major să-i reproșez, doar mici mofturi. Dar parcă nici nu m-a făcut să zic: “Omg, ce navă spațială! Până acum nu eram convins, dar după ce am condus-o, shut up and take my money!!!“.

Share pe Facebook

4 comentarii la “Test drive cu noul Hyundai Tucson Hybrid 6AT (230 CP) cu echipare Premium 2021

    1. vlad

      Presupun ca cel testat 230CP si Premium este 33684 eur.

      Vad pe site 3 variante de Hybrid (230 CP), M-hybrid (180 CP), Plug-in Hybrid (265 CP). Dupa atata timp tot nu stiu, care este diferenta dintry Hybrid si M-hybrid :))

      Ca greutate pe site zice, M-hybrid are 1633 kg, Hybrid are 1709 kg, Plug-in Hybrid are 1871 kg. Toate variantele de echipare cica au aceeasi greutate.

      Plug-in are de departe cel mai mic rezervor, 42 L, vs 52 L sau 54L.

      Tinand cont ca pentru oras ai comandat Dacia Spring, de ce ai vrea Tucson cu cea mai mare greutate si cel mai mic rezervor ? La drum lung va consuma mai mult si vei opri mai des ca are mini rezervor 😀

    2. Revo Post author

      Mild Hybrid are un motoraș foarte mic, care nu funcționează niciodată independent de motorul termic. E făcut doar ca să ajute un pic mai mult decât un sistem start-stop din punctul meu de vedere. Adică e cam frecție 🙂

      Hybrid-ul simplu are un motor electric care funcționează și independent de cel termic, până la o anumită viteză/turație. Nu poți merge însă niciodată exclusiv pe motorul electric.

      Plug In Hybrid-ul (sau PHEV) are un motor electric și baterii mai mari (de aici și spațiu mai puțin în portbagajul Tucson-ului). Poți merge exclusiv pe modul electric pentru o anumită perioadă. De exemplu unele pot merge 50 km până să treacă pe cel termic. Asta-i bine pentru că dacă faci zilnic naveta prin oraș (15-30 km) și o poți încărca acasă, nu va fi nevoie să alimentezi decât când pleci la drum lung. Din punctul meu de vedere este cel mai bun compromis între o mașină cu motor termic și una cu motor electric, doar că este și cea mai scumpă și complexă variantă.

      Tucsonul PHEV este unul dintre backup plan-urile în caz că Dacia nu poate onora comenzile de Spring.

  1. larry

    am fost si eu ieri la ei cu alt drum si tot p-asta am gadilat-o nitel. ei ziceau ca e nitel mai lata. mi s-a parut nitel mai scunda decat facelift 2018

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *