11 sfaturi pentru taximetriști

By | July 28, 2015

Pentru că Uber i-a lovit direct în plex și nu sunt în stare să se ridice, am să încerc să-i ajut eu. Pentru că știu că ei singuri nu sunt în stare s-o facă. Dacă erau, o făceau până acum. Iată ce ar trebui să faceți voi, taximetriștii, la 5 luni după apariția Uber în România:

1. Acceptați orice cursă. Bă, îmi pare rău pentru voi, știu că sunteți barosani și nu ridicați un deget pentru o cursă de cinci lei dar asta era înainte. Acum nu mai aveți voie să răspundeți cu “Până unde?” la întrebarea “Liber?”.

2. Respectați regulile de circulație. Ştiu că nu cunoașteți regulile de circulație, se vede în fiecare zi. Dar ca să vă fie mai ușor, faceți și voi ce fac ceilalți șoferi. Ăsta este motivul pentru care eu nu mă urc în mașină cu voi. Pentru că dacă nu mă respectați când sunt alături de voi în trafic, n-am nevoie să mă periați când sunt la voi în mașină.

3. Aer condiționat! Uber obligă șoferii să meargă cu aerul condiționat pornit. Ar putea fi un indiciu pentru voi. Ar putea fi …

4. Sticla de apă rece. Din nou, știu că nu sunteți în stare să vă prindeți voi singuri care-i schema, dar uitați-vă și voi în curte la alții. Unii șoferi Uber îți oferă apă rece. O fi greu să puneți o ladă frigorifică în spate, pe lângă bâtă și butelie de gaz? Umpleți și voi 10 sticle de 0.5 L cu apă plată și întrebați pasagerii mai încinși dacă vor o apă rece. Mulți nu vor vrea, dar vă crește vouă valoarea în ochii lor.

5. Îmbracă-te decent. Ca o consecință a punctului 3, vei putea renunța la maioul cu găurele. Ştiu că pantalonii lungi și cămașa nu-s haine de mafiot. Vremurile sunt grele, ne îmbrăcăm ca atare.

6. Nu bate, nu troncăne. Mașina este principalul obiect al muncii, cel din care-ți câștigi banii. Dacă nu ești în stare să o menții în stare bună de funcționare aș putea trage concluzia că nu știi să-ți faci meseria. Dacă aud planetarele cum huruie la o curbă, pentru mine înseamnă că nu-ți pasă decât de profit.

7. Nu fuma. Nici în timpul cursei, nici înainte să iei clientul și nici nu arunci țigara pe geam. Pentru că la noi la oraș avem coșuri de gunoi. Dacă te arde așa tare, fă o pauză de 10 minute, așa cum fac oamenii.

8. Fă curat în mașină. Şi prin curat nu mă refer neapărat la mizerie ci și la miile de ornamente pe care le ai pe bord. Maimuțoaie, cruciulițe, iconițe, ornamente. Asta e, nu toți știu să aprecieze arta. Nu ai cum să dai greș cu un spațiu neutru.

9. Nu mă interesează părerea ta. Nu e nimic în neregulă să porți o conversație, dar chiar nu m-am urcat în mașină ca să încerci tu să mă convingi să votez cu Ponta. Plus că eu dimineața mai mult mârâi decât vorbesc. Urmărește și tu ce face pasagerul. Dacă aduce și el argumente la discuție, e de bine, înseamnă că puteți discuta. Dacă vorbești doar tu și el dă din cap sau zice câte un “aham” din când în când, înseamnă că doar aprobă în speranța că o să taci odată din gură.

10. Fă-ți un brand personal. Asta e finuță rău de tot, ia-o ca pe un cadou de la mine pentru tine. Uber este ajutat mult de tehnologia din spate și de social media. Voi sunteți mii și nu vă diferențiați între voi. Am mers o dată cu tine, poate că aș vrea să mai merg o dată, dar unde te găsesc? Fă-ți și tu o pagină de Facebook, anunță acolo locurile pe unde stai de obicei cu mașina și pune-ți un număr de telefon de contact. Pune un QR Code pe bord în dreptul pasagerului sau fă-ți niște cărți de vizită (costă 50 lei 200 de bucăți) și invită-l să-ți dea un like. Nu știi de unde sare iepurele.

11. Bonus: Scuipă-ți colegii când fac prostii. Cu siguranță știi să scuipi, e chestia aia pe care o făceai până acum cu ceilalți șoferi când credeai că tu ai dreptate. Acum fă un exercițiu: încearcă să-ți scuipi colegii care fac prostii. De ce? Pentru că din cauză că închideați ochii la prostiile colegilor ați ajuns așa. Şi toate eforturile tale de acum încolo de a schimba situația vor fi invalidate de o prostie pe care o face un coleg.

112 comentarii la: “11 sfaturi pentru taximetriști

  1. Cătălin Nițu

    Asta cu apa e tricky. Multi se vor feri si probabil vor fugi din masina daca vad ca la ofera taximetristu apa de frica unui viol/jaf. Trebuie sa fie pet-uri sigilate, si chiar si asa multi vor fi sceptici.

    Reply
  2. underandra

    Pe mine m-a dat un taximetrist cu capul de scaunul din fața mea, la modul ăla… sort of dramatic, și nu prea l-a interesat dacă sunt bine sau nu. Ce sfat ai pentru ăștia?:)

    Reply
    1. Radu

      Am un sfat pentru tine… Exista o lege care te obliga sa porti centura si pe locurile din spate.
      Daca ai fi purtat centura nu te-ai mai fi dat cu capul de scaunul din fata ta.

    2. underandra

      Ai dreptate, aici e vina mea. Dar vina lui că a accelerat când nu era clar cazul și a pus o ditamai frâna și apoi a mormăit doar un îmi pare rău, fără să se asigure dacă sunt ok sau nu, aici cred că ținea de el.

    3. Ion

      asta pentru ca masina nu avea centura de siguranta din dotare (ilegal pt sofer) sau pt ca cu nu purtai centura de siguranta? (contraventie pt tine nu pt sofer)

    4. underandra

      Am spus și mai sus, e vina mea că nu mi-am pus centura, mi-am asumat lovitura. Mai departe vorbeam doar de atitudinea șoferului, pe asta am pus accent.

    5. m

      poate daca aveai centura pusa nu
      mai dadeai cu capul

    6. Bob

      Eu as avea un sfat pt. tn. Pune-ti de-acum incolo centura de siguranta. O sa vezi ca nu mai dai cu capul in nimic.

    7. Revo Post author

      Na, au dreptate oamenii. Am omis asta pentru că eu de regulă stau în față și-mi pun din instinct centura. Chiar dacă unii mă iau cu “haideți domnu’, n-aveți încredere cu mine?” 🙂

  3. Daniel Toma

    12 (bonus) Renuntati la manele, fumat in masina si vorbitul la telefon in timpul cursei.

    Reply
  4. giku

    Stiu, e capcana pentru oamenii simpli, dar generalizarea asta “Taximetristi” vs “Uber” e cea mai ilogica comparatie posibila, la fel de la indemana cu “toti romanii sunt tigani”.
    Imi pare rau sa vad ca si tu cazi in ea, nu-i motiv de mandrie.

    Vezi tu, sunt jeguri de soferi si cocalari care nu sunt taximetristi. Aia nu sunt pe Uber, posibil. Nu stim.
    La fel de simplu sunt jeguri de taximetristi si cocalari care nu sunt la firma de taxi “X” sau “Y” sau pe aplicatia “Z”.

    Dar generalizarea ta afecteaza orice firma de taxi sau orice aplicatie de taxi pentru ca reduci o problema complexa la propozitie de gradinita: “Firma SRL X este mult mai de rahat decat agricultura”.

    Stiu, sunt baiat mare, inteleg cum functioneaza viata si lumea si nu totul e fair in viata. Unii oameni pur si simplu castiga bani din spectacol si nu conteaza adevarul din spate. Circ sa fie.
    Fel si fel de oameni pe lumea asta, ca si in taximetrie, ce sa zic 🙂

    Reply
    1. laur

      te RESPECT pr felul în care i-ai răspuns acestui „client de taxi“ care după părerea mea e unul dintre ăia plătiți de uber să le facă reclamă pe net….uber își plătește șoferii să iasă pe stradă….de ce nu ar plăti și postaci d-ăștia care să ne denigreze pe noi taximetriștii…nu corespundem toți descrierii ăstuia

    2. Marius Vasilescu Post author

      @giku, uneori, în cercuri private, sunt dispus să a accept și că unii taximetriști sunt oameni. Şi da, ai dreptate, poate și șoferii uber sunt cocalari și fac prostii în trafic, avantajul lor este că nu sunt toți reuniți de aceeași culoare. N-am înțeles referirea la spectacol.

    3. Marius Vasilescu Post author

      @laur, singura legătură pe care o am cu Uber (și pe care o poate avea oricine de altfel) este faptul că pot adăuga un cod prin care primesc și eu o cursă gratis dacă un utilizator nou își face cont pe Uber, în rest nimic. Aș fi putut introduce codul și în articolul ăsta dar am ales să n-o fac pentru că eram sigur că vor apărea prostovani care mă vor acuza că iau bani de la Uber.

    4. Claudiu

      parerea mea, e ca toti taximetristi ar putea sa isi faca meseria, si atunci nu ar mai fi comparatie,
      daca eu vreau sa ma duc la gara, si petru simplu fapt ca am o valiza dupa mine si e 2 dimineata, un taxi ar fi ok, poate ii las 10 lei pt gest, sau chiar si 5 lei, chiar daca mar fi costat cursa numa 2,5 lei macar sa se oboseasca sa ma ia,
      eu am ramas suprins cand am ajuns la Londra si un taximetrist mia spus ca ma duce unde stau, mia pus valiza in masina si pt 2 straute mia luat numa 2 lire, pt ca afara ploua, si cand ploua asa fac cam toti.

    5. giku

      Pai da, Marius, tocmai faptul ca generalizezi pe baza unei culori este eroarea in relatarea articolului tau si in general in discutiile pornite pe logica asta.
      Este un simplu PR usor de preluat si repetat de lume, ca o strofa de melodie pop sau manea. Tocmai ai scris un articol-manea 🙂
      Dar manelele fac vanzari, de acolo si apropo-ul de spectacol. Cati unici a avut articolul asta senzational? Nu e treaba mea, fair enough.

      Vrei un articol bine scris si research-uit unde un astfel de jurnalist s-a facut sofer de Uber si a tras niste concluzii? Concluzia e ca dupa hype-ul initial (6-12 luni) ramane o simpla firma de taxi, cu aceleasi probleme, acelasi gen de soferi (apropo, folosesc ocazional Uber; ultima data a fost chiar un fost sofer de taxi, nici la el nu mergea ACul 🙂 ) si cu aceeasi concurenta neloiala bazata pe evitarea taxelor – taxe care apropo, bine-prost, tot la tine s-ar intoarce.
      Asta e articolul http://citypaper.net/uberdriver/
      Stii urarea “sa avem soferi de taxi academicieni cand om avea jurnalisti si bloggeri cu etica”?

      Si poveste interesanta, tot atragatoare de clickuri, cu un sambure de adevar. Stiai ca parte din “playbook”-ul oficial Uber este o abordare locala agresiva si cu “ungere de angrenaje” pentru a proteja soferii? Totul de la lobby, spaga, presiuni, santaj si pana la pur si simplu plata amenzilor soferilor prinsi fara licente sau impozite platite?
      Si ai fi surprins daca ai afla ca in Romania exista o persoana la nivel inalt care le tine spatele pentru a putea lucra in liniste? Sa stii ca e mai mult decat doar barfa, este foarte grav si ca impact asupra bugetului si societatii este mai mare decat scandalul lui Ponta. Dar nu conteaza, nu? 🙂

      Sper sa nu te superi pe mine, sa nu te simti jignit – la modul cel mai sincer.
      Asta este opinia mea despre articolul asta unde eu cred ca ai gresit abordarea.

    6. Revo Post author

      Îți respect punctul de vedere însă nu sunt în totalitate de acord cu el. Nu scriu pentru trafic, motiv pentru care nu scriu mai nimic despre politică/monden/rezultate bacalaureat și foarte rar despre sporturi. Da, într-adevăr, orice blogger își dorește trafic, dar eu îl percep ca pe un bonus nu ca pe un scop. Articolul a avut trafic într-o zi cât jumăte din traficul meu pe o lună. Eu zic că este o coincidență totuși. S-a întâmplat să-i dea share cineva cu mai mulți followeri pe facebook probabil. Cu toate astea, câți crezi că vor mai rămâne “clienți” după ce trece hype-ul? Asta contează de fapt.

      Atunci când am scris articolul chiar am vrut să dau o mână de ajutor taximetriștilor și să trezesc un ecou în conștiința lor (motiv pentru care am ales să generalizez). Vor înjura prima dată când citesc asta, dar poate dacă citesc același lucru pe 5-6 bloguri poate-și ridică niște semne de întrebare. Şi după cum curg unele comentariile de mai jos, îți poți da seama că mulți dintre ei au nevoie de ajutor. Nu-l poți considare cu o manea, care doar tâmpește și atât. N-are niciun scop.

      Nu mi se pare ok nici ca o firmă ca Uber să ajungă mâine-poimâine să dețină monopolul. Lucrurile pe care le spui despre ei nu mă surprind și le bănuiam, încă nu le-a scos nimeni la lumină. Toți fac asta, diferența este că aici se reflectă și în calitatea serviciului oferit clientului.

      N-am de ce să mă supăr, chiar apreciez astfel de comentarii. Oricând. Dacă mai rămâi prin preajmă și mai citești 2-3 articole îți poți face o idee și despre etica mea. Părerea mea este că nu are rost comparația cu jurnaliștii și îndrăznesc să spun că încerc să am o etică mai sănătoasă chiar și decât majoritatea celor din “breaslă”. Motiv pentru care nu suportam să mi se spună blogger până acum ceva timp.

  5. radu

    Stimatii nostri clienti primiti ceea ce platiti.
    Nu cred ca il certati pe casierul de la mega ca luati din raft vodca “motorola” si nu aveti inauntru jack daniels, va multumesc pt atentie.

    Reply
    1. vlad

      Cum adica primim ce platim? Tu vorbesti serios? Pe banii mei (atat cat imi cere compania de taximetre sa platesc per km parcurs) imi permit sa vreau sa primesc o cursa decenta . Inca o data intreb : cum adica primim ce platim?

    2. Radu.A

      Vlad. Atata timp cat biletu de autobuz e mai scump ca si km pe taxiu iti recomand metroul. Dragi clienti doriti respect si alte facilitati atunci alegeti variantele de tarifare 3,5 Lei/Km, nu mai stati ca milogii sa luati Taxiu mai ieftin ca autobuzu (1,39/Km) si la sfarsit sa remunerati soferu cu 4 lei si 60 de bani in monezi de 50 de bani.

    3. andrei

      Ai o problema prietene, scuza-ma ca iti zic. Poate chiar 2.

      1. NU imi faci o favoare ca ma cari cu masina. Imi prestezi un serviciu. Eu te platesc . Nu negociem, platim cat ni se cere din start. Comparatia ta e usor cretina . Pai eu am pretentia cand iti dau tie 12 lei pe o cursa sa imi prestezi ca taximetristii din Dortumund sau Paris ? Nu fratioare!Sunt convins ca ti-ar fi imposibil ”pentru suma” aia sa ai minimum de bun-simt al oamenilor alora. Fa-ti meseria si incearca sa nu fi complet ghiolban! Atat!

      2. Iti dispretuiesti clientii. Asa mi se pare din ce scrii. Ai o mare problema. Si sa nu imi spui de clientul roman ca e asa si pe dincolo si etc. Lucram cu oamenii, marea majoritate. Clientul nu e stapanul tau absolut dar daca tu puti a transpiratie, asculti manele, refuzi sa pornesti ac-ul vara si incerci sa il fabrici la ruta sa mai scoti 3 lei….ce vina are clientul?

    4. Marius Vasilescu Post author

      Logică senzațională: a apărut ceva ce costă la fel cu ceea ce oferă taximetriștii, dar care oferă servicii mai bune. Soluția: taximetriștii vor mai mulți bani.

  6. Andrei Calina

    Eu te inteleg ca majoritatea taximetristilor sunt asa,dar nu poti sa ii bagi pe toti in aceeasi oala.Absolut tot ce ai scris tu in articol e adevarat.Totusi mai sunt taximetristi care fac aceasta meserie asa cum trebuie: civilizat,decent, si cu zambetu pe buze.Asa ca daca ai putea cand mai scrii despre ei spune si tu 95% dintre taximetristi fac asta.Pentru ca restu de 5% fac o treaba a naibii de buna.

    Reply
    1. Marius Vasilescu Post author

      Andrei, nici mie nu-mi place să fac generalizări și îți dau dreptate. Dar dacă nu aș fi generalizat un pic, articolul nu ar fi trezit niciun ecou în conștiința niciunui taximetrist. Şi așa am dubii …

      Singur soluție pe care o pot vedea pentru ca cei care fac treabă bună să nu fie băgați în aceeași oală ar fi să le dea în cap sistematic colegilor care fac prostii, până ajung să-i depășească la număr.

  7. Florentin Dumitru

    Asta cu lovitură în plex a fost bună.Sunt șofer de taxi pentru mine nu este nici o problemă ca a apărut uber.Faptul ca tu ai dat peste anumiți șoferi de taxi nu înseamnă ca toți sunt la fel, în concluzie mergi liniștit cu uber nu-ti ducem dorul.
    Ps; la uber cursa minimă este de 6 ron, asta vizavi de punctul 1. O zi bună să aveți.

    Reply
    1. Marius Vasilescu Post author

      Asta e gândire pe terment scurt. Crezi că în Paris a fost revoluție pentru că taximetriștii se plictiseau pe acasă?

      Apropo de punctul 1, dacă la Uber cursa minimă e de 6 lei, eu sesizez o oportunitate aici. Tu nu?

    2. giku

      Oportunitatea ar fi sa nu mai plateasca soferul de taxi RCA (care te asigura si pe tine pasagerul) si sa nu mai mearga cu aparatul pornit sa nu plateasca vreo taxa la stat?

      Acum sincer, crezi ca Uber a inventat BMWul la pret de Logan cu puterea megabyte-ului?

      Este o schema financiara cu efecte la fel de rele ca si Caritasul, doar ca efectul este atat de indirect incat nimeni nu il intelege acum (cum nici atunci lumea).

      Marius, ce incerci tu sa zici este ca a venit un serviciu nou si speri sa se creeze un mediu competitiv care sa creasca per total calitatea si sa scada pretul. Asa suna teoria, iar statul are rolul sa faca tot ce poate pentru crearea mediilor competitive.
      Problema e ca mediul competitiv presupune in primul rand reguli egale de joc (aceleasi taxe), iar aici statul permite evaziunea (din interesele directe a unui reprezentant al lui, un “smecher”).
      Bonus ar fi ca modelul Uber nu functioneaza decat daca este monopol (conform propriilor lor spuse, pot cauta daca vrei).

      Apropo, nu-s sofer de taxi in caz ca te intrebi, doar pasionat de companii cu cresteri spectaculoase – si explicatia din spatele lor 🙂

    3. Revo Post author

      Bine, era vorba depsre ceva mult mai neaoș. Taximetriști care să accepte curse sub suma de 6 lei 🙂

      Sunt convins că Uber Ro își plătește taxele undeva prin Irlanda, la fel ca în cazul Google sau Facebook. Evaziunea se face la șoferi și nimeni nu poate nega asta.

      Hai mă, doar de taximetrist nu te suspectam 🙂

  8. laur

    atunci când vrei respect, măi clientule (eu nu folosesc „bă“domnule Vasilescu) trebuie să răspunzi cu aceeași monedă….de ce vrei tu să fumezi în mașina mea???de ce vrei tu să mănânci șaorma în mașina mea???de ce vrei tu să mănânci covrigi d-ăia de un leu în mașina mea???de ce vii tu cu câinele sau pisica în mașina mea???de ce te urci tu în mașina mea fără să spui bună ziua și la revedere???mai vrei și apă plată la rece….păi tu știi câși bani plătesc eu, față de cei de la uber să stau pe stradă cu mașina și toate actele în regulă???te interesează pe tine că eu plătesc 830 lei RCA-ul pe 6 luni (pt că e pe PFA)…te interesează pe tine că eu fac două ITP-uri pe an față de cei de la uber o dată la doi ani????te interesează pe tine că eu a trebuit să scad tariful, în schimb toate prețurile au crescut???știi tu că eu din toată treaba asta trebuie să-mi întrețin mașina, familia și să plătesc și taxe la stat???și tu vrei apă plată gratis?? nu-i de ajuns că mergi cu taxiul aproape gratis….că dacă sunt două-trei persoane și iau taxiu pe o rută pe unde ar schimba două-trei mijloace de transport în comun ieși mai ieftin cu taxiu….și tu vrei apă plată gratis???un șofer uber plătește vreun ban la stat….impozit pe profit???are atestat, are autorizație de transport persoane???eu pot de mâine să mă apuc să conduc o cisternă cu carburant prin țară, că tot șofer sunt și eu….

    Reply
    1. Marius Vasilescu Post author

      Of, de unde să încep? Nu suport să mănânc shaorma decât la restaurant, că nu-mi place să dau pe mine, sunt nefumător și nu-mi plac covrigii ăia de care spui. Dau bună ziua oricui.

      Ştiu cât costă toate astea, am și scris un articol despre asta. Nasol, poate ar trebui dat de pământ cu mafioții care garantează protecția firmelor de taxi în guvern. Nu prea își fac treaba bine.

  9. Mishu

    Pai si ia spunemi tu daca merge cu mine de 3 lei si apa costa 2,5 ……
    In rest ai dreptate , eu cel putin ma regasesc in 99% din sfaturile tale
    Chiar o sa incerc treaba cu QR-ul

    Reply
  10. Mishu

    Aaaa….Si ce spune Laur mai sus este ADEVARUL GOL GOLUT!!!
    70%-80% din clienti sunt destul de needucati , imi permit sa spun ca unii sunt chiar jegosi si la propriu si la figurat . Asa ca nu mai criticati voi taximetristii pana nu stati “in papucii” lor

    Reply
    1. Marius Vasilescu Post author

      Se poartă așa pentru că așa au fost învățați. Aici nu e o relație în care o parte să fie mai presus decât cealaltă. E un contract de comun acord. Nu îți convine că mănâncă shaorma? Nu îl iei.

      Sunt 2 luni caniculare în tot anul. 40L de apă livrați la domiciliu costă 40 de lei, deci ar fi cam 50 bani pe 0.5l. Poți să faci un experiment. Umpli 5-6 sticluțe și le pui în frigorifică. Vezi cu câte rămâi la finalul zilei. Eu zic că 3-4 ar rămâne nedesfacute.

    2. mihai

      @marius vasilescu … bun si nu se poate aplica si invers ce spui ? nu-ti convin taximetristii nu mai mergi cu taxi-ul …simplu …cred

  11. Daniel

    “Băi” taximetristilor… ia cinstiti “bă” voi clientul cu o apa rece….eventual o bere rece…ca sunt multi clienti betivi….o prajiturica ceva…eventual si ceva de mancare, ca foarte multi clienti nu au o chifla in stomac, dar vor sa mearga cu taxiul….faceti-le si un bot cat asteptati la semafor….sa se simta si clientul cu 3 lei in buzunar bine la voi in masina, sa va mai caute si data viitoare…sa nu mai foloseasca “uger”….Nu de alta….dar observ ca astea-s asteptarile “clientului” de la sofer….pt 5 lei.

    Reply
  12. laur

    vezi aici e problema că nu era vorba despre tine, generalizam și eu așa cum ai făcut tu….ai văzut ce repede te-ai simțit….nu mai generaliza pt că nu suntem toți la fel….

    Reply
  13. laur

    dar să știi că în general ăștia sunt clienții de taxi cu mici excepții….îmi place că te-am făcut să te simți așa cum mă simt eu când presa scrisă sau online sau blogării vorbesc așa despre taximetriști….e foarte ușor să dai cu pietre într-o anumită categorie socială, să vezi doar efectul fără să te intereseze cauza…fără să ne înțelegi frustrările, când unii facem tot felul de demersuri pt schimbarea în bine a unor lucruri strâmbe din această meserie și ni se răspunde cu flegme din partea instituțiilor statului….e mult mai ușor să arăți cu degetu (e o metaforă), decât să arăți de ce se întâmplă astfel de lucruri….am înțeles tu vrei uber și le faci reclamă unor evazioniști și unor ilegali….îți doresc succesuri (vorba EBEI)

    Reply
    1. Revo Post author

      Touche. Am spus și mai sus, singura șansă e să le dați în cap sistematic colegilor de breaslă care dau țepe. Altfel ești o picătură într-un ocean.

  14. abu

    Soferilor de la uber inca nu a inceput sa le cada masinile, inca nu a intrat ANAF-ul in ei ( pentru ca orice munca prestata in tara asta, trebuie impozitata), cei de la uber inca nu au avut un accident cu victime si “clientul” sa nu poata beneficia de asiguarea pentru bagaje si persoane, soferii de la uber inca nu realizeaza ca pe un tarif de 1,39/km nu poti fi profitabil decat muncind dublu.
    Atunci cand acestia vor realiza ce se intampla vă veți întoarce inapoi la cei pe care-i huiduiti din plin doar pentru ca voi vreti sa mergeti cu taxiul in Bucuresti pe bani putini si conditii occidentale, dar uitati sa ne spuneti ca acolo in occident o cursa cu taxiul nu va permiteti

    Reply
  15. Mihai taxi un om simplu

    Tariful cu care circuli în taxi.este stabilit de MAFIE asa ca da într-adevăr cat plătești atât primesti

    Reply
  16. laur

    nu-ți convine că mănâncă șaorma nu-l iei….iar legea îmi spune că nu am voie să refuz curse decât cu un motiv bine întemeiat….e beat sau nu prezintă siguranță….unu care mănâncă șaorma sau covrigi nu prezintă siguranță???

    Reply
    1. Andrei

      Laur, spui ca “legea îmi spune că nu am voie să refuz curse decât cu un motiv bine întemeiat”.
      Am patit de prea multe ori sa mi se refuze cursa daca taximetristul considera ca e prea scurta cursa mea pentru el. Asta nu mi se pare un motiv bine intemeiat.

  17. Doru

    Sa nu generalizezi.Sunt taximetrist(si altceva) din 1989.Acest tarif criminal duce la servicii de proasta calitate..Faptul ca suntem amestecati cu IF spune multe.Au ajuns sa fie taximetristi toti nespalatii,ca sa nu zic mai mult.De vina sunteti si voi ,clientii care va suiti in orice masina,scopul vostru fiind sa fie cat mai ieftin,Bun si ieftin nu se poate,e logic. Faptul ca nimeriti masini curate,in buna stare tehnica si cu aerul conditionat pornit se datoreaza exclusiv taximetristilor care se respecta pe ei in primul rand.Ganditi-va daca va convine sa transportati pe oricine cativa km cu masina voastra penru 8-10 lei,fara sa platiti vreo taxa pt. asta si apoi sa faceti calcule.Respect pentru bunele intentii,dar trebuie sa investigati mai adanc

    Reply
    1. skxc

      > Bun si ieftin nu se poate,e logic.

      Vezi la Uber, ca se poate.

      Si mare bou trebuie sa fii (apropo la comentariile de mai sus), sa crezi ca Uber nu plateste impozit. Asta e o mizerie scoasa din cur de niste oameni care nu stiu cum sa faca fata competitiei. Uber plateste taxe. In fiecare tara in care activeaza. Nu mai fiti cretini.

    2. giku

      skxc
      1. in primul rand nu plateste taxe in Ro, poate doar in Olanda, pe aia 20% pe care ii ia ca si comision
      2. spre deosebire de facebook si google, Uber face o activitate “offline” care conform legilor in vigoare i-ar obliga la plata taxelor in Romania; iti garantez ca nu se intampla asa ceva, poti afla si tu daca pui o intrebare la ANAF – ti se va raspunde, daca are chef Uberu 🙂
      3. soferii lor sunt cei care nu platesc taxe, si asta pentru ca (1) nu pot fi urmariti pt ca Uber Olanda nu da desfasuratorul la ANAF (2) Uber in sine incurajeaza asta, spunandu-le ca ei fac “activitate necomerciala” si deci n-are rost sa plateasca nimic
      4. ca soferii lor nu respecta nimic din ceea ce este reglementat ca fiind transport de persoane nu mai zic, aflati voi la primul incident (RCA special care sa te acopere si pe tine pasagerul, ITP la 6 luni, teste periodice psihologice si medicale, examene auto repetate si adaptate necesitatilor specifice etc)

      Ma ofer oricui doreste ca sursa de informatii despre Uber, cu bune si rele, sa se faca articole 🙂

  18. Laur - sofer prin Bucuresti

    pt taximetristii de mai sus: cand mai sughitati cand stationati prin intersectii, sa stiti ca am trecut eu pe langa voi, manca-mi-ati cratima. Si daca vi s-au ars becurile de la semnalizare, macar puneti clientii sa scoata mana pe geam si sa semnalizeze, ca biciclistii.

    Reply
  19. Anitta

    Aoleuuuu cata poliloghie.
    Sunt o persoana care respecta munca si serviciul altui om, de aceea nu folosesc uber. Cand am nevoie incerc sa dau comanda de un taxi. Insa sunt total dezamagita si deja scarbita de ei/voi. Nu stiu de unde sunteti voi, dar eu locuiesc in Bucuresti si aici este o mare problema cu (unii) taximetristi. In primul rand nu te duc unde ai nevoie, daca nu le convine lor. Majoritatea fumeaza in masina, si vorbesc la telefon ( anul acesta am mers cu un singur taximetrist care nu a vorbit la telefon), nici macar nu au bunul simt sa iti ofere un rest, pe care oricum ( eu una) l-as lasa, si daca iesi cumva in weekend si te prinde ploaia in oras si vrei sa iei taxiul pana acasa nu mai exista ceas, si nici negociere, ori le dai cat cer ori stai in ploaie.
    Deci Da! Nu va mai simtiti atat de jigniti cand vi se ofera un feedback. Imbunatatiti-va!
    Pace voua.

    Reply
  20. Alin

    Sunt curios cati din soferi Uber au pshiologicul la zi ca sa nu pateasca ca uni turisti de au ajuns prin padure moarte si violate. Sunt multe de spus despre clientul care fumeaza si ii spui ca tu esti nefumator si in masina nu se fumeaza iar el nu ii pasa ca este client si vb aia clientul nostru stapanul nostru, daca te urci in taxi nu te astepta sa fie taxiul propietatea ta si taximetristul sclavul tau pt ca te inseli si te da jos si dupa aia te apuci de scris despre taximetristi in online ( comentari, Facebook blog ) . Persoanele de fata se exclud ca de obicei. Incearca sa incepi aceasta meserie cu masina ta ca taximetrist de la zero si munceste 2 luni si sa vezi cum este si apoi te apuci de scris sau de comentat. Este vina clientului ca nu suna la dispecerat sa spuna domne taximetristul cu indicativul cutare pute are masina murdara, nu a pus ceasul, are un comportament suburban . Dispeceratul cu controlorul de traffic aplica sanctiuni de la ore de suspendare pana la suspendare definitiva. Va plangeti pe Facebook si pe forum, blog dar nu faceti nimic concret. Bravo

    Reply
  21. Claudiu

    Marius, articolul este de actualitate și mă bucur că l-am citit. 😀

    Mă bucur că răspund și soferii de taxi pentru ca poate asa vor percepe ceea ce gandim noi despre ei. Nu cred ca am intalnit un taximetrist care sa conduca corect in traficul din capitala si care sa respecte regulile fara sa puna in pericol siguranta celorlalti. Si nici nu cred ca va exista vreodata. Asa este traficul la noi. Culmea ca in alte orase se poate…

    Nu as accepta apa de la ei decat contracost, pentru ca asa e corect. Cat despre fumat, vestimentatie, curatenie si altele, fiecare cu educatia propie…

    Meserie grea domle..

    Reply
  22. Catalin

    Fratele meu este taximetrist.Intr-devar taxele sunt foarte mari.Stateam de vorba cu el zilele trecute si imi povestea viata lui de taximetrist.In primul rand alearga destul de mult ca sa isi atinga targetul.Spala si aspira masina din doua in doua zile ca sa fie in permanenta curata.AC-ul ii merge non stop pe timpul zilei-cursei.Este fumator,nu fumeaza in masina si nu permite fumatul in masina.Foloseste nu stiu ce aplicatie pe telefon si cand ii apare nume gen Luis,Gyani,Armando etc refuza din prima.Zilele trecute era in fata la Inter si cica ar fi aparuto duduie care inspecta toate taxiurile din parcare si pana la urma si-a facut comanda.A luat-o un taxiu,cu toate geamurile lasate si soferul avea un prosop in jurul gatului.Intre timp a prins si el o cursa si dupa vreo doua semafoare a ajuns-o pe duduie din urma care avea parul putin valvoi in cap si statea cu capul aproape scos pe geam.Alearga destul de mult si se descurca.Nu refuza pe motiv de distanta(pt ca pana la urma tot bani sunt),refuza doar pe motiv de tinuta,miros si infatisare(ca pana la urma e si siguranta ta la mijloc).O data a luat si el un taxiu in graba.L-a rugat pe sofer sa opreasca in benzinarie sa isi ia tigari.Si a cumparat si doi braduleti,unul pt el celalalt cadou pt taximetrist.Nu s-a prins.NU toti taximetristii sunt la fel.Si nu spun asta pt ca fratele meu este taximetrist.O spun pt ca o perioada de timp am mers frecvent cu taxiul si am dat peste tot felul de oameni,unii buni iar mai multi rai ca sa zic asa.Sunt lucruri bune si rele la ei.Din pacate mai multe rele.

    Reply
  23. Mihai

    Sunt niste sfaturi pe care ar trebui sa le cititi majoritatea de cateva ori …(cuvant cu cuvant sau pe silabe) in majoritatea masinilor aveti cateva REGULI scrise pe spatele tetierelor de care nici macar nu stiti ca exista dar pe care noi majoritatea clientilor le-am citit si pe care majoritatea dintre voi nu le aplicati (nici macar una)….una din ele zice ca nu aveti voie sa vorbiti la telefon in timpul cursei iar voi vorbiti si mai aveti si nesimtirea de a scoate si cateva injurii la adresa celuilalt de la capatul conversatiei ….nu mai zic de cea cu fumatul (aici am intalnit si soferi simtiti care intreaba daca isi pot aprinde o tigare)…toti cu tigarea pe geam si pufaind iar noua clientilor ne spuneti ca nu putem fuma (am intalnit cativa ….am intrebat daca se fumeaza la ei in masina si au zis ca nu din pacate iar pe parcursul cursei si-au aprins tigarea)….in rest ce sa zic Uber astia o sa va cam ia fata ..nu sunt un client Uber …habar aveam ca exista ..parca am citit ceva de ei doar dar in rest ca si CLIENT FIDEL de TAXI sunt dezamagit de conditiile calatoriei mai ales si acum vara cand apropo Aerul Conditionat nu e facut sa mearga doar cand stationati voi ci si in timpul cursei …Mult noroc in eventuala schimbare pe care as vrea sa o vad …si asta cat mai curand .

    Reply
  24. Cristyan

    Voi chiar vreti toate astea pe 1,39 ??? Ati avansat , in ratb va dadea apa??? Mi-e scarba

    Reply
  25. Deak

    Dacă va funcționa uber în România (în Tm nu avem încă), ce te face să crezi că va fi ca în America? Oameni sunt în taximetrie, și tot oameni vor fi în uber șoferi. Sau deodată românul va deveni mai ospitalier, mai puțin zgârcit, mai harnic, … numai ca sa apucat de uber? Ha, ha, ha

    Reply
  26. laur

    la câte articole-reclamă ai pt uber nu cred că nu ai nicio treabă cu uber….cred că tu chiar faci transport ilegal de persoane cu uber…..ai curaj să recunoști????e urât ceea ce faci…lovești în taximetriști, oameni care deținem niște acte care ne atestă să facem această meserie, ca să faci tu transport ilegal de persoane….nu ne mai învăța tu cum să ne facem meseria, pt că unii sunt taximetriști cu vechime….tu nu erai nici măcar scrisori de dragoste de când fac unii taximetrie….și vii tu un blogăraș care face face reclamă unor ilegali să ne învețe pe noi cum să facem taximetrie….ești penibil prietene…și cu asta am încheiar

    Reply
    1. Revo Post author

      Păi stai mă prietene, hotărăște-te, ori sunt transportator ilegal de persoane, ori sunt blogăraș? Recunosc, iubesc taximetriștii dinainte să apară uber. Dacă ai căuta pe blog, ai găsi mai multe articole despre taximetriști, încă dinainte de cele cu Uber. Dar na, paranoia asta merge mână în mână cu altceva…

  27. Gabriel

    La punctul 4 am o mica propunere. Ar putea taximetristul sa aiba o lada frigorifica in portbagaj, plina cu bere, suc, apa si sa ofere contra cost aceste bauturi. Poate chiar si niste gustarele, chipsuri. Sa fie ca in vagonul restaurant din tren macar. Dimineata cred ca multi oameni ar lua un mic dejun placut in taxi si ar trece si timpul mai repede in trafic 🙂

    Reply
    1. Revo Post author

      Ideea este bună în esență, însă ar fi foarte multe complicații legale. Bonuri fiscale separate pentru ce cumperi, gestiune, contabilitate, autorizații, trebuie un PFA în toată regula. Nu știu dacă se justifică efortul.

  28. Dorin

    Orice teorie a probabilităților poate demonstra ușor că NU TOŢI taximetriștii sunt la fel. Autorul articolului recunoaște că a exagerat puțin, pentru a mări impactul. Acum, cu tot respectul cuvenit muncii depuse de taximetriști, cu tot respectul pentru statul în soare, pentru mersul prin zăpadă, iarna, când noi, ceilalți, lăsăm mașinile în siguranță, acasă, și plasăm riscul taximetristului pentru sume ce uneori par modice, să fim cu toții onești și să recunoaștem că există o reacție generală de condamnare a celor două aspecte de care ne lovim când vine vorba de taximetriști: în trafic sau pe banchetă. În trafic, eu, personal, încerc să-i înțeleg, ca și pe cei ce livrează pizza: “Măi, oamenii ăștia trebuie să ajungă repede la o adresă, și-au asumat o comandă care trebuie onorată, hai să-l las să treacă, să se bage în față,etc…” Şi mă uit la el, la șofer: FOARTE RAR, din păcate, vezi semnele acelea pe care le înțelegem: un contact din ochi, un semn cu mâna, de genul “-Mă lași să intru și eu în față?” Nu prea văd asta! Adică, nu trebuie să-mi spele mașina pentru că îl las să se bage în față dar am fost EDUCAT SĂ CER ceva, nu să mă impun ca să obțin! Adică să mă bag ca ghiolbanul în față, să forțez intrarea, până unul mă lasă să intru! Dacă eu, ca șofer, m-am uitat vreodată în ochii altuia și i-am cerut din privire să mă lase, NU AM FOST REFUZAT niciodată! Nu țin minte, poate a mai fost un caz-două în care nu am fost băgat în seamă dar, în GENERAL, am fost lăsat să intru… Asta aș reproșa, cu tot respectul, FOARTE MULTOR TAXIMETRIŞTI, ca să nu generalizăm. Surtă poveste: am avut o neînțelegere cu un taximetrist într-o intersecție, mă rog, eram și eu vinovat în parte, dar mi-am văzut de drum. A venit după mine un timp și când am văzut că mă urmărește, am oprit, am blocat ușile și geamurile și el a venit la mine la portieră și repeta întruna:”Ai probleme sau vrei să-ți fac?!” Acum e hilar, atunci nu a fost! Scurt și despre al doilea spect, cel în care stau pe banchetă: Articolul are multă, multă dreptate în multe aspecte. Bun, nu toți se regăsesc în ce scrie acolo, dar, cei ce ați reacționat aici, taximetriști de bună-credință, poate, uitați-vă puțin în jur: îl vedeți pe cel în tricou cu găurele, păros și transpirat?…sau pe cel ce fumează cu clientul în interior?…sau pe cel ce vorbește la telefon cu clientul în interior? Eu zic că îi vedeți, chiar foarte bine, dar vă e rușine și vouă cu ei! Despre asta era vorba în articol, zic eu: despre ei, ăia care nu se simt!!! Mulțumesc pentru răbdare!

    Reply
  29. ina

    buna, eu sunt client; merg cu taxiul (la comanda sau din strada/statie) in medie cam de 4 ori pe zi; n-am nevoie de apa si nici chiar de aer conditionat; am nevoie sa nu ma bati la cap tu, soferule, cu discutii inutile de care este mai mult decat evident ca nu am chef; am mare nevoie sa NU vorbesti la telefon (indiferent ca ai casca sau nu) fiindca NU am chef sa-ti ascult elucubratiile din teleconferinta; am nevoie sa nu puti a transpiratie de-mi fuge nasul si, in general, am nevoie sa fii civilizat la un nivel mediu; nu am mari pretentii; ca o observatie, cei mai cool taximetristi sunt aia care nu fac nazuri cand ai o matza in cusca si … tiganii … nu glumesc, cu soferii tigani am mers in siguranta, au fost politicosi si suficient de amabili (nu excesiv) si mai ales AU SPUS MULTUMESC dupa ce la randul meu am platit si am spus multumesc

    Reply
  30. Victor (@torrent82)

    Ce-ar fi sa nu va mai plangeti si sa nu mai sariti atat de parca va injura cineva de mama!
    Ce trebuie sa intelegeti este ca standardul de calitate este foarte scazut cand vine vorba de serviciile de taxi clasice! PUNCT!
    Nu mai aruncati vina pe altii ca voi nu sunteti ca ceilalti bla bla bla…Per ansamblu aveti o imagine proasta din cauza majoritatii.
    Va plangeti atat de bani dar atunci cand o cursa e prea scurta si o refuzati practic refuzati bani care va INTRA in buzunar. Se aduna cate putin de ici, cate putin de colo…
    Ce lipseste cu desavarsire la taximetria clasica este aspectul de “customer service”. Cu asta se diferentiaza Uber.

    Daca aveati si voi standarde, poate cei care mananca shaorma, miros, fumeaza si sunt nepoliticosi nu aveau ce cauta la voi in masina…nu pentru ca ii refuzati voi, ci nu vroiau ei sa mearga cu voi.
    Cati din aia credeti ca merg cu Uber? De ce? Pentru ca nu il considera atragator…e prea “fancy” pentru ei.

    Experienta personala cu taxiurile din Bucuresti cel putin a fost in general proasta! Comentarii ironice de gen “tocmai acolo?” cand ii spuneam taximetristului unde merg…doar pentru ca mai mult de 5 lei nu costa cursa, sau sentimentul de obligatie fata de sofer sa ii lasi mai multi bani pentru ca traseul tau era prea scurt…Nu multumesc!
    Faceti scandal ca a venit o firma care stie sa ofere clientilor servicii cum ar fi trebuit sa le oferiti voi de la inceput! Stati jos si invatati! Daca nu va adaptati atunci Uber o sa va ia majoritatea clientelei care vrea servicii de calitate si voua or sa va ramana numai fumatorii nespalati si needucati.
    Selectia naturala sa traiasca!

    Reply
  31. sorin

    pentru Radu.A
    Iulie 29, 2015

    stimate individ (ti-as fi spus domnule dar se pare ca nu meriti)…
    printre numeroasele afirmatii tampite se incadreaza si a ta la ora mai sus mentionata…
    de ce compari 1,39 ron/km cu pretul mai mare al unui bilet de autobuz? la autobuz platesti platesti o singura data pretul, pe cand la taxi platesti per km. si aici vine si urmatoarea problema… stii pe unde este traseul autobuzului si estimezi cat de cat. 5 zile am avut masina in service, iar in 2 zile ploua. iti dai seama ce trafic era in bucuresti. 2 taximetristi in momentul in care le-am ca daca ma sui in masina lor aleg eu traseul au refuzat sa mai faca cursa. unul din ei mi-a explicat pe unde are de gand sa mearga si la sugestia mea a acceptat traseul meu, ulterior la destinatie fiind incantat de traseul pe stradute care l-a scutit de cca 30 min.

    deci pe nesimtitii de taximetristi sa nu ii planga nimeni de mila. am prieten taximetrist care isi permite sa plateasca banca pentru 2 credite… auto si imobiliara. nu ii mai plangeti. daca vor sa castige bani trebuie sa munceasca. astazi refuzau curse pentru ca este f cald afara… !?!??!?!?!?!!?

    Reply
  32. xyz

    Am un singur sfat pt taximetristi: aruncati-va in prapastie cu tot cu mizeriile voastre de Logan!

    Reply
  33. lina

    a fost o perioada cand mergem de mai multe ori pe luna la Bucuresti. cursele de la si spre aeroport ajunsesera sa fie o loterie la care de multe ori am castigat experiente idioate. De foarte multe ori am patit sa fiu certata ca nu am lasat indeajuns bacsis (in general aplic regula de 10%: “”pai acum e uce fac, ma duc gol in oras, nu va e rusine, ies in pierdere”). de multe ori am fost certata ca nu am spus dispecerei unde vreau sa merg (ca ei nu “au platita rovigneta si acum ei ce fac, le platesc eu amenda” ?!?, “pai cum mergeti de la restaurant direct la aeroport, daca stiam nu preluam comanda”). tot intr-o cursa de la aeroport am aflat de smecheria cu opritul brusc al masinii in trafic, pretizand ca s-a stricat (pe langa sperietura initiala, iritatarea ca refuza sa cheme un coleg sa te preia). am aflat dupa aceea ca e felul lor de a abandona cursa daca nu le convine destinatia (nu o pot refuza pentru ca, am inteles ca de cand s-au introdus aparatele automate vin in ordine la comanda). de cateva ori am fost injurata pentru ca i-am rugat sa respecte regulile de circulatie. o data taximetristrul a oprit si mi-a cerut sa ma dau jos pentru ca il rugasem sa nu mai injure: vorbea la telefon cu o femeie. de refuzatul curselor mai scurte, in oras, mai ales seara (chiar si daca ofereai 20 ron), nu mai vorbesc. si nici de aluziile sexuale sau privitul insistent in oglinda retrovizoare. tin sa mentionez ca nu ma deranjeaza lipsa aerului conditionat, de obicei am apa plata la mine, pot sa ignor orice fel de muzica, indiferent de volum. in toti acesti ani cred ca 20% au fost calatorii decente, 20% neutre si 60% nefericite. e important ca soferi ide uber sa plateasca taxe. altfel, sper ca aparitia unei alternative sa inverseze procentele de mai sus.

    Reply
  34. George

    În nici un oraș din țară nu am văzut să refuze un taximetrist o cursă pe motiv ca e prea scurtă, înafară de București.. Și la fel doar în București am pățit să nu mi se elibereze bon fiscal la o cursă de 50 de lei.

    Reply
  35. Gabriel

    Pt. Andrei!
    Andrei, comparatia lui Radu este cretina pt. ca el este un cretin si nu nu doar cretin, asa cum sunt majoritatea taximetristilor! Din cauza acestei gandiri aproape generale a lor, fuge lumea de ei si ii injura.

    Reply
  36. Gabriel

    Pt. Andrei Calina!
    Ai perfecta dreptate in ceea ce spui, cu exceptia faptului ca el nu a generalizat, ba chiar a folosit la un moment dat expresia “majoritatea taximetristilor”.

    Reply
  37. Gabriel

    Pt. Laur!
    De ce nu-ti tii masina acasa Laur? De preferat in garaj. De ce ai facut-o taxi? Exista riscuri si dezavantaje in orice afacere sau meserie. Ti-ai bagat masina personala pe taxi sa faci o afacere, sa iesi la munca sa faci un ban cinstit. Nu poate fi totul roz.
    Nu te mai plange ca asta ti-e meseria, astea sunt conditiile. Trebuie sa mai suporte si taximetristii de la clienti nu doar clientii de lataximetristi.
    Si eu am masina mea personala bagata pe taxi si eu fata de tine care ai licenta ta, mai platesc 10 mil. pe luna chirie la licenta pt. ca eu fata de tine nu am apucat sa-mi iau licenta de la primarie.
    Nu spune nimeni sa oferi apa la clienti, nici eu nu o fac, nici eu nu las pe nimeni sa manance in masina ca nu este resturant mobil, dar il las sa fumeze daca vrea, il las cu cainele daca e mic si il are in cusca sau il tine in brate, nu-i spun ca nu-l duc nu stiu unde ca este cursa prea scurta sau ca-l dar ca-l costa “atat” daca vrea, folosesc tot timpul aerul conditionat etc., lucruri pe care 95% dintre taximetristi le fac exact invers.
    Tu esti unul din acei taximetristi care fac taximetrie asa cum trebuie. Ai masina ta, licenta ta, atestat taxi etc., dar 95% dintre taximetristi sunt niste mizerii de oameni, niste golani, unii cu 2 clase, altii fosti puscariasi, unii niste drogati, altii nu au nici atestate sau permise asa cum sau mai gasit cazuri, mai ales la Pelicanul.
    Si sa stii ca nu esti singurul care are familie de intretinut si platesti taxe la stat. Si soferii Uber au familii de intretinut si ei platesc impozit la stat. Mie mi-a spus de Uber o fata din cartier pe care o cunosc si care e sofer Uber si care isi declara venitul. Ea mi-a propus sa ma bag la Uber, stiind ca sunt taximetrist si ma gandesc serios sa o fac. Deocamdata nu prea sunt asa multe cereri la Uber si nici nu vor fi, din cauza platii cu cardul, romanul nefiind invatat asa, el platind peste tot mai mult cash, dar daca nu se mareste tariful la taxi, atunci cu siguranta o voi face.
    Si daca tot a venit vorba de tarif, nu te mai plange de el si nu te razbuna pe client ca nu el a facut tariful asta. Asta e tariful si daca nu-ti comvine si ti-se pare ca afacerea ta nu e rentabila, lasa-te de taximetrie, fa altceva, ceva rentabil. Dar stim amandoi ca, chiar si cu acest tarif cu care intradevar clientul merge aproape gratis, tot se fac bani din taximetrie.
    Sa fim sinceri, problema noastra nu este daca soferii Uber isi declara venitul ca pe mine nu ma incalzeste asta cu nimic ca se pare ca toti comenteaza pe tema asta. Despre ce vorbim? Peste 90% din soferii de taxi nu declara nimic la stat, nici cei ca mine care au licenta inchiriata si nici macar atat cei care lucreaza la plan (astia fiind majoritatea). Eu ca si ei fac peste 30 mil. pe luna si nu declar nimic. Cum ma poate verifica statul pe mine? Nu are cum. Daca ma mut la Uber o sa am si atestat. Si ce? Ala il poate lua oricine. Stii si tu foarte bine in ce fel se ia. Tu esti printre putinii care platesc taxe la stat pt. ca tu ai pfa si aparatul este fiscalizat pe pfa-ul tau. Aparatul meu este fiscalizat pe firma careia ii platesc chiria la licenta si tot ce fac eu imi intra direct in buzunar.
    Ar fi fost bine ca toti sa avem asa ca tine cate o licenta si sa facem taximetrie si sa pltim toti taxe, dar din pacate nu este asa din hotiei din tara asta, din cauza smecherilor care au luat sute de licente si in loc sa aiba cate o masina pt. fiecare licenta ce i-a fost eliberata, asa cum prevede legea, ei le inchiriaza la fraieri ca mine trecand masina pe firma lor pt. a pacalii legea.

    Reply
  38. Gabriel

    Dar nu asta e problema Mishu, ca nu trebuie sa le dai apa, nici eu nu le dau….problemele cu taximetristii sunt cu totul altele si sunt multe si sunt grave….nu va mai impiedicati toti de de o apa.

    Reply
  39. Gabriel

    Si tu Marius nu mai bate atat apa in piua cu apa ta si nu ne mai face atatea calcule cum cat ne-ar costa o apa ca ma repet, nu aia e problema taximetrisilor. Daca este asa ieftina si tu Marius poti sa-ti cumperi un rahat de apa de 1,5 lei.

    Reply
  40. Gabriel

    Mihai are perfecta dreptate. Cui nu-i plac taximetristii si serviciile oferite de ei sa mearga cu Uber sau cu RATB sa de ce nu, sa mearga pe jos. Ca vorba aceea “este prost cel care da nu cel care cere”.
    Eu chiar vad inutila si prosteasca rivalitatea asta dintre soferii taxi si soferii Uber. Niciodata un client Uber (si nici Black Cab) nu o sa ia un taxi si nici un client taxi nu o sa mearga cu Uber, bineinteles in anumite proportii ca vor fi si mici exceptii. Parerea mea este ca sunt servicii foarte diferite pt. clase diferite de oameni, cu cereri, pretentii si gandiri diferite.
    De fapt problema noastra principala este tariful de rahat pe care il practicam si noi taximetristii si soferii Uber (nu stiu nimic despre cei de la Black Cab) si decat sa ne certam si sa facem comentarii inutile pe aici mai bine nu am mai fi asa lasi, asa cum suntem toti romanii, si am iesii cu totii uniti in strada si am bloca totul si nu am mai pleca de acolo pana nu s-ar face tariful atat cat am vrea noi si atunci cui nu-i comvine tariful sa mearga pe jos si atunci va spun ca am avea cu totii alte venituri si s-ar mai selecta clientii, nu s-ar mai urca in taxi toti “jegosii” asa cum spunea Mishu ceva mai sus.

    Reply
    1. Revo Post author

      Nu s-ar rezolva nimic dacă ați cere creșterea tarifului. S-ar rezolva dacă ați pune piciorul în prag în fața colegilor evazioniști și ați milita pentru aprobări luate pe bune, nu pe șpagă. Cu mașini mai puține pe stradă sunt șansele mai mari să ajungă cursele la voi cei care le meritați.

      Dacă știi că te încadrezi pentru Uber (mă refer aici la mașină nu mai veche de 5 ani), sfatul meu ar fi să nu mai stai pe gânduri.

  41. Gabriel

    Florentin Dumitru ai perfecta dreptate. Gandesc la fel si eu.

    Reply
  42. Gabriel

    Giku! Eu te cred ca nu esti taximetrist. Eu cred ca esti filozof. Ai stat si ai gandit mult ca sa tragi concluzia asta si sa scrii ce ai scris?
    La Caritas bagai o suma de banii si te asteptai sa iei de 10 ori mai mult fara sa faci nimic. Ce legatura o avea asta cu Uber cred ca numai tu stii….sau nu.

    Reply
  43. xsfera

    Legea e clara daca nu ai licenta de transport persoane incalci legea si se pedepseste. Eu am permis de scuter si ma apuc sa conduc autobuzul scoli iar tu ca parinte ce poti sa imi faci? Sau ce imi trebuie mie facultate de medicina ,rezidentiat, masterat hai la mine sa te operez ca iti dau si o apa plata. (Exagerez) nici la autostop nu mai ai voie sa iei lume pt ca nu ai licenta de transport persoane. Nu ai asigurare de persoane si bagaje nu ai ITP la 6 luni. Nu ai tariful dat de la primarie. Metrologie facuta in fiecare an. Bonul fiscal trebuie sa il ai pana cobori din taxi asa zice legea nu pe email. Casa fiscalizata .plus multe legi pe care sigur UBER nu le respecta. Daca este sa fie concurenta trebuie sa lupte cu acelasi arme. De unde stiu eu ca soferul Uber este apt din puct de vedere medical si pshiologic. De unde stiu eu ca este apt pt meseria asta. In primul rand vreau sa ajung acasa in siguranta dupa aia sa ma coste cat mai putin si in ultimul rand cat mai repede. Eu imi trimit copilul cu taxi la scoala pt ca am incredere. Tin sa spun ca nu sunt din Bucuresti si am prieteni taximetristi care se duc si pe curse de 3 lei pt ca oricum clientul lasa 5 lei si apoi de ce sa stea in statie degeaba.Nu va mai plangeti ca nu respecta regulile de circulatie pt ca nici voi nu le repectati ca soferi si nici ca pietoni. Tu ce te crezi clientul perfect te rog sa te mai gandesti ca mai ai si zile proaste.

    Reply
  44. Gabriel

    Daniel! Eu zic sa le faci BOT pe tot parcursul cursei si nu doar cat stai la semafor (sa-mi spui ce indicativ ai sa fac si eu comanda la taxi) ca poate asa ai fi atat de ocupat incat nu ai mai avea timp sa lasi comentarii idioate.
    Vezi tu!…tu te incadrezi, din pacate, in categoria celor 95% de soferi de taxi retardati ca si tine ii fac de ras pe ceilalti 5% ramasi. Asta e tot ce ai putut tu sa intelegi din ce a spus Marius si din ce se discuta aici, asta este concluzia pe care ai putut tu sa o tragi.

    Reply
  45. Gabriel

    Laur! Ai perfecta dreptate in ce spui si ma bucur ca te aflii intre cei 5% dintre soferi de taxi OK. Treaba cu generalizarea ma afecteaza si pe mine. Eu fac taximetrie asa cum trebuie facuta, vorbesc politicos, nu refuz nici o comanda oricat de scurta ar fi ea, nu negociez pretul cursei, dau bon fiscal la orice cursa etc., dar din pacate pt. Marius nu ofer apa plata rece.
    Dar privind evaziunea Uber aici gresesti, oarecum, evaziunea o face Uber intradevar, deoarece din cate stiu, ei nu platesc niciun fel de taxe statului Roman, dar nu soferii Uber, ei declarandu-si veniturile.
    Soferii Uber isi primesc banii saptamanal intr-un cont bancar ce poate fi verificat, banii fiind clar vizibili primiti de la Uber.

    Reply
  46. Gabriel

    Si Laur! Taximetria din Romania face o evaziune fiscala mult mai mare decat Uber. Despre ce vorbim aici? Si iti pot aduce toate argumentele si dovezile necesare. Daca nu stii asta, inseamna ca tu doar esti un sofer de taxi care lucreaza la plan, si singurul care se duce si isi declare veniturile (inclusiv spaga), ca daca nu o faci, si sunt sigur ca nu o faci, asa cum nici eu nu o fac si nici peste 95% din taximetristi nu o fac, atunci nu te supara, dar asta se cheama o mare evaziune fiscala.

    Reply
  47. Gabriel

    Laur! Nu sunt de acord cu tine cu refuzatul cursei daca ala vine sa se urce in masina mancand saorma. Mie daca mi-se urca vreunul il rog sa nu manance si daca nu intelege il dau jos si nici o lege nu imi poate face nimic.

    Reply
  48. Gabriel

    Bravo Doru, bravo! Corect! Ai si tu dreptate, perfecta dreptate. Mi-se intampla des sa stau cu masina in statie, masina fiind o Kia Ceed 2008 care arata impecabil, jante, geamuri fumurii, functioneaza impecabil, in interior este curat in permanenta, miroase frumos, aerul este pornit tot timpul, eu sunt tot timpul la pantalon lung si camasa si cu toate astea vine cate un client si se urca in fata mea intr-un Logan ruginit, lovit, cu colantul rupt pe ici pe colo, de la Pelicanul, la volan o cioara daia transpirata toata cu un prosop atarnat pe gat si se sufoca de cald ca sta cu geamurile deschise si aerul oprit, asta daca are masina aer, cu jumate din deget infipt in nas si cu cealalta mana fumand tigara dupa tigara.
    Ma uit si vad stupefiat cum la acelasi tarif, eu bag bani sa mentin masina in anumite conditii si clientul vine complect dezinteresat si fara nicio selectie, se urca in masina la Pelican si apoi tot ei comenteaza ca au mers cu taxi si au fost tratati nu stiu cum sau ca au fost inselati.
    Asta este un alt motiv care ma face sa ma gandesc sa plec si eu la Uber.

    Reply
  49. Gabriel

    Bravo Alin, bravo! Foarte corect spus. Te aplaud! Majoritatea clientilor sunt atat de prosti ca nu sunt in stare sa dea un simplu tel. in dispecerat sa faca o reclamatie ca daia fac mizeriile de taximetristi ce fac, ca nu-i trage nimeni la raspundere.
    In schimb cand intarzii la comanda 2-3 minute, imediat suna in dispecerat si uite asa te alegi cu 6 ore de penalizare de te-a nenorocit pe ziua aia, de parca noi soferii de taxi putem face minuni. E omenesc sa dai un timp si din cauza traficului ordinar din Buc. sa se intample sa intarzii.

    Reply
  50. Andrei_fermecatoru™andrei

    Auzi, ma gandeam si la sfatul 12: Toti taximetristii sa poarte frac cand te transporta pa tine. Si am mai ras si la aia cu apa, deci aia doi trei lei lasati spaga, aia sa se intoarca tot la tine sub forma de ”sticla d apa plata imbuteliata, rece”. Daca era scris la misto, articolul m-ar fi amuzat, da asa, …frate, sincer mi-e mila de tine, trebuie sa fii fooarte nefericit in general, daca ai pretentiile astea d la viatza, pentru aia 1,39 lei/Km…Si PS: Uber n-a lovit p nimeni, in tarile civilizate uber a fost desfiintzat, fiind considerat ilegal, pentru ca baietii aia care fac curse, nu platesc taxe. Si nici nu au licentza d transport persoane. Si daca zici ca astea nu conteaza, …mi se face si mai mare mila d tine….

    Reply
    1. Testosu

      Nu ești foarte inteligent, și nici nu ești prea bine informat. Nu o să-ți explic de ce că oricum nu o să înțelegi.

  51. Gabriel

    Claudiu! Ai perfecta dreptate! Sunt in totalitate deacord cu tine cu o singura exceptie.
    Nici un taximetrist nu ar trebui sa incalce regulile de circulatie mai ales daca pune in pericol viata cuiva si la fel gandeam si eu pana sa ma fac taximetrist. Si iti garantez si as face si pariu ca daca te-ai face taximetrist ai proceda la fel di credema ca asta se intimpla tot din cauza clientilor si pt. ca nu-ti vine sa crezi o sa-ti explic si de ce.
    Iti jur, ca desi conduc masina mea, deci nu dau plan nimanui, ies la munca cand vreau si ma retrag cand vreau, am ajuns sa muncesc cu frica din cauza clientilor, care daca intarzii la comanda cu 2 min., suna in dispecerat si te alegi cu 6 ore de penalizare, timp in care nu mai poti lua comenzi si asa ai pierdut jumate din zi si atunci incerci sa faci tot posibilul sa ajungi la comanda sau iti spune sa-l lasi undeva si tu nu ai voie sa opresti acolo ci mult mai departe, undeva. Cum crezi ca va reactiona clientul daca ii dai dreptul sa coboare mult mai departe decat unde a vrut el.
    Ultima data am incalcat o regula incercand sa ajung la adresa sa iau clientul, fiind intr-un mare trafic blocat pe Stefan cel Mare si fiind constient ca daca nu incalc regula nu mai ajung, iar pt. asta acum stau acasa si astept sa-mi treaca luna de suspendare a permisului sa reancep munca.
    Am jurat ca la intoarcere nu mai fac asta orice ar fi. Consider ca nu merita sa fac asta pt. nici un rahat basinos de client care nu poate sa astepte sa-i soseasca taxi-ul. Mai bine imi iau cele 6 ore de penalizare.
    Si inca ceva….crede-ma ca 8 din 10 clienti care se urca in taxi se grabesc foarte tare si ti-o si spun si nici nu-i intereseaza daca mergi mai cu viteza si incalci regulile, ba din contra, interesul lor fiind sa ajunga cat mai repede la destinatie, nepasandu-le ca eu pot ramane fara permis.
    Iti jur ca am avut o clienta de imi venea sa-o omor si sa o arunc din masina. Se grabea si dupa ce am parcurs jumate din cursa, fiind blocati pe Uverturii, dupa ce mi-a facut vreo doua min. mare cearta ca ea daia a luat taxi-ul ca noi ar trebuii sa cunoastem Bucurestiul si sa folosim strazi-scurtaturi pt. a evita traficul (si daca chiar este vreuna si o folosesti, zice ca l-ai ocolit) ca asa daca stia mergea cu RATB-ul, a coborat si nu mi-a platit nici cursa cat a facut pana acolo. Am tacut si m-am bucurat ca am scapat de ea.

    Reply
  52. Elegance Taxi

    Te așteptăm sa devii clientul nostru, iar daca greșim, te rugam sa ne spui unde am greșit.
    Iți mulțumim !

    Reply
  53. andrei

    revo! nu pot sa spun decat atat: esti mare marlan! Sub aspectul asta de intelectual cu un fin simt al ironiei, nu se ascunde decat un bou frustrat, un mare prost. Sfaturi d-astea cretine daile lui ma-ta.
    Fa si tu taximetrie macar o zi si dupa aia sa vorbesti- boule!

    Reply
    1. Revo Post author

      Nu mă angajează ăștia la taxi că am mai mult de 4 clase. M-au pus la interviu să scriu câteva propoziții pe o foaie, s-au prins că știu să folosesc cratima și m-au descalificat.

      Nu te obosi cu răspunsul.

  54. xsfera

    Daca erai minim informat si nu scriai articolul la o bere sau la pauza dintre reprizele unui meci de fotbal poate aflai ca trebuie sa ai mai multe clase pt un atestat de taximetrist ,cratima se invata in scoala primara asa ca si tu poate ai 4 clase sau se poate uita cum se foloseste corect. Mie articolul mi se pare prost documentat si de can can neavand nici o legatura cu cei de la Uber din punct de vedere legal nu pleaca pe picior de egalitate ceace denota o lipsa acuta de profesionalism. Acum marea intrebare, tu iti faci treaba fara greseala 100%.
    La cum ai scris articolul iti dau un 5 de trecere pentru ca ai scris corect din punct de vedere gramatical.
    Sarbatori fericite

    Reply
    1. Revo Post author

      “Din punct de vedere legal”, mi-ar plăcea ca taximetriștii să dea bon la fiecare cursă și apoi să vorbească. Din ianuarie șoferii Uber sunt obligați să-și facă PFA. Sunt curios ce argument mai apare atunci când o să cadă și asta cu “legalitatea”.

  55. xsfera

    Ai cerut tu bon si nu ai primit? Din cate stiu eu dar nu sunt sigur nu se mai fac PFA, PFI repet nu sunt sigur. Daca Uber are si metrologie ,ITP din 6 in 6 luni,atestat transport persoane, cordonator transporturi si mai sunt cateva autorizati plus analize medicale si
    psihologicul atunci vorbim de egalitate.
    Daca nu atunci esti prost informat sau mai rau faci publicitate ascunsa. Eu unu cred ca esti prost informat.Daca vrei sa sti adevarul afla ale cui sunt companile de taxi care sunt interesele cum se ia autorizatie sau mai bine intreaba un taximetrist mai vechi. Nu mai arunca cu vorbe fara temei
    PS: ca sa transporti persoane trebuie sa ai un cazier auto si unu infractional .

    Reply
    1. Revo Post author

      Da, am cerut bon ultima dată când am mers cu taxiul și nu am primit, știți manevra: “Păi de ce n-ați spus de la început? Stați să vedeți… am scos un bon alb, stați să căutăm pe aici să vedem dacă am să vă dau alt bon …”.
      Am scris și despre companiile de taxi și despre taxele care trebuie plătite. Dar ca să-l fi văzut, ar fi trebuit să faci o căutare pe blog, documentarea aia proastă despre care vorbeai în comentariul anterior.
      Şi pentru șoferii uber este obligatoriu cazierul auto și cel judiciar. Din nou, documentarea aia despre care vorbeai.

  56. xsfera

    Nu trebuie sa fii suparat pentru ca nu am citit blogul tau pt ca am citit un articol si imi este deajuns,un articol slabut cum am mai spus de nota 5 maxim si pe deasupra esti ignorant care nu apreciaza criticile plus ca nu eu trebuie sa ma documentez pentru ca nu eu scriu articole de matineu.
    Data viitoare incearca sa fii echidistant pentru ca seamana al dracului a reclama.
    As dori sa vad un articol anti Uber pt ca stim amundoi ca nu este o fecioara.
    HO HO HO Craciun fericit

    Reply
  57. xsfera

    Am cautat 30 de minute articolul dar nu am gasit decat o reclama la Uber unde te indeamna sa iti faci cont ca iti da bani despre servicile Uber si alte prosti unde avand compasiune pt soferi Uber care se plang cat trebuie sa plateasca ca sa faca transport de persoane si un contopist cu simtul olfactiv foarte dezvoltat. Daca asta nu este reclama nu stiu ce sa mai zic. Saraci soferi de la Uber cand o sa vada ca diferenta este de vreo 3000 de Ron pe an ca sa faci transport de persoane plus ca legea spune ca firma de tansport marfa sau persoane trebuie sa ai angajat un cordonator transport sau cum se zice mai nou manager transport ,nu conteaza cate masini ai trebuie sa angajezi manager transport. Tu cand ai scris fituica asta ai intrebat si tu in stanga in dreapta pe cineva care are habar de treaba asta sau ai scris cu bocanci.S-au ti sa dat comanda de reclama. Imi pare rau dar asa vad eu cele doua articole scrise la comanda ,uni prea ciuma si alti muma. Cand vad soferi de Uber cate aprobari si harti plus o gramada de bani se lasa pagubasi pentru ca ei credeau ca este usor sa faci taxi dar nu numai ei credeau asta toata lumea crede asta. Nu stiti decat sa denigrati sa aruncati cu namol in taximetristi. Hai pa la revedere drum bun.

    Reply
    1. Revo Post author

      Dacă citeai cu dosul, vedeai că am scris că numărul de mașini s-a împuținat, că a crescut tariful și că nu-mi mai pasă de Uber dacă aleg să folosească tot taximetriști. Ce pana mea vrei să scriu mai mult, dacă serviciul funcționează și îmi place? Ba chiar m-am abținut să nu mai public câteva articole cu experiențe avute cu șoferii uber, tocmai ca să nu mai apară prostălăi care să îmi reproșeze că le fac reclamă.

      Ești la fel de limitat ca majoritatea celor din mediul din care provii. Îi tot dai în sus și în jos cu reclama doar pentru că nu înțelegi
      diferența dintre reclamă și refferal marketing. Şi încă un motiv pentru care taximetriștii sunt imbecili: nu-ți vonvine că fac “reclamă” Uber? Dă-mi un motiv să-ți fac ție “reclamă”. Şi pentru că ești greu de cap, prin “motiv” nu mă refer la un stimulent financiar. Exact ca moșii ăia care erau șefi de CAP pe vremea lui Ceaușescu. După ce a venit revoluția nu i-a dus capul să facă nimic ca să își câștige existența. Mor de foame pe stradă și spun că era mai bine pe vremea lu’ Ceașcă.

      Încă ceva. Vă tot plângeți de milă cu aprobările și taxele pe care trebuie să le plătiți voi și așteptați compasiune din partea clienților. Așa și? De ce mi-ar păsa mie ca și client de toate astea? Mă lasă rece toate verificările voastre din moment ce mașinile și servicile voastre sunt mai proaste.

      Şi încă ceva, învață să vorbești corect gramatical dacă pretinzi respect. Toate comentariile tale de până acum conțin greșeli gramaticale.

  58. Un taxist

    Daca va intra vreodata taximetria in normalitate (tarif, conditii, confort etc…), majoritatea care comentati pe aici va veti calca unul pe celalalt pe picioare prin autobuze. Numai bine!

    Reply
  59. Mihai

    Nu îmi vine sa cred câte comentarii sunt la articolul asta și cât de greu sunt de citit din cauza dezacordurilor gramaticale sau a lipsei de punctuație. Felicitări Marius pentru răbdare și pentru articol. Cred ca orice om care îl citește și nu este în aceasta categorie de taximetriști zâmbește și este de acord măcar cu unul din punctele enumerate de tine.

    Reply
  60. xsfera

    Daca era un concurs de gramatica era alta treba dar este un articol scris la comanda de un contopist care isi jigneste cititorii (cum ar fi sa te duci sa iti cumperi o cravata si vanzatoarea sa te jignesca pt simplu motiv ca aveti opini diferte privind camasa la care s-ar potrivi cravata) .
    Ca sa va fac sa intelegeti cum merge sistemul , sa luat o firma la intamplare sa zicem upsss Uber care vrea sa isi faca publicitate online , se ia un contopist online nu dam nume, hmmm sa zicem M .
    Uber il plateste sa scrie un articol care sa il laude pe el si sa denigreze concurenta principlala , acum in functie de vizualizari , comentari si alte ctiteri compania Uber mai da niste banuti la contopist. Asa dragi cititorii de cate ori citit fituica si comentati micul contopist face banuti de aia spun eu ca nu este corect sa va jignesca indiferent de motiv.
    Aroganta ta intrece pe cea lui Giovani Becali
    Nu te obosi sa imi raspunzi, mai bine iti ceri scuze celor pe care i-ai jignt ai mai spala demnitatea prafuita.

    Reply
    1. Mihai

      Sunt sigur ca nu ți s-a întâmplat niciodată sa testezi un produs nou sau un serviciu care sa ți se pară net superior față de ce cunoșteai până în acel moment și pur și simplu sa vrei sa împărtășești experiența ta pentru a da și altor oameni ocazia.
      De exemplu, eu după ce am mers cu Uber le-am povestit cunoștințelor mele despre serviciu de parcă m-ar fi plătit ăștia de la Uber să o fac? De ce am făcut asta? Pentru ca eram sătul de experiențe neplăcute avute cu taximetriști, de curse în care șoferii te fac să te simți prost că ai îndrăznit sa mergi cu ei doar 2 km. Ca să nu mai zic de starea mașinilor de taxi…

  61. un taxist

    Nu faci un articol acum despre cum v-a jegmanit uberul de revelion? Ce ma bucur!

    Reply
    1. Mihai

      Dacă ai fi mers cu Uber ai fi văzut ca până să accepți cursa aia cu suprataxa trebuie sa accepți în mod explicit acel tarif și știi înainte să urci în mașina cam cât te costa. Cei care au plătit milioane pe 3 km fără sa realizeze erau atât de “fericiți” ca probabil ar fi fost oricum “jecmăniți” de un taximetrist binevoitor.

    2. un taxist

      Pai asa a fost si la taxi. Soferul iti spunea cat te costa si tu acceptai sau nu.

  62. xsfera

    La mine in oras nici de Craciun sau de Revelion sau prima zapada taximetristi nu au marit preturile. Este vina voastra ca acceptati asa ceva. Va mai spun inca odata, luati indicativul si numele companiei si faceti plangere verbala si ca sa fiti mai sigur la camera taximetristilor.
    In fuctie de fapta se da suspendare de la cateva ore pana la pierderea atestatului .
    Sta in puterea voastra sa schimbati ceva,
    Uber studiaza legile fiecare tari si cauta portite legislative de exemplu in Irlanda folosea taxiurile care aveau o aplicatie gen Clevertaxi . Taxa era de 10% din comenzile pe care le luai de la ei. Dar repet folosea taxiurile care erau nu masini private. Tarile unde a iesit cu scandal sunt tarile unde au gasit portite dar orice minune tine 3 zile.
    Ce as mai vrea sa adaug este ca un jurnalist ,jurnalist de investigatie , ziarist, reporter sa fie echidistant , neutru , sa prezinte faptele sau cazul asa cum este lasand la o parte emotile ,discriminarile, apartenenta unui partid politic sau religios pt ca are puterea cuvantului scris este a patra putere in stat si poate influenta mase de oameni .

    Reply
    1. Revo Post author

      Auzi, dacă te pricepi atât de bine de ce nu te faci jurnalist? Nici măcar nu trebuie să știi să folosești cratima, așa cum ne-ai demonstrat în comentariul anterior. Plus că poate atunci ai afla și tu care este diferența dintre un blog și un cotidian/ziar.

      Şi apropo tot de comentariul trecut, nu îmi insult cititorii, cititorii mei nu sunt taximetriști. Ai foarte multe teorii pentru care nu aduci argumente, faci foarte multe confuzii, mereu în favoarea argumentului tău. Nu te obosi să îmi răspunzi, încerci să pari inteligent dar te trădează gramatica.

  63. xsfera

    Te simti bagat in seama eu unu nu am pomenit in comentariul anterior de contopisti , esti un contopist care crede ca scrie pt oameni inteligenti dar esti prea mandru ca sa iti dai seama , esti mandru ca magarul la sareta
    Eu unu stiu ca nu scriu corect gramatical imi dau seama de defectele mele dar tu nu iti dai seama cat esti de prost esti
    Si la un concurs de prosti iesi pe locul 2 de prost ce esti. Plus ca esti prost crescut si increzut care nu suport critica
    Eu nu vorbeam de tine comentariul anterior te baga in seama singur, intoarce-te la prieteni tai imaginari (inteligenti) si poti sa o arzi prin dune ca Herbert ca tot vorbesti SF-uri pragateste gingia ca se formeaza deja o spiral de donatorii nespalati cu patru clase care nu stiu sa scrie corect dar care sunt binevoitori sa umple cavitatea bucala contopistilor mediocri
    PS: imi cer scuze fata de parinti tai pentru ca am zis ca esti prost crescut. Nu este vina lor se mai intampla mutati genetice.
    Incearca sa te calmezi bea o vodka ia un Romparkin si sari peste urmatorul comentariu

    Reply
  64. Alin

    Da un sfat uberistilor, nu taximetristilor. Transportul de persoane fara autorizatie, e interzis. Nu ma lua car-sharing sau ride-sharing. Un uberist care face ride-sharing dintr-un cartier in altul, apoi la gara, apoi la aeroport, apoi iar intr-un alt cartier, nu face ride-sharing, ci transport de persoane. Un uberist care cere (bineinteles ca softul, nu uberistul direct) o suma de 20-30 lei dintr-un cartier in altul, nu imparte costurile, ci face profit. E greu de crezut ca combustibilul consumat dintr-un cartier in altul costa 60 lei, iar uberistul cere 30 lei, deci cica imparte costurile. Daca uberistul iti ia 20-30 lei dintr-un cartier in altul, iar tu sau clientul puneti botul ca se impart costurile, atunci taximetristul ar trebui sa-ti ceara aproape 100 lei. De ce? Pe urmatoarele considerente: Daca uberistul iti ia 20-30 lei spunand ca imparte costurile, rezulta ca are un cost de 50-60 lei, si iti cere jumatate din costuri. taximetristul muncind pentru profit, ceea ce e ceva normal, la urma urmei e o societate comerciala, ar trebui sa-si recupereze costurile de 50-60 lei, plus sa faca profit. Rezulta ca taximetristul trebuie sa-ti ceara cei 50-60 lei, suma pe care o cheltuie si uberistul si din care iti cere 20-30 lei pe motiv de impartire a costurilor, plus un 30 lei pe deasupra ca sa aiba profit. In alta ordine de idei: daca ceasul unui taxiu bate 20-30 lei pe o anumita cursa, cum poate un uberist sa iti ceara aceeasi suma sau chiar mai mult cand e tarif dinamic, pentru aceeasi cursa?! Adica vrei sa zici ca taximetristul recupereaza costurile si are si profit din aceeasi suma, in timp ce uberistul doar imparte costurile cerand aceeasi suma? In fine, sunt mult mai multe argumente, dar nu are rost, cand esti indoctrinat, esti indoctrinat, e greu sa te aduca cineva pe linia de plutire. Avem uscaturi printre taximetristi? Da! dar asta nu e motiv sa faci concurenta neloiala asa cum fac uberistii. Avem uscaturi printre taximetristi? Da! Asa cum exista uscaturi in orice domeniu, chiar si intre blogeri, tu de exemplu! P.S. desi articolul e vechi si am postat abia acuma, am dat peste articol cautand altceva. Nu te obosi sa-mi raspunzi, pentru ca asa cum spuneam mai sus, cand esti indoctrinat, esti indoctrinat, e greu sa te schimbi, si tot asa cum spuneam mai sus, asa cum exista uscaturi printre taximetristi, exista si printre blogeri, adica tu.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *