Ghidul unui bucureștean prin Cluj

By | July 29, 2015

Pentru că nu toți cei care vin la Untold știu mare lucru despre Cluj, m-am sacrificat eu și am venit cu 3 zile înainte, ca să cercetez terenul și să vă spun cam ce ați putea să faceți. Iată ce am decis.

cluj-featured

Cazare în Cluj

Hotel Capitol. Cu partea asta probabil că ați rezolvat deja, dacă nu, e nasol. Oricum, merită o vorbă bună hotelul la care am stat. Camerele sunt curate, au parcare, WiFi prin tot hotelul, aer condiționat, minibar și personal foarte amabil. Micul dejun a fost foarte bun și consistent. E de reținut pentru alte vizite prin Cluj.

Unde se mănâncă bine în Cluj?

Restaurantul Matei Corvin. Chiar peste drum de casa unde se spune că s-a născut Matei Corvin, pe strada care se numește cum altfel decât Matei Corvin, am găsit un restaurant senzațional. Este într-o clădire dărăpănată și nu arată bine pe afară însă nenea care preia comenzile este un om de milioane. Vorbește toate limbile posibile și din proprie inițiativă stă lângă masa ta și te consiliază până ești sigur că ai comandat ceea ce-ți dorești. Îți explică de unde vine fiecare mâncare, ce gust are, cum a fost inventată și un pic de istorie a locului. Cumva reușește să facă asta cu fiecare masă în parte și să-i facă pe toți să se simtă speciali. Porțiile sunt foarte mari și prețurile bune.

Casa Boema, Corso și Carrousel. Le-am trecut împreună pentru că sunt administrate de același tip. Toate sunt locații foarte bine alese și foarte frumos amenajate. Noi am mâncat la primul un platou Boema (195 lei) care a fost bun și îndeajuns pentru șase persoane și am băut câte un Ciuc nefiltrat (10 lei). La Carrousel, cel mai aproape de Untold, nu ne-am oprit decât pentru hidratare. Un Grolsch la borcan e 8 lei, o limonadă 11 lei.

Fabrica de Bere Ursus. Fabrica originală cu o vechime de peste 130 de ani a fost dărâmată. Chiar lângă ruinele ei (încă sunt macarale și o mare groapă) a înflorit această berărie printr-un parteneriat între Ursus și lanțul de restaurante Euphoria. Locația este aproape de Cluj Arena și este generoasă. Se laudă cu o bere Ursus nefiltrată (8 lei), produsă de ei, în butoaiele pe care le puteți vedea dacă stați în berărie.

Panoramic. După cum îi spune și numele, oferă o priveliște superbă asupra Clujului. Noi ne-am oprit pe la prânz pentru un Frappe și o înghețată (10-14 lei) dar cred că seara se vede mult mai frumos de acolo de sus.

Marty. Prima sugestie pe care o vor face țoți clujenii va fi lanțul de restaurante Marty. Noi nu am apucat să trecem pe la ei deși aveam un Marty chiar pe strada cu hotelul. Prețurile sunt medii spre măricele (trebuie să downloadați aplicația ca să le vedeți) însă mai multe surse ne-au trimis aici. Deci este o soluție care nu poate da greș.

AgapeEste un hotel care are și un restaurant cu specific unguresc. După preferințe, la parter este împinge tava care este foarte renumit în Cluj, la etaj este un restaurant în adevăratul sens al cuvântului. Probabil că aici puteți mânca un gulaș bun. Nici pe aici nu am trecut, deși ne-a fost recomandat de două persoane diferite.

Alte locații. Am mai primit câteva recomandări pe care nu am apucat să le încercăm. Pentru o pizza bună puteți încerca Pizza Acrobatică unde aruncă pizzaioli cu pizza în aer sau Napoli Centrale. La capitolul cafenele am fost îndreptați către Toulouse  și am înțeles că la Baracca am înțeles că se mănâncă cel mai bun tiramisu.

Ce este de văzut prin Cluj?

Deși este un oraș cu o istorie bogată, a mai rămas foarte puțin din vechea cetate și nu mi se pare că sunt foarte multe obiective turistice de văzut.

Parcul Cetățuia și plimbarea pe zidul vechii cetăți mi-a plăcut cel mai mult. Se vede tot Clujul de aici de sus, cu tot cu Cluj Arena. Să începeți plimbarea din partea opusă stadionului, din zona cu Marty, și să vă opriți și la Panoramic pentru o înghețată. Dacă știți că aveți probleme cu căldura, lăsați plimbarea pe seară.

ghid-cluj-2015-12

Grădina Botanică este ok dacă vreți să stați la umbră. Dacă ați văzut-o pe cea din București o știți și pe aceasta, care cred că este mai mică. Dacă trebuie să alegeți între obiective eu aș zice s-o lăsați la urmă, nu pierdeți nimic dacă n-o vedeți.

În rest … cele clasice: Teatrul Național cu statuia lui Eminescu în față, și dacă vă plac bisericuțele, Catedrala Adormirea Maicii Domnului cu statuia lui Avram Iancu în față, Catedrala Sf. Mihai din Piața Unirii, cu Mathias Rex în față (btw, pe acolo este și KFC-ul) și Biserica Franicscană, care mie mi-a plăcut cel mai mult.

Cam atât din Cluj, sper să vă distrați la Untold și să vă fie de folos ghidul meu. Noi astăzi plecăm să cucerim noi teritorii. Dacă nu dați de mine timp de 2-3 zile pe Facebook nu vă duceți la poliție, nu m-a răpit nimeni, înseamnă doar că am ajuns în Bihor. Şi acolo internetu-i mai molcom 🙂

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

14 comentarii la “Ghidul unui bucureștean prin Cluj

1. Jordan

Gradina Botanica din Cluj este una dintre cele mai frumoase din Europa, comparabila in Romania doar cu cea de la Iasi (eventual), in nici un caz cu cea de la Bucuresti si merita vazuta, sunt turisti care vin in Cluj special pentru Gradina Botanica. Ideal ar fi sa aveti o sticla cu apa la voi / sa n-o vedeti la 45 de grade cate sunt acum :).

Marty e un lant de fastfood-uri decente, dar nimic special, gen Spring Time. Restaurantele recomandate sunt relativ ok, cu precizarea ca n-as manca la Panoramic, as merge doar asa, cum ati fost voi, pentru priveliste si frappe :), si as adauga Chios-ul, in parcul Central, un steakhouse bun, El Toro, in Cipariu si Baracca, restaurantul unde gateste (nu stiu daca chiar full time) Adi Hadean. Mancare buna, preturi decente.

1. Revo Post author

Hei, mersi de sugestii. Chiar am omis faptul că Adi Hădean e din Cluj, altfel aș fi căutat un local pe unde și-a lăsat și el amprenta.

În privința grădinii botanice, e posibil să fie gusturile mele deformate. O persoană din grupul de prieteni cu care am fost a spus că asta i-a plăcut cel mai mult din Cluj.

2. misivlara

Just, la restaurantul ala Matei Corvin chiar ai o atmosfera deosebita. Si exact la fel mi s-a intamplat si mie: cand am vazut exteriorul si cladirea nu m-a convins deloc, am zis sa bag capul doar asa intr-o doara pentru ca era ora mesei si eram curios daca era ceva lume inauntru, ceea ce ar fi fost un semn totusi bun. Erau putini clienti, m-a intampinat un domn care a reusit imediat sa-mi placa si ne-am decis asadar sa mancam acolo. Iar ceea ce a urmat a fost intr-adevar un crescendo de surprize placute.

3. Serj K

La Baracca e cel mai bun Tiramisu din Romania nu din Cluj:)

1. Revo Post author

Bine că-mi spui acum după ce am plecat. Mă faci să vreau să mă întorc 🙂

4. lilipopa20155@yahoo.com

Femei au ?
    Vodca este?
    păi să-l așteptăm pe Turbincă… să stea de vorbă cu Boc și să-l întrebe de ce ne-a tăiat salariile…

1. Revo Post author

N-am făcut parte din cei 0.1% care s-au întrebat cine a făcut ursul, dar așa mi-a părut rău că n-am apucat să-mi fac o poză cu fratele meu 🙂
      M-am uitat pe site, foarte tare omul. Bănuiesc că dacă-l lasă mașina-n drum, rezolvă repede cu o planetară, o bieletă, ceva 🙂

5. Daniel

De acord cu tine, la Pizza Acrobatica mai sunt doar pizzaioli care sa arunce cu pizza in aer 🙂 dar incapabili, din pacate, sa faca acrobatiile cu aluatul de pizza prin care a devenit recunoscuta.

1. Revo Post author

Sună destul de vulgar numele, sigur nu m-ai înjurat? 🙂

6. Lucian

Salutare, am vazut ca ai scris de Pizza Acrobatica, multumim! Am redeschis localul in centrul Clujului, pe Str. Avram Iancu nr. 13, anul asta sigur o sa fie acrobatii cu pizza.