Altex și Media Galaxy au un mare avantaj de care nu știu să profite

By | September 19, 2014

V-am spus că mi-am cumpărat mașină de făcut pâine. Dat comandă joi, vineri a venit curierul cu ea. Am scos-o din cutie și am zis să-i fac poze pentru un mic articol. După ce i-am făcut poze și mi-a crescut inima de mândrie când o vedeam ce albă și lucioasă era, am constatat că display-ul nu funcționează corect. Mai precis arăta așa:

masina_paine_philipsBun, nu e problemă, îmi zic eu. Hai să sun la Altex să văd ce mă sfătuiesc. Supriză, pe niciunul din numerele de pe site nu răspunde nimeni. Ok, dau un mail. Trece o oră, trec două, niciun răspuns. Şi acum o să fac prima obsevație a acestui articol. Ce impresie vă faceți voi despre cineva care vă vinde un produs și nu mai răspunde la telefon atunci când aveți o problemă cu el?

Dar trecem mai departe. Nu mai aștept răspuns, că eu vroiam să fac pâine atunci și nu vroiam să treacă week-end-ul. Pun mașina în mașină (yo dawg) și mă duc spre Altex-ul din Plaza. Aflu că nu se poate schimba acolo. Deja mă resemnasem știind că nu o să fac pâine în week-end-ul ăla. Şi aștept un semn de la Altex …

Sâmbătă mă sună o tipă și îmi oferă două soluții. Fie trimit ei curierul după ea care “vine luni sau marți (…) și primiți produsul înapoi miercuri sau joi”, fie îl duc eu oricând la Media Galaxy Orhideea. Că doar la Media Galaxy Orhideea se pot returna produse. Aleg să îl duc eu luni la prima oră. O duc, verifică ei acolo ce verifică și îmi dau altă mașină. Bun.

Marți vreau să fac pâine. Scot mașina, o instalez și caut cartea de bucate. Nu era. Cei de la Media Galaxy au uitat să-mi pună toate manualele. Aș fi renunțat bucuros la ele, dar dacă aș fi dus-o la garanție vreodată cu vreo problemă mi-ar fi refuzat-o pe motiv că nu am toate accesoriile. Eram pe picior de plecare, nu mai aveam timp și nici chef de un drum până la Orhideea.

Îmi crește tensiunea și încep să dau telefoane. Sună prieteni, sună pe orice număr pe care-l găsești pe internet, doar-doar vei reuși să găsești pe cineva de la Altex sau Media Galaxy. Până la urmă nimeresc la un număr de telefon la care îmi răspunde o tipă drept fiind “serviciul relații clienți Altex”, îi expun problema și îmi dă două numere de mobil de la Media Galaxy Orhideea. Îmi răspunde un băiat, îi spun și lui problema, întrebă cu voce tare prin magazin: “Bă, a venit unu’ cu o mașină de pâine ieri de dimineață?!”. Îmi spune că mă sună el în 30 de minute. Şi surprinzător chiar mă sună. Au găsit manualele și mi le-au trimis a doua zi prin curier.

Ce concluzie tragem din toată povestea asta?

Altex și Media Galaxy au magazine prin toată țara. Celelalte magazine online au de regulă un singur sediu. Altex ar putea să valorifice avantajul ăsta și să te lase să-ți ridici/returnezi produsul în orice magazin. Am fost dispus să dau bani din buzunarul meu, să mă deplasez pe benzina mea și să schimb produsul atunci. Nu s-a putut, până la urmă Altex a mai plătit un curier. Reminiscențe ale comerțului offline.

Ce informații prețioase am obținut despre returul produselor la Altex?

  • Ca să inițiezi procedura de retur trebuie să dai reply la mailul de confirmare a comenzii.
  • Produsele nu se pot returna decât la Media Galaxy Orhideea sau prin curier.

Ce concluzie au tras alții din povestea asta?

Vezi, așa-ți trebuie dacă te-a mâncat să comanzi online. Şi asta e cea mai tristă parte a poveștii.

 

18 comentarii la: “Altex și Media Galaxy au un mare avantaj de care nu știu să profite

  1. Mihai

    Concluzia este de fapt…asa iti trebuie daca te-a mâncat sa comanzi online si te-ai zgârcit la cativa lei. Eu de multe ori cumpăr de la eMag chiar daca este un pic mai scump, doar pentru calitatea serviciilor de retur, înlocuire produs si garantie. Asta fiind valabil pentru produsele pe care le voi folosi o perioada indelungata de timp.

    Reply
    1. revo Post author

      90% din chestiile pe care le cumpăr online le cumpăr de la eMAG. Mașina de pâine era 280 lei la Altex și 460 lei la eMAG. Ceva mai scump de câțiva lei.

  2. Kilo

    Nu te lași… Vrei să te cerți cu gramatica! Oricum, anul ăsta scapi! Abecedarul nu se mai fabrică!

    Atenție la vroiam!!! E de două ori!

    Reply
    1. revo Post author

      Ţi-am explicat și data trecută cum stă treaba. Rămâne cum am stabilit.

  3. Alex

    Returul produsului se face pe cheltuiala clientului, nu-i asa? chiar daca el n-are nicio vina ca produsul primit are un defect.
    Ma intreb daca va trebui platita si intoarcerea la client a produsului schimbat… ar fi a doua cheltuiala pentru client.

    Sunt in aceasta situatie. Am comandat online un blender de la ei, care dupa desfacere am constata ca are un defect.
    I-am contactat pe mail pentru retur. (Mi-au raspuns la cca 2ore, a fost ok din acest punct de vedere), iar acum astept firma de curierat.

    Din ce am citit la ei pe site, inteleg ca va trebui sa suport eu costul returnarii produsului … si cred ca va trebui sa platesc curierului si cand imi va aduce produsul inlocuit… nu? 🙁
    …in total 40-50lei.

    Si iata, cu du-te-vino-ul asta voi pierd intreaga “reducere” de care m-am bucurat achizitionand initial produsul la oferta actuala… practic ajung sa platesc pretul intreg 🙁

    Daca citeam regulamentul privind returul, ceream direct banii pe produs… 🙁 dar nici nu mi-a trecut prin minte ca pot avea ghinionul sa primesc un produs care sa necesite inlocuirea.

    Reply
    1. revo Post author

      Da, e nasoală chestia asta. Când mi-au trimis manualele prin curier nu mi-au cerut nimic. Dacă îți trimit și ție produsul înapoi pe cheltuiala lor ai pierde mai puțin măcar. Să-mi spui și mie ce se întâmplă, de curiozitate.

  4. Alex

    Salut! Abia azi, sambata, am primit produsul inlocuit (blender-ul), de fapt cred ca este acelasi produs, doar componenta cu problema reclamata de mine inlocuita. (Spun asta pentru ca nu era sigilata cutia si lamele prezentau amprente, poate chiar ale mele.. :). In fine… bine macar ca au acceptat returul si au inlocuit accesoriul-problema.

    Nu m-au pus sa platesc pentru returul produsului, nici catre ei, nici invers.
    Cand le-am trimis pachetul inapoi eram gata sa platesc eu transportul, ma resemnasem… avand in vedere precizarile de pe site-ul lor, pe care eu nu le citisem inainte de a solicita returul,deci era si vina mea… insa, curierul nu m-a intrebat cine plateste transportul coletului inainte de a completa fisele lui si a bifat de la sine ‘plata la destinatar’. Ma asteptam ca la primirea noului colet sa imi ceara sa platesc transportul, insa nu a fost nimic de plata, deci au suportat ei returul si tot ce a mai trebuit platit la curier.

    Mi-au expediat produsul ieri, vineri (de data aceasta fara AWB), iar azi, adica sambata dimineata, spre surprinderea mea, a ajuns la mine… dar aceasta dupa interventia mea ieri, vineri,cand le-am trimis un mesaj, caci desi coletul era la ei inca de luni, pana ieri nu primisem niciun fel de raspuns cu privire la retur…nici ca au primit coletul, nici ca au verificat problema reclamata de mine,nici ca mi-l inlocuiesc, nimic!

    Desi mi-au raspuns in aceeasi zi la intrebarile mele si iata ca, azi, a doua zi de la interventia mea, deja am coletul, ce nu mi-a placut este ca a trebuit sa intervin eu cu un mesaj. Cred ca asteptam mult si bine pana primeam vreun raspuns cu privire la comanda mea daca nu le-as fi trimis mesajul.

    Poate ca, fiind perioada Sarbatorilor Pascale, sunt foarte ocupati, insa, daca pe site-ul lor au precizat ca solutionarea problemelor privind retururile se face in maxim 48h, ma asteptam ca acest timp sa fie respectat.

    Cred ca daca ar schimba putin regulile si ar accepta ca produsele comandate online,dar care se intampla sa aiba mici defecte de fabricatie, sa fie schimbate in magazinele lor din tara, totul ar decurge mult mai rapid si s-ar reduce din probleme sau discutii.

    Per ansamblu, a fost o prima experienta cu ei ok (n-am mai comandat de la ei online), iar daca nu as fi avut ghinionul cu returul (pana la urma nu e vina lor ca am nimerit eu un produs cu defect, cutia prima data fiind sigilata), n-as fi avut nimic de zis. Comanda mi-a fost trimisa rapid, a doua zi…si prima data si acum…au raspuns solicitarilor mele pe mail la cateva ore, deci… a fost ok! Probabil voi mai comanda de la ei si in viitor… insa, ideal e sa gasesti produsul in magazin, sa-l vezi/testezi…

    Sarbatori Pascale cu bine!

    Reply
    1. revo Post author

      Mă bucur că până la urmă s-a rezolvat. Paște fericit!

  5. Stefan

    Returnarea la Altex e de cacao.
    Produs cumparat pe 20 Noiembrie, pe 24 Noiembrie am facut pe site-ul lor cerere de retur.
    De atunci nimic, n-a venit curierul de la Nemo Express dupa pachet.
    Niste looseri…nu accepta returnarea in magazin. Sa vedem cat mai dureaza.
    Am facut vreo 3 tickete la ei si am vorbit de 3 ori la relatii clienti. Degeaba…

    Reply
    1. Revo Post author

      Posibil să fie și vina Nemo. Ăia consideră că trebuie să mă opresc din treabă și să vin în stradă să-mi iau eu coletul de la ei.

  6. Stefan

    Pana la urma am primit banii de la Altex pe retur. Cererea retur facuta pe 24 Noiembrie, banii virati pe 18 Decembrie. Eu am dus personal pachetul la Nemo.
    Nu stiu daca voi mai comanda pe viitor…

    Reply
  7. Ionut

    Aceeasi problema am avut-o si eu cu ei ,am comandat vreo 4 produse ,din care mi-au trimis doar 3, dupa ce mi-au trimis un mail in care imi spuneau ca unul nu se afla in stoc desi si atunci cand l-am comandat si peste 72 de ore era tot in stoc si il puteai comanda (Tin sa precizez ca nu ma sunat nimeni sa ma anunte ca nu au acel produs pe stoc si sa ma intrebe daca doresc alt produs similar sau apropiat ca si caracteristici!!!).Dupa ce am sunat la ei prima data ,si mi-a raspuns un domn BULBACA IONUT ,care nu va doresc sa va “ajute” pentru ca este complet pe dinafara cu tot ce tine de produsele care le comercializeaza si relatia client-comerciant ,mia raspuns sec ca am primit mail ca nu au acel produs pe stoc ,desi produsul era si atunci cand lam comandat si in zilele urmatoare si ca de aceea nu mil pot livra ,dar ca pot alege eu alt produs similar ca si caracteristici daca vreau.Partea care nu a precizat-o a fost ca daca aleg alt produs ulterior celor comandate asta inseamna o noua comanda si bineinteles o alta plata a transportului pe care o suportam eu.Ceea ce nu a mai putut sa-mi spuna a fost si in baza la ce criteriu au decis ei sa-mi trimita comanda incompleta si bineinteles sa nu ma sune pt confirmarea acestui lucru si recomandarea altui produs similar pentru a nu fi nevoit sa fac alta comanda sa platesc din nou o taxa de transport.Am trimis si o sesizare prin formularul de contact la care astept in afara de mail ul primit, automat cel mai probabil , si o rezolvare. Asa ca sa nu va plictisesc pentru ca am mai avut si alte patanii cu ei ,dar asta e cea mai recenta (22.03.2016) inchei prin a va confirma ca ALTEX si unii angajati ai companiei nu sunt deloc seriosi si nu au pic de respect fata de clienti!!! Sper sa citeasca si alte persoane inainte de a cumpara de la ei sa nu mai pateasca lafel ca mine si ca cei de mai sus care au mai avut dea face cu ALTEX ONLINE!!! O zi buna.

    Reply
  8. Dan

    Altex si media galaxy sunt magazine fantoma,de doi lei,de tot rahatul si nu merita sa cumparat-o nimic de la ei.

    Reply
    1. Mihai

      Am comandat niste casti de gaming in valoare de 400 de lei de la media galaxy. Prima data castile au avut un defect. Le-am returnat si am cerut inlocuirea produslui cu unul identic NOU. Surpriza a fost astazi cand mi-au venit cele noi, am constat ca SUNT DE LA RESIGILATE. Ambalajul castilor era lipit cu scotch si se vedea clar ca au mai fost desfacute. Am facut cerere de retur astazi si le-am specificat ca doresc banii inapoi.

      CONCLUZIA: NU CUMPARATI DE LA ACESTE MAGAZINE (ALTEX & MEDIA GALAXY) !!
      NU-SI RESPECTA CLIENTII SI TRIMIT PRODUSE RESIGILATE PE POST DE NOI !

  9. Amalia

    Vreau sa imi cumpar un iphone 6 s de la Media Galaxy . Nu il comand de pe net . O sa merg in magazin . Ce parere aveti? Este ok ?

    Reply
    1. Iulia

      Nu! Citeste comentul meu de mai jos, alege oricare alt magazin din tara asta .
      Ai sanse 50/50 sa nimeresti bine sau deosebit de rau, ca familia mea si ca restul .

  10. Iulia

    Ma numesc Iulia si sunt din Baia Mare. Aproximativ acum 3-4 ani fratele meu si mama mea au vizitat magazinul Altex ( in prezent Media Galaxy ) din incinta Vivo, Baia Mare.
    Dansa este o femeie de 50 de ani din mediul rural iarr fratele meu avea 10 ani si isi dorea foarte mult un laptop, dar niciunul nu aveau cunostiinte tehnice/IT vaste, lucru usor de dedus .
    Au achizitionat un laptop ASUS la suma de aproximativ 2000 de lei + garantie extinsa, la recomandarea vanzatorului/consultantului.

    Tin sa mentionez ca nu se aflau intr-o situatie economica stralucita, ba chiar banii fusesera primiti in urma unui accident suferit de mama mea, ca daune morale.Era prima data cand faceau o achizitie atat de serioasa din magazinul dvs. si erau asaltati de entuziasm si fericire. Din pacate tatal meu a decedat in 2008 iar eu eram la serviciu sau la facultate in acea perioada si nu i-a putut insoti o persoana cu cunostiinte cat de cat mediocre in domeniului gadgeturilor.

    Vanzatorul a profitat de necunostiinta de cauza a mamei si fratelui meu si le-a vandut un laptop folosit, care fusese expus si utilizat deja de clientii Altex si probabil chiar si de consultantii din magazin ( vaste urme de uzura, semne de utilizare a serviciului Yahoo Mail- adrese de mail ramase in bara, site-uri vizitate, istoric existent ) ceea ce nu s-ar intampla intr-un magazin care se respecta. Fratele meu a folosit laptopul pentru intrebuintari educationale ( teme, documentare ) si gaming .
    Laptopul a fost dus in garantie de aproximativ 12 ori in decursul anilor urmatori cu diverse probleme .Niciodata nu ni s-a oferit schimbarea/inlocuirea piesei problema ci doar reinstalare Windows sau diverse reparatii minore care ajutau la functionarea laptopului doar pe termen scurt . Anul trecut, 2016, aparatul s-a defectat din nou iar spre surpinderea noastra, garanatia exstina nu a mai acoperit stricaciunile si laptopul chiar a fost scos din garantie din motive dubioase. Laptopul acesta a fost problematic de la inceput.

    Niciun magazin care tine la clientii sai sau la reputatia sa nu ar face asa ceva.

    Tin sa mentionez ca lunile trecute am insotit o prietena in acelasi magazin care dorea sa isi achizitioneze un laptop . Era la un pas sa treaca prin aceeasi situate: “Nu va putem da decat modelul expus” a fost raspunsul consultantului despre un laptop care in mod evident fusese folosit de catre alte persoane deja. Ne-am grabit sa parasim magazinul la auzul acestor cuvinte.

    Momentan laptopul fratelui meu strange praf pe mobila, nu mai poate fi utilizat deloc.
    Imi pare rau sa va spun ca situatia noastra este si va fi in continuare impartasita si popularizata pentru a evita asemenea situatii pentru orice potential clientii .Nimeni nu merita sa fie prostit in asa hal .

    Va recomand din suflet sa alegeti orice alta retea de magazine cand doriti sa achiztionati orice tine de electronie/electrocasnice/gadgeturi daca doriti sa nu fiti luati de prosti, pacaliti si inselati pe banii vostri .

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *