Câte stații de încărcare pentru electrice sunt în România (raportate la mașini) în 2022

By | July 4, 2022

Citeam raportul ACEA cu privire la stațiile de încărcare la nivel European, în care România este dată exemplu negativ. Raportul spune că Germania și Olanda, care au împreună 10% din teritoriul Europei, asigură 50% din stațiile de încărcare din întreaga Europă. La polul opus, România, care o suprafață cât aproximativ 6% din UE, asigură doar 0.4% din punctele de încărcare în UE.

Iată și un top 5 țări cu cele mai multe stații:

  • Olanda (1% din suprafața UE) – 90.284 stații de încărcare;
  • Germania (9% din suprafața UE) – 59.410 stații de încărcare;
  • Franța (care probabil înseamnă vreo 15%) – 37.128 stații de încărcare;
  • Suedia – 25.197 stații de încărcare;
  • Italia – 23.543 stații de încărcare;

Iar undeva prin a doua jumătate a clasamentului avem:

  • România (6% din suprafață) – 1.161 stații de încărcare

statii incarcare masini electrice romania

Și totuși nu stăm cel mai prost. Pe ultimele 5 poziții sunt:

  • Cipru (57)
  • Malta (98)
  • Lituania (207)
  • Estonia (385)
  • Letonia (420)

Datele sunt la final de 2021, când în România erau înmatriculate 12.000 de vehicule electrice și alte 4800 de Plug In Hybrid-uri. Deci dacă luăm în calcul doar mașinile electrice am putea spune că avem (sau aveam) o stație de încărcare la 10 mașini. Ceea ce mie nu mi se pare atât de grav, având în vedere că majoritatea stațiilor vin cu cel puțin două posturi de încărcare.

Totuși, am încercat să estimez cum ar arăta acest raport pentru 2022.

Pentru 2022, ultimul raport APIA arată că au fost înmatriculate 5095 vehicule electrice până în mai 2022 inclusiv. așadar, avem până în momentul de față aproximativ 15.000 de vehicule electrice. Deci o stație la 15 mașini, poate chiar la 20 de mașini dacă luăm în calcul și puținele electricele aduse de afară sau hibridele plug in.

Veți spune probabil că din 2021 și până acum s-au mai instalat și niște stații electrice. Da, dar eu zic că sunt prea puține ca să conteze, așa că aș păstra același raport.

So there you have it. O stație la vreo 15-20 de mașini. Nu sunt sigur cum să interpretez acest număr. E mult? E puțin? Eu unul nu am avut probleme în a găsit o stație liberă (ba chiar și gratuită) la mine în cartier. Și pe lângă stațiile publice, n-ar trebui să pierdem din vedere că majoritatea își încarcă mașinile acasă, la priza din curte. Probabil că suntem cam la limită, având în vedere că prețul benzinei continuă să crească și Dacia continuă să livreze Spring-uri pe bandă rulantă 🙂

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

5 comentarii la “Câte stații de încărcare pentru electrice sunt în România (raportate la mașini) în 2022

  1. Alex

    În curând stațiile de încărcare vor contoriza consumul. Prețul energiei electrice va fi stabilit de proprietarul stației, fără nici o legătură cu pretul de pe piață. Abia aștept să-i văd pe proprietarii de polizoare electrice. A la long, mașina electrică este mai poluantă decât mașina cu motor clasic, diesel sau benzină. Peste 10 – 15 ani va fi o problemă neutralizarea miliardelor de acumulatori.
    Succes!

    Reply
    1. Mihai

      Sunt sigur că producătorii de mașini țin cont de nivelul de poluare al mașinilor și au avut în vedere acest aspect încă de la început 🙂

    2. Revo Post author

      Nu, nu este mai poluantă. Asta e o inepție fără baze științifice. A spus-o cineva și apoi s-a rostogolit aiurea informația. De fapt e și foarte greu de măsurat asta, e ca și cum ai compara mere cu pere. Dar deocamdată studiile științifice spun că electricele sunt mai puțin poluante.
      Da, POATE FI mai poluant să produci o mașină electrică și poate și s-o casezi/reciclez, dar per total pe parcursul întreg ciclului de viață (de la producție, la funcționare și casare) tot poluează mai puțin decât o mașină cu combustie internă. Și spun asta din perspectiva unui om care are și electrică și diesel. Nu-s vreun fanatic în niciuna dintre direcții.

  2. Alex

    Nici eu nu sunt fanatic, mi-aș lua o electrică dacă aș sta la casă dar sunt deacord cu specialiștii în reciclare care își pun aceeași întrebare ca și mine: cum se neutralizează milioane de acumulatori LiIon, plumb sau mai știu eu ce substanțe chimice mai periculoase decât mult hulitul CO2…

    Reply
  3. Adi

    Până să apară mașinile electrice nu s-a întrebat nimeni ce se întâmplă cu bateriile de la telefoane, tablete sau laptop-uri. Miliarde de bucăți. Si schimbate, de unii, ca pe șosete. Chiar nu au aflat încă de faptul că bateriile sunt reciclabile? Nu știu cum stă treaba cu uleiul. De exemplu.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *