Comanda online la IKEA mi s-a părut mai complicată decât m-aș fi așteptat

By | November 24, 2020

Să vă povestesc ceva amuzant. Marele plan pentru anul acesta era să scăpăm de cele două canapele și de fotoliul din sufragerie și să cumpărăm mobilă nouă. Partea care ar fi trebuit să fie grea era deja rezolvată. Știam deja ce canapea nouă vrem. Modelul Friheten de la IKEA, pe care îl verificam săptămânal online, că uneori mai intră la reducere. A și fost la reducere, doar că dacă am fi comandat-o nu aveam unde să o punem din cauza celor vechi.

Am încercat să le donăm pe cele vechi la începutul anului fără succes, iar apoi a venit pandemia. Ele erau foarte ok din punct de vedere funcțional și nu aveau semne de uzură, doar că modelul era un pic cam demodat și nu se mai potrivea cu planurile noastre. Pentru că după pandemie în continuare nu am găsit cui să le donăm, am decis să le vindem. Le-am pus pe OLX la un preț derizoriu și drept urmare le-am dat. Ar fi și aici niște peripeții de povestit cu OLX, dar poate într-un articol următor.

În fine, în secunda în care au ieșit canapelele pe ușă, am intrat pe ikea.ro să o comandăm pe cea nouă. Surprise! Culoare pe care o voiam noi nu mai era pe stoc. Deci după ce timp de nouă luni ne-am chinuit să scăpăm de cele vechi, când în final am reușit, canapeaua pe care o voiam nu mai era pe stoc la IKEA. Asta se întâmpla pe la începutul lui octombrie.

canapea friheten ikea

Bun, facem team meeting și decidem strategia: așteptam să revină pe stoc. Dar hai să întrebăm totuși când vor reveni. Mai întâi ne-am abonat la primit alertă pe mail când va fi produsul din nou în stoc. Apoi a dat Alice un mail, niciun răspuns. Peste o săptămână am cerut eu detalii pe Facebook Messenger și mi s-a sugerat să întreb prin chat-ul online de pe site-ul lor, care nu se activează decât când intri pe această pagină (și numai uneori, acum văd că nu este activ). Persoana cu care am discutat pe chat nu avea destule informații. Am reușit să aflu doar că este posibil să revină pe stoc undeva pe la jumătatea lunii noiembrie. Așa că până la urmă am fost nevoiți să mergem în magazin pentru informații mai precise. Am reușit să aflăm că vor veni câteva bucăți pe 17 noiembrie.

Bineînțeles că începând de pe 15 noiembrie noi deja dădeam refresh pe site-ul IKEA, așa că 16 am văzut-o în stoc la magazinul din Pallady. Buun! Excelent, unde-i butonul de comandă?! Nu este, că IKEA n-are. La IKEA trebuie să adaugi produsele într-un wishlist și apoi să apeși pe acel wishlist și de acolo să dai comanda. Ok, adăugăm tot în wishlist, dar tot nu vrea.

De ce? Nu știm, sistemul nu zice nimic, doar nu îmi dă voie să comand. Ok, intrăm din nou pe chat ca să aflăm.

  • Bună ziua, vreau să comand această canapea, dar nu pot…
  • Bună ziua, în ce zonă locuiți?
  • Aviației, Sector 1.
  • Canapeaua este în stoc în magazinul din Pallady, din această cauză nu vă lasă sistemul.
  • Ok … dar eu vreau să o comand. Cum facem?
  • Va trebui să o comandați din magazinul din Băneasa.
  • Dar acolo nu este pe stoc. Totuși eu vreau să o comand.
  • …. Va trebui să așteptați să revină pe stoc în Băneasa.
  • 😐 😐 😐 😐 …. Ok, îmi puteți spune când vine în stoc în Băneasa?
  • Un moment să verific.

*** Chat Încheiat! Este important pentru noi să aflăm părerea ta. Te rugăm să ne ajuți să îmbunătățim activitatea IKEA Contact Center completând un scurt sondaj aici. Mulțumim! ***

Așa că am așteptat să apară în stoc. Și a doua zi într-adevăr a apărut, deci informațiile persoanei din magazin au fost de încredere.

În cele din urmă am reușit să o comand, după ce sistemul mi-a mai făcut zile fripte și a trebuit să completez de 3-4 ori adresa de la zero. Nu se știe din ce motiv mistic îmi tot spunea că “Adresa nu este completată conform”, dar fără să-mi spună ce înseamnă acel conform.

Plasat comandă pe 17 noiembrie, plată 140 lei pentru transport, estimare de livrare duminică, 22 noiembrie între orele 16 și 20. SMS primit pe la ora 12, care mă anunța că produsele au fost încărcate în camion. M-a sunat băiatul de la livrare să verifice dacă sunt acasă. Au venit, au livrat, au plecat. Cred că au meritat din plin cei 140 lei plătiți pentru cele 120 de kg de canapea (3 cutii x 40 kg) cărate 3 etaje pe scări.

La ora 14 aveam deja canapeaua în casă. Am și montat-o. Ca bonus, era un pic agățată fix în cel mai vizibil loc. Din fericire a reușit Alice să meșterească acel fir și să-l bage la loc, așa că nu se mai vede.

În concluzie, înțeleg că IKEA este un magazin fizic, nu online, dar totuși, mult prea complicat procesul de comandă online. Noi știam canapeaua pentru că am dormit pe ea în mai multe împrejurări, dar dacă nu o știam atât de bine, am fi renunțat de mult la ea și am fi comandat-o în altă parte.

Ah, da, duminică seara, în timp ce stăteam pe canapea, am primit și mailul automat care ne anunța că produsul a sosit din nou în stoc. Deci cu vreo 7 zile întârziere 😀

Share pe Facebook

8 comentarii la “Comanda online la IKEA mi s-a părut mai complicată decât m-aș fi așteptat

    1. Revo Post author

      Da, atât a fost, 2.400 lei. În USA e 599$. Deci prețurile diferă de la țară la țară.

  1. Gabriela

    Comenzile la IKEA sunt o activitate de Duminica când nimic altceva nu te poate stresa in afara de site’ul lor. Am tot dat comenzi online la ei pentru lucruri mărunte , un castronel , o lenjerie . Weekendul trecut mi’a spus mama ca ar vrea și ea niște lenjerii ca ale mele , lux am scăpat de cadouri de Crăciun . Pun mâna intru pe site fac print screen’uri cu ce am înțeles eu ca ar vrea și ii trimit sa aleagă . Totul bine și frumos , suspect chiar se hotăra repede problema era ca de fiecare data când schimbam focus de pe tab’ul cu IKEA ma deloga. Plus ca asta nu este cea mai mare problema , buba macabra a fost la final când aveam 8 produse in 7 liste de cumpărături . Wtf IKEA ?? Meh… măcar îți trimit acasă tot ce ai nevoie

    Reply
  2. M.

    Chiar m-am amuzat citind articolul… Am comandat și eu online de la Ikea, de două ori, și într-adevăr produsele dorite se adaugă în lista de cumpărături (în loc de coșul de cumpărături; ce mare scofală?!), unde apare disponibilitatea stocului în funcție de magazinul ales (pe care de altfel îl poți observa și pe pagina produsului). Cât despre introducerea adresei pt livrare și facturare este evident că în prima căsuță trebuie introdus numele străzii, apoi în următoarea nr. acesteia, etc.
    Ori de câte ori am deschis pe laptop mai multe pagini cu produse diferite pe care le-am pus în lista de cumpărături, lista era actualizată.
    Absolut nimic complicat, fără necesitarea unor studii universitare…

    Reply
    1. Mutca Andrea

      Trebuie sa contrazic ultimul comment, și eu am pățit de trei ori cu gresrala adresei, și clar știam ca strada apoi Nr, tot nu mă lăsa în nici o variantă, ….o dată am și abandonat, am lăsat în baltă

    2. Revo Post author

      Iată a patra variantă a adresei, ultima încercare nereușită, înainte s-o accepte pe cea corectă (care nu mai știu cum arăta): https://www.revoblog.ro/wp-content/uploads/2020/11/adresa-ikea.jpg . După cum se vede, respect clar indicațiile sistemului: “fără semne de punctuație”, iar el îmi zice: “Te rugăm să introduci numărul străzii într-un format corect”, dar nu îmi spune care ar fi formatul corect. Cred că până la urmă am scris toată adresa sus și nu am mai scris nimic în al doilea câmp, sau nu mai știu ce am făcut.

  3. Alexandra

    Am întâmpinat aceeași problemă cu adresa. Dupa mai multe încercări de a comanda un pat de pe site singura varianta acceptată a fost sa pun mai întâi numărul si apoi strada pe sitem american/englezesc.

    Reply
  4. Lucian Popa

    M-am chinuit si eu ceva timp pana sa mearga. In primul camp de adresa am scris numele strazii, bloc, apartament, fara semne de punctuatie iar in al doilea camp doar numarul strazii.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *