La asta mă gândeam când citeam comunicatul legat de conceptul Sandrider care va concura la Raliul Dakar. Eu l-aș fi trimis la plimbare pe cel care mi-ar fi spus asta.
Efectiv nici acum nu îmi vine să cred că va exista un automobil, fie el și prototip, cu sigla Dacia și cu motor V6 biturbo de 3 litri.
Sau dacă mi-ai fi spus cineva că în 2024 Sébastien Loeb va concura cu o Dacia, aș fi avut aceeași reacție: “GTFO!”. Mi se pare o chestie mai sci-fi decât ieșirea din producție a Cybertruck-ului.
Iar mașina este plină idei, tehnologii și abordări interesante. De exemplu:
“prezoanele de fixare a roților sunt magnetice, astfel încât se pot pune pe o placă metalică, evitându-se pierderea lor în nisip în cazul în care o anvelopă trebuie înlocuită. Această soluție a fost inspirată direct din experiența piloților echipei iar aplicarea ei este un nou exemplu de ingeniozitate specifică mărcii Dacia.”
Bine, recunosc că aici am râs imaginându-mi-l pe Loeb căutând prezoanele în mijlocul deșertului.
Alta:
“Pentru a menține temperatura scăzută în cabină, Sandrider utilizează pigmenți anti-infraroșu integrați direct în carbonul care alcătuiește panourile caroseriei vehiculului. A fost depus un brevet pentru acest proces.”. This is really cool. La propriu.
Ce încerc să spun este că sunt super bucuros pentru existența acestui prototip și d-abia aștept data de 5 octombrie, să-l văd în acțiune la Raliul Marocului.
Altfel, alte câteva specificații:
- Categorie FIA : Ultimate T1+
- Șasiu : tubular
- Caroserie : fibră de carbon
- Motor : V6, 3 litri, biturbo
- Putere maximă : 264 kW/359 CP
- Cuplu maxim : 539 Nm la 4.250 rot./min.
- Transmisie: 4X4
- Cutie de viteze : secvențială cu 6 trepte
- Suspensii Față/Spate: braț dublu
- Cursa suspensiei: 350 mm
- Roți: Jante de aluminiu 17”
- Anvelope: BF Goodrich 37”
- Lungime x Lățime x Înălțime: 4.140 x 2.290 x 1.810 mm
- Ampatament : 3.000 mm
- Console Față/Spate: 590/550 mm
D-abia aștept să văd prima filmare “pe viu” cu Sandrider.
Cumva, se aliniază planetele. Adică îmi doresc foarte mult să-l văd pe Loeb câștigător în Dakar, iar dacă va fi să fie cu Dacia cu atât mai frumos. Interesant că nu are nimic hibrid cum pare a fi trendul în motorsport.
As fi zis cs au pus un motor mai slab decât pe Dacia Duster Pikes Peak. 🙂
Haha, așa este, uitasem de Pikes Peak. 850 HP!!!